arnebellinda Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Er den noen der ute som har en dell x30, som vet hvor langt du kan tømme batteriet før den dør? Når det er 20% igjen så begynner den å skrike etter strøm, men det er kjekt å vite hvor langt en kan kjøre den ned uten å miste all data.. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Mister jo aldri noen data uansett. Den bare slår seg av. Alt du drev med er jo der når du slår den på igjen. Det er jo ingen forskjell fra en vanlig mobiltelefon. Du mister ikke akkurat noe på den heller selv om den går tom for strøm. Lenke til kommentar
jonpet55 Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Mister jo aldri noen data uansett. Den bare slår seg av. Alt du drev med er jo der når du slår den på igjen. Det er jo ingen forskjell fra en vanlig mobiltelefon. Du mister ikke akkurat noe på den heller selv om den går tom for strøm. Feil. Går den helt tom for strøm, blir det ikke nok minne til RAM'en, og da mister du alt som ligger der. ROM'en og eventuelle minnekort er det eneste som er helt sikkert. Når PPC'en er så tom for batteri at du ikke klarer å skru den på igjen, bør den lades så fort som mulig. Lenke til kommentar
Machz Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Mister jo aldri noen data uansett. Den bare slår seg av. Alt du drev med er jo der når du slår den på igjen. Det er jo ingen forskjell fra en vanlig mobiltelefon. Du mister ikke akkurat noe på den heller selv om den går tom for strøm. Feil. Går den helt tom for strøm, blir det ikke nok minne til RAM'en, og da mister du alt som ligger der. ROM'en og eventuelle minnekort er det eneste som er helt sikkert. Når PPC'en er så tom for batteri at du ikke klarer å skru den på igjen, bør den lades så fort som mulig. Vel, Min PDA har et backup batteri, slik at hvis hovedbatteriet dør så skjer det ingenting. Backupbatteriet holder liv i RAM'en. Hvor lenge vet jeg ikke, men den har vært tom en hel dag uten at batterimåleren på backupbatteriet gikk noe særlig ned Lenke til kommentar
jonpet55 Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Mister jo aldri noen data uansett. Den bare slår seg av. Alt du drev med er jo der når du slår den på igjen. Det er jo ingen forskjell fra en vanlig mobiltelefon. Du mister ikke akkurat noe på den heller selv om den går tom for strøm. Feil. Går den helt tom for strøm, blir det ikke nok minne til RAM'en, og da mister du alt som ligger der. ROM'en og eventuelle minnekort er det eneste som er helt sikkert. Når PPC'en er så tom for batteri at du ikke klarer å skru den på igjen, bør den lades så fort som mulig. Vel, Min PDA har et backup batteri, slik at hvis hovedbatteriet dør så skjer det ingenting. Backupbatteriet holder liv i RAM'en. Hvor lenge vet jeg ikke, men den har vært tom en hel dag uten at batterimåleren på backupbatteriet gikk noe særlig ned De fleste nyere PDA'er har ikke backup batteri, av den grunnen at det holder utrolig kort. På veldig gamle PDA'er og i pc'er blir backupbatteriet brukt til operasjoner som krever utrolig lite strøm. Som for eksempel å holde på klokkeslett og dato. I senere tid har PocketPC'ene brukt backupbatteriet til å holde på RAM, og da kan du selv tenke deg hvor kort en RAM brikke vil vare om en bruker et lite klokkebatteri som strømkilde. Slik var det faktisk på en tidligere PDA jeg hadde. Når hovedbatteriet ble brukt opp, varte minnet i noen timer på CR2025 cellen som satt i. Da er mye bedre å bruke den ekstra plassen til et litt større hovedbatteri. Når du sier PDA'en din var tom for batteri, var den nok ikke helt tom. Spenningen var antakeligvis nok til å holde RAM'en i gang, mens resten av PDA'en ikke ville på. Jeg er ikke helt sikker på at det er slik det fungerer i din PDA, men jeg regner med det. Lenke til kommentar
Machz Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) De fleste nyere PDA'er har ikke backup batteri, av den grunnen at det holder utrolig kort. På veldig gamle PDA'er og i pc'er blir backupbatteriet brukt til operasjoner som krever utrolig lite strøm. Som for eksempel å holde på klokkeslett og dato. I senere tid har PocketPC'ene brukt backupbatteriet til å holde på RAM, og da kan du selv tenke deg hvor kort en RAM brikke vil vare om en bruker et lite klokkebatteri som strømkilde. Slik var det faktisk på en tidligere PDA jeg hadde. Når hovedbatteriet ble brukt opp, varte minnet i noen timer på CR2025 cellen som satt i. Da er mye bedre å bruke den ekstra plassen til et litt større hovedbatteri. Når du sier PDA'en din var tom for batteri, var den nok ikke helt tom. Spenningen var antakeligvis nok til å holde RAM'en i gang, mens resten av PDA'en ikke ville på. Jeg er ikke helt sikker på at det er slik det fungerer i din PDA, men jeg regner med det. Tja, tror ikke det bare et en CR2025 batteri der siden det er et batteri som laddes opp i likhet med hovedbatteriet når det trengs. Uansett så betyr det i allefall for min del at hvis PDAen går helt tom for strøm så er det ikke noe å bekymre seg for. Er det ikke Dell som skryter av at man kan bytte batteri på X30'en uten å slå den av i det hele tatt? I så fall så burde den da ha et enda råere backup batteri. Endret 26. september 2004 av Machz Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 har ikke x30 backup batteri? X5 har iallefall og det funker kjempe fint Lenke til kommentar
jonpet55 Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 De fleste nyere PDA'er har ikke backup batteri, av den grunnen at det holder utrolig kort. På veldig gamle PDA'er og i pc'er blir backupbatteriet brukt til operasjoner som krever utrolig lite strøm. Som for eksempel å holde på klokkeslett og dato. I senere tid har PocketPC'ene brukt backupbatteriet til å holde på RAM, og da kan du selv tenke deg hvor kort en RAM brikke vil vare om en bruker et lite klokkebatteri som strømkilde. Slik var det faktisk på en tidligere PDA jeg hadde. Når hovedbatteriet ble brukt opp, varte minnet i noen timer på CR2025 cellen som satt i. Da er mye bedre å bruke den ekstra plassen til et litt større hovedbatteri. Når du sier PDA'en din var tom for batteri, var den nok ikke helt tom. Spenningen var antakeligvis nok til å holde RAM'en i gang, mens resten av PDA'en ikke ville på. Jeg er ikke helt sikker på at det er slik det fungerer i din PDA, men jeg regner med det. Tja, tror ikke det bare et en CR2025 batteri der siden det er et batteri som laddes opp i likhet med hovedbatteriet når det trengs. Uansett så betyr det i allefall for min del at hvis PDAen går helt tom for strøm så er det ikke noe å bekymre seg for. Er det ikke Dell som skryter av at man kan bytte batteri på X30'en uten å slå den av i det hele tatt? I så fall så burde den da ha et enda råere backup batteri. Ja det er nok mulig. Enten er det et større oppladbart backup-batteri, eller så er det ikke noe. Lenke til kommentar
arnebellinda Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Dell X30 har backup batteri! Mener og huske at det holder i 30min hvis du tar ut hovedbatteri.. Det spørmålet jeg stillte gikke egentlig ut på hvor mange prosent den står på når den ikke vil være på noe mer.. Lenke til kommentar
Machz Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Dell X30 har backup batteri! Mener og huske at det holder i 30min hvis du tar ut hovedbatteri.. Det spørmålet jeg stillte gikke egentlig ut på hvor mange prosent den står på når den ikke vil være på noe mer.. 0%? Lenke til kommentar
arnebellinda Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Den bærbare pc'n min slår seg av før 0%, selv om jeg slår av batteri funksjonene.. Disse står normalt innstillt på at den skal slå seg av ved 5% Lenke til kommentar
Machz Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Den bærbare pc'n min slår seg av før 0%, selv om jeg slår av batteri funksjonene.. Disse står normalt innstillt på at den skal slå seg av ved 5% Er vel klin umulig å si nøyaktig når din PDA vil slå seg av. Sikkert noen % over 0% tenker jeg. Er det ikke bare å prøve da? Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Alle PDA'er har et backupbatteri, men de nyeste har som regel en del av hovedbatteriet som er satt av til å være "backup"... Bare se på de f.eks. nyeste iPaq's og Qtek. Du bør aldri kjøre batteriet noe særlig under 20%. Når du nærmer deg 10% slår de fleste PDA'er seg av og nekter å starte igjen før du lader dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå