Evju Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Åssen bruker jeg egentlig det antistatiske armbåndet mitt? Det er en lang ledning med en klype på enden... Den kan jeg riktignok ta av, men vet fortsatt ikke hva jeg skal gjøre med det Føler meg temmelig newbie ja... Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Klypen skal jordes (kabintettet kan brukes bør stå i jordet kontakt) Lenke til kommentar
Evju Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 og hvordan gjøres det? ( ) Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 putt den i noe metall, f.eks i vasken på kjøkkenet eller noe. Lenke til kommentar
enden Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Det vanligste er vel å bruke en varmeovn, da disse som oftest står i jordet kontakt Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Ehhh... Er det ikke viktigere at du og kabinettet er likt ladet? Da hjelper det lite å ta på varmeovnen eller vannkranen! Lenke til kommentar
enden Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Ehhh... Er det ikke viktigere at du og kabinettet er likt ladet? Da hjelper det lite å ta på varmeovnen eller vannkranen! Du må jo selvfølgelig ta på kabinettet også, slik at alt blir ladet ut. Nyinnkjøpt hardware i antistatiske poser bør ha et ganske lavt spenningsnivå, så hele poenhet er å sørge for at du og kabinettet ender opp på tilnærmet samme nivå. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Det holder forsåvidt å ta i en vannkran. Har bygget pcer i mange år, og lada meg ut ved å ta på vannkranen. Ingenting har tatt skade av det. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Det holder forsåvidt å ta i en vannkran. Har bygget pcer i mange år, og lada meg ut ved å ta på vannkranen. Ingenting har tatt skade av det. Fin bump. Jeg har aldri ladet meg ut, gått fint. Lenke til kommentar
girenloland Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Det med statisk elektrisitet på finelektronikk, (sånn som i pc`en) er det ofte sånn at skaden ikke fremkommer for lenge etterpå. Alt fra noen timer til månder etterpå. Kanskje opplevd at rambrikka har streika.... og den var ny for noen månder siden. Det **"KAN"** være statisk elektrisitet under montering som var årsaken. Lenke til kommentar
enden Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Bruker nå både matter og spesialgulv/sko på jobben. Gulvet vaskes tilogmed med spesialmiddel Men så er det kjipt å få en RMA fra en oljeplatform, eller Bulgaria og da... Lenke til kommentar
gsn Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Du fester den antistatiske ledningen i et jordet støpsel, dvs, du fester krokodille klemma på di metall tingene som stikker ut på siden av kontakten IKKE NED I HULLET, da blir du toast Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Som 'enden' er inne på, poenget er å utligne potensialet. Om dette potensialet er jord eller ikke er helt uten betydning. Så tips om jordet støpsel, vannkraner etc kan man se bort fra. Lenke til kommentar
Kris R Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Så jeg skal alså kople klypa på noe metall som ikke står i en jordet kontakt. Duger denne: ? Lenke til kommentar
Stumpen Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) Nei, du skal koble til noe som ER jordet.. Dvs metall i en radiator/vannkran, kabinettet(eller annet elektrisk produkt) hvis det er koblet til jordet stikkontakt, eller direkte til jord i stikkontakten(IKKE inn i hullet, men de to metallpinnene på sidene).. Men etter du har ladet deg ut slik holder det at du er koblet til det du jobber med... Endret 17. august 2005 av Stumpen Lenke til kommentar
terje142 Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 kobl den i kobberrøra til vannkrana. De pleier å stå under krana hvis du ikke har et oppned hus da. Lenke til kommentar
Bojah Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 dropp jordet crapet. tingen er bare at du tar på deg armbåndet, passer på at metallplaten alltid er i kontakt med huden, også stikekr du klypa i kabinettet. jeg brukte den der hver dag i to uker på jobben. 7 timers arbeidsdag. funka som fjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå