Christer1 Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 (endret) Hei. Se på dette bildet, noen som vet hvordan jeg får fikset dette? Kommet opp 3 ganger nå i det siste, skjedde etter jeg satt inn de nye brikkene. OCZ 1024MB Dual Channel Platinum m/Enhanced Latency (PC3200) fra netshop Satt de i plass 1 og 3, bytta nå til 1 og 2. Så kanskje det hjalp. Ikke vet jeg. Siden det stod noe om bios der, må jeg inn der å bytte på no? For jeg vet iallefall ikke hva. resten av pc'en: Hovedkort: Abit AI7 Hovedkort S478, SATA, µGuru I865PE, ATX,Dual-DDR,Firewire ,Raid, LAN CPU: Intel Pentium 4 2.8GHZ Socket 478 FSB800 512KB Harddisk: Seagate Barracuda 7200.7 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM Takker for all hjelp Edit: Skrivefeil Endret 24. september 2004 av Christer1 Lenke til kommentar
Drublic Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Ser ut som jeg har akkurat samme problem som deg. Jeg får samme "blue screen" opp med jevne mellomrom. Prøv å kjøre memtest for å se om det er noe galt med minnet. Jeg prøvde og fant feil etter kun kort tid. Nå gjenstår kontakt med leverandør for å få nytt.. Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Ser ut som jeg har akkurat samme problem som deg.Jeg får samme "blue screen" opp med jevne mellomrom. Prøv å kjøre memtest for å se om det er noe galt med minnet. Jeg prøvde og fant feil etter kun kort tid. Nå gjenstår kontakt med leverandør for å få nytt.. Hva er memtest? og hvor finner jeg det? Litt synd at det er feil med minne som jeg nettopp har fått da. Lenke til kommentar
wim Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 memtest er ett program som tester minnet etter feil. Det kan lastes ned fra http://www.memtest86.com/ Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 jepp.. er rimelig sikekr på at d er minnefeil... D er garanti så ta kontakt der du kjøpte minnet... Fikk samme problem med noen Corsair brikker jeg kjøpte... Sendte dem tilbake og kjøpte OCZ EB 3500 og har ikke hatt noen problemer siden.... Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Hadde og slike blåskjermer før, og det løste jeg med å øke vdimm til 2.7 Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 OCZ anbefaler memtest86+, altså med pluss, da denne oppdateres oftere. Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Jeg får ta den testen da, må bare få pc'en til å virke igjen, etter jeg bytta kabinett.. Håper ikke det er noe feil med brikkene! Bare at det er en feil instilling eller no, kjipt å sende tilbake brikkene jeg nettopp har fått Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Hvis det er noe feil med minnet, ville PC laget en masse ulyder når den starter, det gjorde den hos en kompis av meg. Det første den gjør er å sjekke at alt er OK med minnet når PCen starter, men det gjør den kanskje bare aller første gang du starter. Husker dette tok ti minutter på 8088 vi hadde. 0x000000F4 tror jeg er en adresse som blir brukt i såkalt "nomansland" Fra 0 til 0x000000FF altså minne som blir brukt for å passe på at pekere er riktig (der står det 0xcdcdcdcd) ingen programmer ligger, eller har noe å gjøre i dette minneområdet. Det er bare drivere som kan får Windows til å vise blåskjerm (ihvertfall i Windows NT) Lenke til kommentar
Runelang81 Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Hei! Har sliti en mnd med det samme problemet på nye amd maskin min, er så lei den skjermen der!! Jeg måtte bytte minne merke rett og slett. Hadde først twin mos, men måtte bruke Apacer for å få det til å virke.....Bøe kvitt blåskjermen men ble fortsatt bare 95% stabilt.Du kan prøve å sette ned minne hastigheten(eller hva det er for noe....) i bios. Satt ned min fra 400 til 333 for å fa det 100% stabilt. Vh Rune L Lenke til kommentar
Drublic Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Jeg kjørte en minne-test fra http://hcidesign.com/memtest/ Den er visstnok ikke like anerkjent som memtest86, men er helt legitim i bruk. Digi.no har gitt den status som "nettjuvel".... Hva nå enn det måtte bety.. Du kjører denne fra win, hvilket medfører at du bare får testet den delen av minnet som er ledig.. Den fant feil hos meg etter no time... Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Kjører en test i kveld hvis jeg får pc'en til å virke igjen Den finner ikke harddisken..... Håper ikke det er noe feil med minne! Da blir jeg sur! Nettopp fått minne, også må jeg vel sende de tilbake.. og da får jeg ikke brukt de minnebrikkene i høstferien Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Hadde og slike blåskjermer før, og det løste jeg med å øke vdimm til 2.7 mulig en feil ligger her, spenning reguleringen på kortene er litt unøyaktige i auto funksjonene Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Nå klikka pc'en helt! Begynte med at den ble veldig treig, så bare fryste den seg helt. Får prøve å øke vdimm til 2.7 eller no da ? Vet ike hva den står på nå, sitter ikke hjemme, skriver inn når jeg kommer hjem hva den står det. Dette er veldig plagsomt, får ikke brukt pc'en. Bare klikker Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) laisen... har også problem med rammen OCZ 1024 Platinium dual channel PC3200 funker flott hvis man klokker ned brikkene 10-20mhz min teori er at disse brikkene er merket feil under produksjon. siden OCZ også har gitt mitt MB 100% i test. epox 8rda+ anyways... jeg mener det ikke er noen vits i å beholde ram som må kjøres på lavere hastighet enn det man har betalt for. så derfor sender jeg mine tilbake til webshoppen... som har meget god service.. liker dem mer og mer. dwagon out edit: leif fant meg Endret 15. oktober 2004 av Dwagon Lenke til kommentar
Thunder Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Hei, Husk at OCZ minne, de nyeste ytelses-typene, gjerne krever 2,7-2,8V for å fungere skikkelig. Dessuten bør du sjekke minne instillingene dine. Brikkene skal takle: CAS: CL 2,5-3-2-8 På nettsiden til OCZ står det at brikkene skal ha 2,6V og 2,7V vis det er 2GB KIT. OCZ Technology Dette justerer du i BIOS, husker ikke helt hvor, men det står uansett i manualen til kortet. Ved å sette brikkene i slot 1 og 2 får du bare 1 minne kanal, og dermed redusert ytelse. Anbefaler at du bruker slot 1 og 3, hvis det går da Lykke til. Thunder. Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) Hei, Husk at OCZ minne, de nyeste ytelses-typene, gjerne krever 2,7-2,8V for å fungere skikkelig. Dessuten bør du sjekke minne instillingene dine. Brikkene skal takle: CAS: CL 2,5-3-2-8 På nettsiden til OCZ står det at brikkene skal ha 2,6V og 2,7V vis det er 2GB KIT. OCZ Technology Dette justerer du i BIOS, husker ikke helt hvor, men det står uansett i manualen til kortet. Ved å sette brikkene i slot 1 og 2 får du bare 1 minne kanal, og dermed redusert ytelse. Anbefaler at du bruker slot 1 og 3, hvis det går da Lykke til. Thunder. Ja, har satt de i slott 1 og 3.. Skal skjekke det med bios nå. EDIT: Står dette: DRAM Timing selectable by SPD x - Cas Latency time 2,5 x - Act to precharge delay 5 x - Dram ras#Cas#delay 3 x - Dram ras#Precharge 2 Noe her jeg må stille på? Edit: Står på 2.6v, skal jeg stille den opp til 2.7? Gir den bare minne mer strøm da? Err ikke skadelig? Endret 16. oktober 2004 av Christer1 Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Har satt de på 2,7 nå.. Klikker fortsatt! Fikk opp Kernel_Stack_Inpage_Error. Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Forstår det slik at en slik melding kommer hvis ikke kernel data kan bli lest fra pagefilen til minne, eller MBR er infisert av virus. Men du kan jo selv lese HER. Lenke til kommentar
Redman Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hei. har en lang historie med den blå skjermen og spontane reboots ..kjørte memtest i seks timer samenhengende uten å finne noen feil. Den sluttet å reboote etter at jeg fikk siste versjon bios (V.12) men det virket som om blåskjermen bare kom oftere etter dette. Dagen etter jeg kjørte memtest fikk jeg noen fine blå GEIL briker som ble stappa i maskinen å har nå stått på i to uker uten noe tull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå