t-paul Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Hvorfor har det blitt sånn at nesten alle kjøper x86 med Windows nå om dagen? Kan ikke folk snuse på Mac også? :smile: Apple fortjener omså like mye omtale som Microsoft her på forumet :smile:, og gjerne et eget Mac forum Ok at x86 maskiner med Windows er billigere, men det kan jo også Apples maskiner bli om de hadde vært like utbredte..? Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Fordi de fleste tingene innen data er laget til x86 Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 vel, du kan ikke skylde på hw at Mac ikke er mer utbredt ? men, selvsagt, hvis bruker interessen er der, åpner de sikkert et eget forum (som sikkert vil bli full av x86 vs. Mac disk.) Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Det er fordi folk som kjøper Microsoft eller bruker Microsoft OS (hovedsaklig) ikke har evnen til å tenke selv eller å gå nye veier. Mac-brukere derimot er selvstendige individer med evne til å tenke selv. Verden har tross alt gått fremover fordi folk har tenkt annerledes og ikke alltid har fulgt strømmen (eller skal jeg si saueflokken) Lenke til kommentar
t-paul Skrevet 12. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2002 Jeg vet ikke sjøl hvorfor det er blitt sånn. MacOS er jo ikke noe vanskeligere å bruke enn Microsofts systemer, så jeg tenkte kansje prisen på hardwaren avgjorde det.. Eller er Apple for dårlig på reklame? humm.. jeg vet ikke helt.. Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Quote: Den 2002-05-12 18:33, C. Alshus skrev:Det er fordi folk som kjøper Microsoft eller bruker Microsoft OS (hovedsaklig) ikke har evnen til å tenke selv eller å gå nye veier.Mac-brukere derimot er selvstendige individer med evne til å tenke selv. Verden har tross alt gått fremover fordi folk har tenkt annerledes og ikke alltid har fulgt strømmen (eller skal jeg si saueflokken) Du prøver for harde livet å lage en Mac vs. Pc diskusjon? Rimelig provoserende det der... Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Mulig det, men jeg har da også en Windows maskin. Er ikke så gæærn at jeg bare har mac. Lenke til kommentar
KidComa Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 http://www.theinquirer.net/30010215.htm hvis det det spekuleres omkring i den artikkelen virkerlig skjer, kommer nok mange her til å snuse på mac Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Quote: Den 2002-05-12 18:33, C. Alshus skrev:Det er fordi folk som kjøper Microsoft eller bruker Microsoft OS (hovedsaklig) ikke har evnen til å tenke selv eller å gå nye veier.Mac-brukere derimot er selvstendige individer med evne til å tenke selv. Det samme gjelder vel egentlig andre veien også - tenkt på at nesten alle grafiske designere velger Mac. Det er vel også fordi at "alle" andre gjør det, ikke fordi at Mac nødvendigvis er noe bedre. Alle de samme programmene (Adobe, Macromedia, Quark) finnes i identiske versjoner til Wintendo også :smile: Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Hvis det skulle bli slik engang at jeg må kjøpe meg en "familiemaskin", kommer det helt sikkert til å bli en Mac. Kunne ikke tenke meg og la barna mine komme i Bills klør Kanskje min neste maskin blir en Mac, uansett. Har PC med Linux nå. runmad Lenke til kommentar
eldacar Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 "Alle" andre grafiske designere velger mac fordi de er mye mer stabile og raske innen grafikk/musikk og video. Dette er rent fakta. Selvfølgelig finnes de samme programvarene for Windows, men et annet fakta er at Windows er drid! I motsetning til "PC"'er hvor mange forskjellige produsenter lager hardware, lager Apple maskinene selv, noe som resulterer i en stabil maskin. Er det en hardware feil er det lett å finne den og fikse den i slik at dette ikke skjer igjen... Fatter ikke at Mac ikke er mer utbredt i Norge.... Mac er jo kongen i maskiner på lik linje som Linux er kongen av OS på PC.. Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Fordi x86 har alt det jeg behøhver, og photoshop som mac skal være så sjukt bra på... suser avgårdet på denna maskinen.. Mac er snart dødt... kjedelig shitt Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Jeg vet at jeg vil ha en Mac ..faktisk denne. Jeg vil også ha en AmigaOne Men det er et problem ikke penng Lenke til kommentar
Viva Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Penger er roten av all ondskap. Apple koster formye og WinXP / Win2000 er bedre :smile: (synes jeg) Nei drit i MAC, bruk Windows ! da har vi mye stilig programvare også Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 (endret) noe Endret 17. april 2015 av aldrimerforum Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 (endret) nope Endret 17. april 2015 av aldrimerforum Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Mac er en helt ok maskin. Problemet er vel heller at den generelle kompetansen er dårlig utbredt og maskinene er "vanskelige" å få tak i. Med dette mener jeg at de blir solgt i få og spesialiserte forretninger. Eneste butikken jeg vet om ligger i Oslo. Lenke til kommentar
t-paul Skrevet 12. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2002 Ved Universitetet i Oslo er det godt over 1000 Macer. Tilfeldighet? Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Mac er laget for idioter, og det er bare dem som bruker dem også. [ Denne Melding var redigert av: Fixer'n på 2002-05-13 01:18 ] Lenke til kommentar
t-paul Skrevet 12. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2002 Virus som ødelegger det fysiske systemet, slikt er umulig på Mac, hvem er de største idiotene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå