Gå til innhold

forslag til server'n min ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apt get == heaven

Selv kjører jeg en windows server på en xp 2500 og en Debian server på en 500 Mhz. Det kommer litt an på hva du skal ha serveren til men er det bare ftp fungerer windows greit nok. Skal du ha den tilallslags rare greier kan en linux boks være en god ide, da det finnes et hav av gratis programmer til den .......

Lenke til kommentar

apt-get er genialt!

tør påstå at linux er mer flexibelt også mtp brannmur o.l men som sagt så alt for mange ganger før.. hvis du ikke har *nix erfaring fra før så _må_ du rekne med litt fikling før du er oppe å går.

www.debianguiden.dk gjør absolutt livet enklere for noob's men hvis du plages med noe så spør! ikke gi opp!

Endret av henrikw
Lenke til kommentar

Ville også ha gått for Gentoo. Det tar bortimot en dag å installere det, men når du er ferdig, så har du et system som er 300% tilpasset pcen din. I tillegg laster du ned og installerer hva det skal være av programmer ved bare noen få tastetrykk. Rene drømmeserveren spør du meg :)

Lenke til kommentar

Det at man trenger masse *NIX erfaring for å installere Gentoo er bare tull. Da jeg installerte det hadde jeg kun erfaringer fra ClarkConnect, som styres via enkle menyer på en webside, og ellers kun fra en liten test av Fedora. Hadde bare en laptop med The Gentoo Handbook på skjermen ved siden av meg, og fulgte den ganske nøye. Installasjonen brukes fremdeles, og jeg har lært_mye fra å gjøre det. Om du installerer feks Fedora sitter du der etter installasjonen, ser dum ut og lurer på hva du gjør nå. Om du velger Gentoo har du da allerede gjennomgått et slags grunnkurs :p, og kan nok for å enkelt komme deg videre.

Men om du ikke ønsker å bruke en halv evighet på installeringen, kan ClarkConnect være en fin distro. Alt styres som sagt via menyer på en webside, som vist her: http://www.clarkconnect.com/info/screenshots.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...