Gå til innhold

x 800xt problemer.


franke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gart drivere er hovedkortchips-driver. Kommer med hovedkortdrivere. Problemet ditt høres ut som noe hardware/software med grafikkortets minnebehandling.

Spørsmål 1: Testet du kortet hos kameraten din etter at problemene oppstod. Virket kortet i de samme programmer/spill der det streiker hos deg?

2: Hva er kompisens din sitt oppsett? Ta detaljert beskrivelse med.

 

1Noe du kan prøve: Ta ut grafikkortet og sett det inn på nytt. Forsikker deg at det er gjort rett. At pinnene på agp-kobberet er helt og jevnt inne i sokkelen. Vær forsiktig men bestemt. Ikke for hardt.

2. Installer Drivere på nytt. Start med nyeste hovedkortdrivere. Så skjermkortdrivere. Husk å fjerne gamle drivere først.

3.Hvis du har en systempartisjon eller vilje til å formatere hele hardisken. Installer alt på nytt i denne rekkefølgen: oppdater til nyeste bios på hovedkort og skjermkort hvis mulig, formater, installer OS, oppdater os, nyeste hovedkortdrivere, nyeste skjermdrivere, directx, ev. lyddrivere, test spill hvor det hele kræsjer.

Hjelper ikke dette kan du disable fastwrite i bios (test dette før formatering)

Lenke til kommentar
Jeg sente kortet til komplett og di fant ikke noen problemer med det.har instalert flere ganger drivere catalyst men uten hell og har hatt skjerm kortet ute 4 ganger.Bruker abit flashmenu og regcleaner 4,3.

Jeg synes synd på folk som ikke får hardware til å funke, har vært der en gang selv :yes:

 

Men du skal nok se at det fikser seg til slutt :)

Lenke til kommentar
Jeg sente kortet til komplett og di fant ikke noen problemer med det.har instalert flere ganger drivere catalyst men uten hell og har hatt skjerm kortet ute 4 ganger.Bruker abit flashmenu og regcleaner 4,3.

Jeg synes synd på folk som ikke får hardware til å funke, har vært der en gang selv :yes:

 

Men du skal nok se at det fikser seg til slutt :)

Tusen takk

Lenke til kommentar

Mitt Asus Geforce 6800 GE trengte en strømforsyning på minimum 350W for å fungere. Det gjelder vel for de nyere i GF6800 serien også. Så jeg tenkte ettersom x800xt er ganske like GF6800Ultra når det gjelder ytelse, så kanskje de har de samme kravene også. Mulig du bør satse på større strømforsyning.

Lenke til kommentar

Nå har jeg lånt meg ny psu men samme problem enda. Nå kommer det med samme når jeg slår på pc uan sett psu har tatt ut en og en ram men samme enda og jeg har kobla alt ut nå er det bare det jeg trenger til å starte opp.Nå bruker jeg mitt gamle skerm kort. Og det fungerer bra.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme kortet, og sliter også med ustabilitet. Med Cat 4.9 driverne, klikker de fleste spill, og jeg får det du beskriver. Får også små artifacts ved skifte av oppløsning osv. Kanskje disse kortene er litt defekte?

 

Edit: Cat 4.8 funker bra, da får jeg spilt.

Endret av DaWeed
Lenke til kommentar
Jeg har akkurat samme kortet, og sliter også med ustabilitet. Med Cat 4.9 driverne, klikker de fleste spill, og jeg får det du beskriver. Får også små artifacts ved skifte av oppløsning osv. Kanskje disse kortene er litt defekte?

 

Edit: Cat 4.8 funker bra, da får jeg spilt.

når jeg fikk kortet funka det litt men nå kommer det med det samme jeg slår på maskinen. Har prøvd alle cat driverne og omega.Har tatt ut batteriet på hoved kortet men det hjelper ikke.Skal sende kortet til bake. Takker alle for hjelpen.

Lenke til kommentar
Hmm virker som Ati har tatt i litt vel mye i kappløpet med Nvidia denne gangen.

Jeg prøvde er 6800U etter å ha hatt 4 ati kort, angerer ikke på det nå gitt.

Og jeg hadde et POV GeForce 6800 ULTRA før jeg fikk mitt x800XT. Det greide ikke å kjøre noen spill uten at det klikka. Prøvde å sette 3d og 2d klokk likt, men det funka lite. Hørt rykter om at de selv har innrømt at de har problemer med å holde core på default hastighet. Angrer ikke på at jeg valgte ATI jeg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...