Simen1 Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Jeg skal ha meg TV-kort med mulighet for timeshiftmulighet. Timeshift er når TV-kortet tar opp sendingen kontinuerlig, og man kan se på opptaket (fra et tidligere tidspunkt) samtidig. F.eks at man kommer for sent hjem til å se en film på TV, men har satt opp timeshift og kan begynne å se begynnelsen av filmen samtidig som TV-kortet tar opp siste del av filmen. Under avspilling kan man selvfølgelig spole over reklamene siden man spiller av fra harddisken. Hvilke rimelige TV-kort har denne muligheten? (både PCI og USB 2.0 er aktuellt) Er det noen som vet om man kan se på kanal A samtidig som man tar opp fra kanal B på noen av disse koretene? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 (endret) Det kan hende du allerede har tittet her, men dinside har mange tester av tv-kort, om ikke du har sett det, ta en kikk. http://www.dinside.no/php/art.php?id=93969 EDIT: Denne har timeshift: http://www.dinside.no/php/art.php?id=94615 , sikkert noen andre også, men det sto ihvertfall i testen. Endret 24. september 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 (endret) De fleste TV kort har timeshift. Det som er problemet med mange TV kort er dårlige drivere/software, så søk litt på forumet evt på avforum.no og hold deg unna mSI kortene. Leadtek WinFast TV2000XP Expert har fått mange gode kritikker, Les testen på dinside.no tror ikke det er mulig med noen av kortene å se på en annen kanal enn den du tar opp fra, under opptak/timeshift. Går ihvertall ikke på mitt Asus TV FM Card (Phillips 7134 tuner chip). Hvis du skal bruke en TV som visningsskjerm så bør du også vurdere andre frontend programmer som f.eks ShowShifter, og velge et kort som fungerer sammen med det programmet du liker best. NB! legg også merke til at mange TV kort sliter med tregt kanalskifte og lydproblemer. Noen stereo kort leverer ikke stereo, mens andre har sjenerende lyder ved kanalskifte. Endret 24. september 2004 av 356speedster Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 [*]Er det noen som vet om man kan se på kanal A samtidig som man tar opp fra kanal B på noen av disse koretene? Det er mulig å gjøre dette ved å benytte 2 stk. kort, men det kommer an på softwaren du benytter om det er støttet. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 [*]Er det noen som vet om man kan se på kanal A samtidig som man tar opp fra kanal B på noen av disse koretene? Det er mulig å gjøre dette ved å benytte 2 stk. kort, men det kommer an på softwaren du benytter om det er støttet. Det enkleste er å splitte antennekabelen, og gi signalet både til TV og "HTPC". Da kan du se på andre kanaler på TV'en mens HTPC'en driver med sitt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 [*]Er det noen som vet om man kan se på kanal A samtidig som man tar opp fra kanal B på noen av disse koretene? Det er mulig å gjøre dette ved å benytte 2 stk. kort, men det kommer an på softwaren du benytter om det er støttet. Det enkleste er å splitte antennekabelen, og gi signalet både til TV og "HTPC". Da kan du se på andre kanaler på TV'en mens HTPC'en driver med sitt. Jeg tror jeg benytter 356speedster sin metode inntil videre. Jeg har planer om å kaste ut TV'n for godt senere og kun bruke LCD-skjerm til å se TV. Den første LCD-skjermen jeg kjøper blir nok en 19-20" litt avhengig av hvordan prisene endrer seg de nærmeste månedene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå