dags Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Kanskje jeg like gjerne kunne spørre om høna eller egget? Jobber i dag på PC. Har brukt "Photoshop" i ca. 3år. Har mitt 3. digitalekamera nå. Foruten bildebehandling jobber jeg også en del med ymse oppgaver og prosjekt i "Office". Jobber med bilder i både TIF-, JPEG- og RAW-format. PC`n min er 5 år gammel, og snart moden for utskiftning. Bør jeg velge PC på ny, eller "konvertere" til Apple og Mac? -Hva er fordeler og hva er ulemper (bortsett fra pris da)? Lenke til kommentar
Remihansen Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Mac eller Pc?? Det blir nesten litt feil å spørre om det i et slikt forum, for du får like mange menigher som svar og det spørs jo om du blir klokere av det! men her er min mening!! Det viktigste du bør tenke på er hva du skal bruke maskina til. Mac er jo konge på det meste, men det som er kjipt og sært er jo at det er så lite muligheter for utvidelse og det koster mye mer enn på pc feks. Det kjekke er jo at alt er fra en produsent så det blir god kvalitet og lite virrvar og forholde seg til. En annen ting er jo at (vel, nesten iallefall....) Adobe sine produkter er jo skapt for Mac.......så hvis du kjører tunge applikasjoner som Photoshop / Premiere / Aftereffects etc....så er jo en mac og foretrekke.........men de har ikke overbevist meg enda, så jeg sitter her med en Pentium 4 - 3.2 Ghz - 3 GB pc3200 ram - 700 Gb Harddisk og en grei 19" CRT........og det RULER til de overnevnte applikasjonene og til masse mer. Prisen for en slik sak er heller ikke avskrekkende, man kommer greit under 15 000,- (noe mer hvis du vil ha LCD skjerm og dyrere skjermkort etc....) Men det viktigste er at du er trygg på det du gjør.....dvs. at du ikke lar deg overtelle til å kjøpe noe du ikke vet helt 100% hva du går til...... til slutt: strømforsyning som gir mye watt, stor bushastighet i Ramen (400 Mhz eller mer...) og god kjøling i kabinettet er viktige momenter å få med deg........ håper det hjalp deg litt selv om det var mye mas!! -remi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå