Gå til innhold

100Kr in på kontoen til den som hjelper meg.

asad

Anbefalte innlegg

Og dette mener jeg seriøst.

Den som kommer med forslaget som gjør at jeg får til dette får 100kr inn på sin konto imorgen tidlig.

Her er situasjonen:

Jeg har nå brukt ca 60+ ( mye fram og tilbake )timer på å redigere familiens brasil tur. Jeg har et JVC videokamera som bruker mini dv kasetter. Filmen er på 6 timer til sammen.

Dette er altså greit, filmen er redigert, ( som adobe premiere prosjekter, 3 av dem faktisk, på grunn av programmets begrensninger ). Så skulle jeg idag overføre filmen tilbake til dv kasetter på kameraet mitt. Så er det blitt slik at kameraet ikke fungerer som det skal lenger, det sier at jeg må rense det ved hjelp av rensekasett men etter utallige forsøk funker det fortsatt ikke.

Før jeg fortsetter vil jeg bare opplyse at jeg gir bort 100kr, fordi dette haster! Hele pc`en skal selges/sendes av gårde IMORGEN før kl 6. Jeg MÅ ta vare på all filmen hvis jeg ikke vil kaste bort 60t som jeg har brukt på den.

Jeg har lånt et panasonic kamera av en kompis og prøvde å overføre til det, men når jeg trykker på "Export to tape" står det bare "The DV device is unavailble for device controll".

Tenkte også jeg skulle lage èn fil av den første og deretter andre delene av filmen. Men når jeg prøver å konvertere står det at den kommer til å bruke 4 dager. :cry: sjekk profilen for maskin specs.

Hvordan i huleste kan jeg ta vare på den ferdigredigerte filmen før imorgen?

Jeg har dvd brenner. er dette overhode mulig å få til før kl 17:00 imorgen?`

Mulignes jeg har glemt å si noe. men spør for all del.

en "jeg sparer neste 60Timer "-takk til den som tar seg tid til å lese dette .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, så var det størreslen. Alle filene tar til sammen over 100GB!!OG de er bare adobe premiere prosjekter, å lage en fil ut av kun den første filmen, står det at det tar 4 dager!

Og en viktig ting til. Hvordan i h****** kan jeg gjøre en fil om til en divx fil? Jeg har sliti med dette i mange år egentlig. FIk det aldri skikkelig til. ENten ble kvaliteten ræva ellers så ble filen MYE større en den burde være. hjelp...

Lenke til kommentar
Har du en kamerat eller noen kjente med mye ledig plass, kan du jo ta med harddisken og overføre.

Hva skal jeg overføre isåfall? Det er et prosjekt. Filene som er brukt ligger spredt utover mine to disker, på mange forskjellige steder....

dette blir uasnett uaktullet. :(

Lenke til kommentar

Å lage divx er et eget fag, og det tar tid å lære, så det rekker du nok ikke til i morgen. Men det finnes thow noen enkle programmer som stort sett gjør alt for deg, men da blir også resultatet deretter. Jeg lagde en gang en liten forklaring på ripping sånn som jeg gjoprde det da jeg drev på.

http://home.no.net/desses/hvordanrippe.doc

Er dette intressant har jeg også laget ei zip fil med alle programmer du trenger for å gjennomføre rippeprosessen som står beskrevet.

Lykke til!

Endret av Desses
Lenke til kommentar
Å lage divx er et eget fag, og det tar tid å lære, så det rekker du nok ikke til i morgen. Men det finnes thow noen enkle programmer som stort sett gjør alt for deg, men da blir også resultatet deretter. Jeg lagde en gang en liten forklaring på ripping sånn som jeg gjoprde det da jeg drev på.

http://home.no.net/desses/hvordan rippe.doc

Er dette intressant har jeg også laget ei zip fil med alle programmer du trenger for å gjennomføre rippeprosessen som står beskrevet.

Lykke til!

Linken fungerte ikke. Jeg skulle gjerne også hatt den zippen du nevner, det får jeg bruk for i andre sammengenger også :)

takker så meget.

Lenke til kommentar

Alt ligger ute på www.desses.tk. Gå inn på Software i menyen til venstre og du vil finne en liten tekst med to linker øverst i hovedvinduet. La det ut nå for de som ønsker å prøve seg. Dette lagde jeg for lenge siden, så om det er noen feil eller noe som mangler veit dere grunnen. Om dere har spørsmål så send dem på supportmailen som står nederst på sidene. Jeg drar til Tsjekkia om noen timer og blir borte ei uke så det kan nok hende det tar litt tid før jeg svarer, veit ikke hvordan det er med pc tilgang der nede ;) Lykke til

Endret av Desses
Lenke til kommentar
Kjøp en HDD og bytt den? Av en kompis eller liknende... bare si at du erstatter den med en bedre/større som du bestiller vi webshop....

(Vil ikke ha pengene dine)

også uaktuelt egentlig... alle kompisene i området er i army`n faktisk. Er ganske blakk etter å ha bestilt ny pc, som jeg skal hente imorgen...

det virker nesten som dette ikke vil gå så bra....

Lenke til kommentar
hvis du har et tv kort/skjermkort med tv-ut, en video spiller og en VHS... kan du jo kjøre det over på VHS(er).. 2 stykker x 3 timer, burde holde!

det er en mulighet..!

Da trenger jeg vel ledninger.... hva slags ledninger er det man trenger da? Vet ikke om det er tv ut på skjermkortet mitt...X800PRo His. men det er fort gjort å finne ut vel...

Lenke til kommentar
I følge dine specs har du to HDDer ... send med en og bestill en ny til han?

( jeg skal sende pc`en imorgen...og uansett ligger filene spredt utover begge diskene )

Siste utvei er å overføre rett til videoen.

Kan noen forklare meg hvordan jeg gjør det?SKal jeg koble skjermkortet rett til tv`en, eller videospillern?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...