Nobrains Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Siden i går har jeg ikke klart og signe i msn, jeg fatter ikke hva problemet er. Den nekter og signe inn, ja jeg husker mitt brukernavn/psw. Jeg har også prøvd en account til en venn av meg...funka ikke det heller. kjører xp med sp2. Har uninstalla msn og så reinstallert det igjen - hjalp ikke har disabla firewall (norton04) - hjalp heller ikke (har aldri vært blokka uansett) Feilmeldingen jeg får når jeg prøver og logge meg på er : "there was a problem connecting you to msn messenger. Click troubleshoot for help with this problem. error code: 0x81000370" Jeg har prøvd og finne ut hva error coden betyr på msn og microsoft sine sider men jeg fant ikke noe. Hvis jeg trykker troubleshoot knappen på error meldingen hopper det opp et lite fint msn vindu som driver og tenkter litt før den sier "We are temporarily unable to troubleshoot your connection to the MSN Messenger service. Please try again later. " (har prøvd og gjøre det later også :p :p ) Msn sine sider og alt mulig funker jo....og msn status står jo som ok.... argh, jeg blir gal! hjelp meg!! Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 // bump // Lenke til kommentar
agony Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Test http://webmessenger.msn.com/ , så kanskje du har msn til du får den andre til å fungere igjen. Høres ut som en firewall feil/port sperring i utgangspunktet, men siden du har reinstalert msn og disabled firewall osv, så vet jeg ikke noe annet egentlig. Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Takk, den funka. Men jeg har jo lyst og ha det som et program på pcen. Jeg kan vel prøve et annet program som trilian eller miriam(?) msn. Noen andre programmer som er gode erstattere...jeg får ikke msn til og funke overhodet...prøvd alt. Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Jeg får msn kontoen min til og funke på en annen maskin som er min... Etter jeg har uninstalla msn så ligger jo ennå msn4.7 som er default med winxp igjen, den får jeg heller ikke til og funke(det kan være pga sp2, jeg leste at msn mindre en 5.0 ikke funker med sp2). Er det ingen som har en idee hva dette kan være?, jeg mener da selv at jeg har god greie på data så det er ikke noe newbiemongis greier (håper jeg). Vet ikke hva som er mest irriterende, det at jeg ikke har msn eller det at jeg ikke skjønner hva problemet er. Pcen er rimlig nyformatert også...er ikke noe særlig i den utenom antivirus, firewall og sp2...jeg kan jo likssom ikke formatere for og få msn til og funke :!: da kan jeg jo like gjerne gå og skyte meg... Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Ja jeg fant problemet til slutt. Jeg hadde brukt et webproxy program for noen dager siden, det var den første tingen jeg uninstalla når msn ikke funka. Men det jeg ikke tenkte på var at uninstall ikke gjorde jobben Jeg skulle ta winupdate i dag da jeg fikk feilmeldingen "use internet explorer" ellerno, fordi den støttet ikke firefoxen min på winupdate. Problemet var jo da at explorer nekta og gå på nettet i hele tatt, firefoxen min funka jo så jeg hadde jo internet. Titta litt i innstillinger og der hadde det jevla webproxy programmet putta på verdier på proxy i internet explorer. Siden jeg bruker firefox og den funka så tenkte jeg aldri over og sjekke om internetexplorer funka :/ greit, det webproxy programmet var et billig drittprogram. Men hvorfor i helvete gjør de slik at internet explorer må funke for at msn skal funke....faen meg jalla syntes jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå