Gå til innhold

Hvilken RADIATOR skal man ha?

Anbefalte innlegg

Skal ha meg vannkjøling.

Jeg har INGEN planer om å kjøpe noe gullbelagt radiator finpenetrert med diamantbiter på siden til 7-800kr :grin: men å få det så billig som mulig.

Da skal jeg ha et varmeapparatregister fra en bil på høggern ikke sant? jo, nemlig

Det skal kunne monteres i et Chieftec miditower, så det må ikke være en vanlig radiator, men varmeapparatregister ikke sant? ... JO!

Men så kommer det vanskelige: fra hvilken bil skal jeg ha dette? Man kan vel ikke bare stille hos bilopphøggeren og spørre etter "en sånn som passer inni pese" :grin:

Jeg bor i Bergen, hvor finner jeg en høgger med utvalg og fornuftige priser her? Vet om Lønningen ute ved Flesland... er det noe plass å gå.

Det er jo også etter sigende ganske tricky å få disse ut... gjør høggeduden det gratis for meg eller må jeg betale mer enn radiatoren selv? (bare en ganske skeptisk tanke jeg har :grin: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du må "rive" eller demontere delene ut selv..

På stokstad i Oslo er det INGEN hjelp å få...

Dette viste jeg ikke og det gikk utover 3 fingre som ble svært blodige ettersom jeg ikke hadde verktøy og SKULLE ha varmeregistrert, ett par hull i boksa og en stygg ripe i skjermen på t68'en.. ikke særlig morsomt..

pluss at jeg sa ja når han sa 200spenn for 2 stk.. hadde jeg sagt du får 50... så hadde han sagt ja.. han jobbet der, men fikk betalt svart...

Var litt dum der ja.., men men.. hehe, sånn er det å bo på frogner.. jaja nå legger jeg meg, natta :smile:

Lenke til kommentar

Jeg var ute på Lønningen og plukket en ut av en BMW, men gutta der ute har fått nyss i dette med vannkjøling, så de begynner å ta godt betalt for delene. Vet ikke om noen andre i Bergensområdet, men jeg skal finne en! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-17 21:09, el_diablo_21 skrev:

gaded **** ikke være normal, så jeg har kjøpt en radiatot på 100*40 cm MED vifte for 3 lapper.

vannet blir KALDT!
:grin:

overklokking.... here i come! :razz:

det er f@n til størrelse du har på kabinettet ditt da.... radiator på en meter, du satser vel på seriøs kjøling da? :grin:

Lenke til kommentar

Har samma kabinettet jeg oxo.

Dro til høgger'n for å kjøpe varmeregister jeg oxo, men de var jammen dyre...400,- Klikka meg inn på http://www.3dfxcool.no og kjøpte den "Giant" radiatoren der til 430,- Den passa perfekt i toppen av kabinettet (bare 2cm høy). Sagde ut hull i toppen og fikk plassert den fint oppunder der med 2 vifter under radiatoren.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-14 01:15, SirHartge skrev:

Bilopphøggere er svindyre i grunn..

tja, Bilopphøggere har gjerne 2 priser. En hvis du bare vil hente en ferdig radiator(pen og ren :smile:) rett fra lageret og en hvis du kan demontere selv. Kjøper du rett fra lageret så får du den gjerne for 3-500kr. Er det så fryktelig galt da? I forhold til nypris er det veldig rimelig og man må jo gjerne betale litt for arbeidet også.

Demonterer du selv er du nede i 50-150kr. Det er ca 1/6 av det Microplex tar for en radiator det.

Synes prisen er helt fair jeg. Bjarne Johansen her i kr.sand gir deg forøvrig 14 dagers returrett :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-23 10:28, Anders Leipsland skrev:

Demonterer du selv er du nede i 50-150kr. Det er ca 1/6 av det Microplex tar for en radiator det.

Var ikke akkurat radiator jeg tenkte på her, men den bilopphøggern jeg har kjøpt div deler av er svindyr. Skal en annen plass en annen gang.

Men vi hadde heldigvis noen liggende hjemme:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...