vegardo Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Har en '96 318ti og sliter med følgende: - displayet som viser km og trip-teller viser kun nedre del av syvsegmentet, sikkert en dårlig kontakt et sted, men dash-bordet virker uhyre komplisert å demontere. Noen som har koblingsskjema eller tips? Forøvrig virker heller ikke venstre kjørelys bak, her hadde det også vært kjekt med koblingsskjema.. - Vegard Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Hei. Ettersom ingen vil svare deg kan jeg gjøre et forsøk Jeg har mye erfaring med instrumentpanelet på 3 og 5 serien av modellen før din. Der var det slik at memory-batterier til oil & service inspection var for slitedel og regne, og de sitter i speedometer-panelet. På de bilene var det ikke spesielt vanskelig og få det ut, av med rattet, og noen få (litt gjemte) skruer, trekk ut et lite stykke så du kommer til ledninger så du får koblet de av. Skal som sagt ikke si det 100% sikkert at det er sånn på nye modeller, men jeg tviler på at du trenger og demontere dasbordet... Når det gjelder kjørelys bak, vil jeg anbefale deg et enkelt måleapparat/ prøvelampe, vil tro du kommer nærmere en løsning med det enn et koblingsjema... (Ledningene er jo der, og strøm et godt stykke bakover også, ettersom det virker på andre siden...) (forresten, når det gjelder selve problemet med 7 segmentdisplay, belag deg på at må byttes... er det bare dårlig kontakt i en ledning er du veldig heldig Endret 29. september 2004 av pcp160 Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Kjøp deg en slik reppbok da på biltema eller en bilbutikk. Lenke til kommentar
SeT Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Spør om det samme på www.bmwguiden.no ... de vet alltid råd, for de folka der, de har peil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå