Gå til innhold

Mitt nye hjertebarn


Anbefalte innlegg

Uansett skjermkort så hjelper ikke det så mye når det er snakk om skalering av bilder. Når det skal skaleres opp til 1920xXXXX så trengs det ren kraft. Og dersom du vil kjøre litt filtrering av en eller annen sort så trenger du bare enda mere kraft.

 

Det finnes to typer htpc.

 

1. de som spiller av film og kun det (holder med via epia)

2. de som spiller av film og etterbehandler signalet før det sendes ut på skjermkortet.

 

Er det nr 2 du satser på trenger du mye kraft. Kun det kjappeste er egenglig bra nok. For de skikkelig kravstore er ikke engang det kjappeste godt nok, de må overklokke dette igjen...

 

DrE

Min tur til å "arrestere" Dr. E:

 

NV4x's Video Processor - What Happened? :tease:

 

NVIDIA quietly fixed the problem in the 6600GT and since the 6200 is based on the 6600, the 6200 also features the "fixed" Video Processor with WMV9 decode acceleration support.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min tur til å "arrestere" Dr. E:

 

NV4x's Video Processor - What Happened? :tease:

 

NVIDIA quietly fixed the problem in the 6600GT and since the 6200 is based on the 6600, the 6200 also features the "fixed" Video Processor with WMV9 decode acceleration support.

jada, du snakker om dekoding. Jeg snakker om skalering og filtrering av bildet gjennom ffdshow.

 

Skjønner ikke helt at jeg er arrestert, men whatever ;)

 

DrE

Lenke til kommentar
Min tur til å "arrestere" Dr. E:

 

NV4x's Video Processor - What Happened?  :tease:

 

NVIDIA quietly fixed the problem in the 6600GT and since the 6200 is based on the 6600, the 6200 also features the "fixed" Video Processor with WMV9 decode acceleration support.

jada, du snakker om dekoding. Jeg snakker om skalering og filtrering av bildet gjennom ffdshow.

 

Skjønner ikke helt at jeg er arrestert, men whatever ;)

 

DrE

Filtrering vet jeg ikke, men kortet tar seg ihvertfall av skalering.

Og dette gjelder ikke bare DVD-avspilling, men Windows Mediaplayer (og helt sikkert kompatible avspillere) også.

 

Nok småkrangling nå... ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg beklager at ting tar tid, men har sendt tilbake og bytta en del deler.

 

Har nå en dritkraftig HTPC som gir fra seg tja 6-10 DB. dvs det eneste du har sjans å høre er en og annen knitring fra de støysvake HD'er :p

Aner jeg at budsjettet sprakk med brask og bram denne gangen også? :D

 

Du sa tidligere at du skulle bygge en HTPC-boks for så lite penger som mulig, så det blir spennende å se hva resultatet har blitt ;)

Lenke til kommentar
Øivind: Ok, men hva skjedde med alt snakket ditt om å tenke ytelse/krone da? ;)

Jeg har basert meg på

 

Støynivå/ytelse/krone/design

 

Gir den følgende karakter:

 

Støynivå 10 av 10

 

Ytelse 8 av 10

 

Krone 9 av 10

 

Design 8 av 10

 

 

De som minnes min forrige artikkel så rangeres den slik

 

støynivå: 2 av 10

 

Ytelse 10 av 10

 

Krone 2 av 10

 

Design 8 av 10

Lenke til kommentar

Takker.

 

Da jeg nå er ferdig med artikkelen og levert den til redaktør stenger jeg denne tråden. Da får dere vente i spenning til neste uke, hva jeg endte opp med og hvorfor det ble slik det ble.

 

Til opplysning vil du finne svært få komponenter i denne tråden som har overlevd seg inn i den endelige artikkelen.

 

Jeg takker alle for deltagelsen i denne tråden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...