Gå til innhold

Minne feil? (Bilde)


Christer1

Anbefalte innlegg

Fikk svar fra netshop, de sa jeg skulle øke vdimm til 2.7. men det har jeg gjort.

 

Edit: og kjøre memtest86, men skjønner ikke hvordan jeg får til den, må jeg legge den på disket? Er jo for stor. Noen som kan forklare meg det? Må jeg åpne img filen først, så bare legge inn en fil som ligger i den img fila eller?

Endret av Christer1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk svar fra netshop, de sa jeg skulle øke vdimm til 2.7. men det har jeg gjort.

 

Edit: og kjøre memtest86, men skjønner ikke hvordan jeg får til den, må jeg legge den på disket? Er jo for stor. Noen som kan forklare meg det? Må jeg åpne img filen først, så bare legge inn en fil som ligger i den img fila eller?

Du bør laste ned memtest86+ altså med pluss og sette i en formatert diskett, kjøre "install" og la disketten stå i og restart.

Da starter programmet selv.

Lenke til kommentar
Fikk svar fra netshop, de sa jeg skulle øke vdimm til 2.7. men det har jeg gjort.

 

Edit: og kjøre memtest86, men skjønner ikke hvordan jeg får til den, må jeg legge den på disket? Er jo for stor. Noen som kan forklare meg det? Må jeg åpne img filen først, så bare legge inn en fil som ligger i den img fila eller?

Du bør laste ned memtest86+ altså med pluss og sette i en formatert diskett, kjøre "install" og la disketten stå i og restart.

Da starter programmet selv.

Har fått det til, har testa seg i 30 min nå sånn ca.

Lenke til kommentar
har hatt akkurat samme problemet

min funka når jeg fikk bytta rammen

Åssen ram hadde du og hvabytta du til? og hvilket hovedkort?

 

Edit: Stopper testen selv eller må jeg stoppe den? såfall; hvor lenge skal den kjøre; har ikke funnet noen feil har kjørt i 30min. men min står på 204mhz ser jeg, og ddr408 kan det være det? Har ikke overklokka jeg.

Endret av Christer1
Lenke til kommentar
Hvis det er noe feil med minnet, ville PC laget en masse ulyder når den starter, det gjorde den hos en kompis av meg.

Det første den gjør er å sjekke at alt er OK med minnet når PCen starter, men det gjør den kanskje bare aller første gang du starter.

Husker dette tok ti minutter på 8088 vi hadde.

 

0x000000F4 tror jeg er en adresse som blir brukt i såkalt "nomansland"

Fra 0 til 0x000000FF altså minne som blir brukt for å passe på at pekere er riktig (der står det 0xcdcdcdcd) ingen programmer ligger, eller har noe å gjøre i dette minneområdet.

 

Det er bare drivere som kan får Windows til å vise blåskjerm (ihvertfall i Windows NT)

Dette er virkelig det morsomste jeg har lest på en god stund.

 

Du har virkelig ikke noe som helst formening om hva du skriver her, eller?

 

Selvfølgelig kan minnet lage blåskjermer, og selvfølgelig finnes det minnefeil som ikke dukker opp i oppstarten av maskina. (De aller fleste finnes faktisk ikke her.)

 

-KJ

Lenke til kommentar
har hatt akkurat samme problemet

min funka når jeg fikk bytta rammen

Åssen ram hadde du og hvabytta du til? og hvilket hovedkort?

 

Edit: Stopper testen selv eller må jeg stoppe den? såfall; hvor lenge skal den kjøre; har ikke funnet noen feil har kjørt i 30min. men min står på 204mhz ser jeg, og ddr408 kan det være det? Har ikke overklokka jeg.

jeg gikk til butikken og bytta rammen fordi den var defekt

fikk samme type ram tilbake

det jeg mente var at du burde teste med en annen ram brikke

det er ofte no feil med ram brikker

 

 

(har abit nf7 hovedkort)

 

foresten så er ikke twinmos brikkene ikke å anbefale til det hovedkortet

Lenke til kommentar
har hatt akkurat samme problemet

min funka når jeg fikk bytta rammen

Åssen ram hadde du og hvabytta du til? og hvilket hovedkort?

 

Edit: Stopper testen selv eller må jeg stoppe den? såfall; hvor lenge skal den kjøre; har ikke funnet noen feil har kjørt i 30min. men min står på 204mhz ser jeg, og ddr408 kan det være det? Har ikke overklokka jeg.

jeg gikk til butikken og bytta rammen fordi den var defekt

fikk samme type ram tilbake

det jeg mente var at du burde teste med en annen ram brikke

det er ofte no feil med ram brikker

 

 

(har abit nf7 hovedkort)

 

foresten så er ikke twinmos brikkene ikke å anbefale til det hovedkortet

Har kjørt memtest86 i over 1 time med begge brikkene, og over 3 timer med den ene. Fant ingen feil.

Lenke til kommentar
vell har vel nevnt tidligere i hær at jeg også har OCZ brikker

så jeg tenkte jeg skulle vise hvordan feil ser ut.. legger ved et lite bilde hær som jeg har tatt med mitt elendige kamera. var noen få feil på disse brikkene

Oi, det var mange feil :whistle: Jeg brukte 1,7 tror jeg, ikke 3.0. Har det noe å si? Kjørte prime95 i over 3 timer også. Fant ikke feil den heller.

Lenke til kommentar
etter denne testen lot jeg memtest86 kjøre i 16 timer fant over 16milioner feil!!!

uansett disse brikken er nå under pakking... skal sendes tilbake.... men tilbake til trådstarter... hvordan går det med din ram osv...

Det var mye feil det. Har ikke funnet feil i memtest86 verson 1,7 men jeg kjørte bare i 3 timer da :innocent: Har ikke fått opp bluescreen på en stund nå, men syns den henger litt etter. Skal installere XP på nytt for å se om det hjelper. Eller så har jeg veldig lyst på en raptordisk, men har ikke penger.. :no:

Lenke til kommentar
Hvis det er noe feil med minnet, ville PC laget en masse ulyder når den starter, det gjorde den hos en kompis av meg.

Det første den gjør er å sjekke at alt er OK med minnet når PCen starter, men det gjør den kanskje bare aller første gang du starter.

Husker dette tok ti minutter på 8088 vi hadde.

 

0x000000F4 tror jeg er en adresse som blir brukt i såkalt "nomansland"

Fra 0 til 0x000000FF altså minne som blir brukt for å passe på at pekere er riktig (der står det 0xcdcdcdcd) ingen programmer ligger, eller har noe å gjøre i dette minneområdet.

 

Det er bare drivere som kan får Windows til å vise blåskjerm (ihvertfall i Windows NT)

Dette er virkelig det morsomste jeg har lest på en god stund.

 

Du har virkelig ikke noe som helst formening om hva du skriver her, eller?

 

Selvfølgelig kan minnet lage blåskjermer, og selvfølgelig finnes det minnefeil som ikke dukker opp i oppstarten av maskina. (De aller fleste finnes faktisk ikke her.)

 

-KJ

Enig med deg der KJ, virker som han leker "proff"...

 

:thumbdown:

 

Uansett, topic:

 

Har også OcZ brikker, var noe sinnsykt med tull på de og:

 

Alt jeg trengte og kjøre var og øke volt styrken fra 2.6 til 2.65....

 

Har et Abit KV8- MAX3, fikk også høre at nesten alle OcZ brikker måtte ha litt "ekstra" styrke.

Lenke til kommentar
Hvis det er noe feil med minnet, ville PC laget en masse ulyder når den starter, det gjorde den hos en kompis av meg.

Det første den gjør er å sjekke at alt er OK med minnet når PCen starter, men det gjør den kanskje bare aller første gang du starter.

Husker dette tok ti minutter på 8088 vi hadde.

 

0x000000F4 tror jeg er en adresse som blir brukt i såkalt "nomansland"

Fra 0 til 0x000000FF altså minne som blir brukt for å passe på at pekere er riktig (der står det 0xcdcdcdcd) ingen programmer ligger, eller har noe å gjøre i dette minneområdet.

 

Det er bare drivere som kan får Windows til å vise blåskjerm (ihvertfall i Windows NT)

Dette er virkelig det morsomste jeg har lest på en god stund.

 

Du har virkelig ikke noe som helst formening om hva du skriver her, eller?

 

Selvfølgelig kan minnet lage blåskjermer, og selvfølgelig finnes det minnefeil som ikke dukker opp i oppstarten av maskina. (De aller fleste finnes faktisk ikke her.)

 

-KJ

Enig med deg der KJ, virker som han leker "proff"...

 

:thumbdown:

 

Uansett, topic:

 

Har også OcZ brikker, var noe sinnsykt med tull på de og:

 

Alt jeg trengte og kjøre var og øke volt styrken fra 2.6 til 2.65....

 

Har et Abit KV8- MAX3, fikk også høre at nesten alle OcZ brikker måtte ha litt "ekstra" styrke.

Ser ut som den funker nå, har bare fått feilmeldingen 2 ganger siden sist, og det tror jeg faktisk er på grunn av harddisken. At det er noe feil med kabelen til den. For den ser ut som den funker fint med den kjedelig grå kabelen, men ikke UV kabelen :mad: Skal dra å bytte den snart . ;) Kan ikke bruke no kjedelig grå kabel da man har black light og vindu . :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...