Gå til innhold

Minne feil? (Bilde)


Christer1

Anbefalte innlegg

Hei. Se på dette bildet, noen som vet hvordan jeg får fikset dette? Kommet opp 3 ganger nå i det siste, skjedde etter jeg satt inn de nye brikkene.

 

OCZ 1024MB Dual Channel Platinum m/Enhanced Latency (PC3200) fra netshop

 

Satt de i plass 1 og 3, bytta nå til 1 og 2. Så kanskje det hjalp. Ikke vet jeg. Siden det stod noe om bios der, må jeg inn der å bytte på no? For jeg vet iallefall ikke hva.

 

resten av pc'en:

 

Hovedkort:

Abit AI7 Hovedkort S478, SATA, µGuru I865PE, ATX,Dual-DDR,Firewire ,Raid, LAN

 

CPU:

Intel Pentium 4 2.8GHZ Socket 478 FSB800 512KB

 

Harddisk:

Seagate Barracuda 7200.7 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

 

Takker for all hjelp

 

Edit: Skrivefeil

post-24-1096068056_thumb.jpg

Endret av Christer1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ut som jeg har akkurat samme problem som deg.

Jeg får samme "blue screen" opp med jevne mellomrom.

Prøv å kjøre memtest for å se om det er noe galt med minnet.

Jeg prøvde og fant feil etter kun kort tid. Nå gjenstår kontakt med leverandør for å få nytt..

Hva er memtest? og hvor finner jeg det? Litt synd at det er feil med minne som jeg nettopp har fått da.

Lenke til kommentar

Hvis det er noe feil med minnet, ville PC laget en masse ulyder når den starter, det gjorde den hos en kompis av meg.

Det første den gjør er å sjekke at alt er OK med minnet når PCen starter, men det gjør den kanskje bare aller første gang du starter.

Husker dette tok ti minutter på 8088 vi hadde.

 

0x000000F4 tror jeg er en adresse som blir brukt i såkalt "nomansland"

Fra 0 til 0x000000FF altså minne som blir brukt for å passe på at pekere er riktig (der står det 0xcdcdcdcd) ingen programmer ligger, eller har noe å gjøre i dette minneområdet.

 

Det er bare drivere som kan får Windows til å vise blåskjerm (ihvertfall i Windows NT)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har sliti en mnd med det samme problemet på nye amd maskin min, er så lei den skjermen der!!

 

Jeg måtte bytte minne merke rett og slett. Hadde først twin mos, men måtte bruke Apacer for å få det til å virke.....Bøe kvitt blåskjermen men ble fortsatt bare 95% stabilt.Du kan prøve å sette ned minne hastigheten(eller hva det er for noe....) i bios. Satt ned min fra 400 til 333 for å fa det 100% stabilt.

 

Vh Rune L

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå klikka pc'en helt! Begynte med at den ble veldig treig, så bare fryste den seg helt. Får prøve å øke vdimm til 2.7 eller no da ? Vet ike hva den står på nå, sitter ikke hjemme, skriver inn når jeg kommer hjem hva den står det. Dette er veldig plagsomt, får ikke brukt pc'en. Bare klikker

Lenke til kommentar

laisen...

har også problem med rammen

OCZ 1024 Platinium dual channel PC3200

funker flott hvis man klokker ned brikkene 10-20mhz

 

min teori er at disse brikkene er merket feil under produksjon.

siden OCZ også har gitt mitt MB 100% i test.

epox 8rda+

 

anyways... jeg mener det ikke er noen vits i å beholde ram som må kjøres på lavere hastighet enn det man har betalt for. så derfor sender jeg mine tilbake til webshoppen... som har meget god service.. liker dem mer og mer. :D

 

dwagon out

 

edit: leif fant meg

Endret av Dwagon
Lenke til kommentar

Hei,

 

Husk at OCZ minne, de nyeste ytelses-typene, gjerne krever 2,7-2,8V for å fungere skikkelig.

 

Dessuten bør du sjekke minne instillingene dine. Brikkene skal takle:

CAS: CL 2,5-3-2-8

 

På nettsiden til OCZ står det at brikkene skal ha 2,6V og 2,7V vis det er 2GB KIT.

OCZ Technology

Dette justerer du i BIOS, husker ikke helt hvor, men det står uansett i manualen til kortet.

 

Ved å sette brikkene i slot 1 og 2 får du bare 1 minne kanal, og dermed redusert ytelse. Anbefaler at du bruker slot 1 og 3, hvis det går da :hmm:

 

Lykke til.

 

Thunder.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Husk at OCZ minne, de nyeste ytelses-typene, gjerne krever 2,7-2,8V for å fungere skikkelig.

 

Dessuten bør du sjekke minne instillingene dine. Brikkene skal takle:

CAS: CL 2,5-3-2-8

 

På nettsiden til OCZ står det at brikkene skal ha 2,6V og 2,7V vis det er 2GB KIT.

OCZ Technology

Dette justerer du i BIOS, husker ikke helt hvor, men det står uansett i manualen til kortet.

 

Ved å sette brikkene i slot 1 og 2 får du bare 1 minne kanal, og dermed redusert ytelse. Anbefaler at du bruker slot 1 og 3, hvis det går da :hmm:

 

Lykke til.

 

Thunder.

Ja, har satt de i slott 1 og 3.. ;) Skal skjekke det med bios nå.

 

 

 

EDIT:

Står dette:

DRAM Timing selectable by SPD

x - Cas Latency time 2,5

x - Act to precharge delay 5

x - Dram ras#Cas#delay 3

x - Dram ras#Precharge 2

 

Noe her jeg må stille på?

 

 

Edit: Står på 2.6v, skal jeg stille den opp til 2.7? Gir den bare minne mer strøm da? Err ikke skadelig?

Endret av Christer1
Lenke til kommentar

Hei.

 

har en lang historie med den blå skjermen og spontane reboots ..kjørte memtest i seks timer samenhengende uten å finne noen feil.

Den sluttet å reboote etter at jeg fikk siste versjon bios (V.12) men det virket som om blåskjermen bare kom oftere etter dette.

Dagen etter jeg kjørte memtest fikk jeg noen fine blå GEIL briker som ble stappa i maskinen å har nå stått på i to uker uten noe tull

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...