arnizzz Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Hei jeg har laget et nyhetscript. Men hvordan kan jeg lage det slik at forfatteren slipper å bruke HTML for å hoppe over linjer når jeg skriver artikkelen ut? PÅ forhånd takk. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Altså konvertere linjeskift (med enter-tasten) i et textarea til <br />? I så fall kan du bruke funksjonen nl2br() Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 tusen hjertelig Om jeg forstå det riktig så legger jeg bare inn denne i databasen : nl2br($str_Artikkel); ? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Funksjonen skal selvfølgelig kjøres før du setter ting inn i databasen. Det er dårlig kodepraksis å kjøre kode som kommer fra databasen via eval(). Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 med databasen mente jeg inn i SQL queryen. Var litt utydelig der. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 bedre å kjøre nl2br() idet du henter data og skal vise dem. <br> trenger du først når du skal vise data på en htmlside. ikke før. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Akkurat det avhenger veldig av hvor stor last siden tar. Det er ikke uten grunn at IPB kjører BBCode-parsing _før_ databasen. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 er det ikke bedre å kjøre den FØR det legges i databasen? Da kjøres funksjonen kun en gang, hver gang det kommer en ny artikkel. Ikke en gjennomkjøring for hver gang artikkelen vises. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Det avhenger om du vil (som Torbjørn sier) ha dataene i rent format i databasen. Da kan du bruke dataene mer effektivt til andre anledninger, uten å måtte strippe HTMLen vekk igjen. Om du bare skal vise det live på en nettside, bør du kjøre nl2br() FØR databasen, siden det gir ekstra last å kjøre den for hver eneste sidevisning. Har du en side med mange besøkende, er dette best. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå