Gå til innhold

Mitt nye hjertebarn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DingotOm:

Jeg syns bare det blir vanskligere og vanskligere å bygge pc. I g amle dager var alt mye enklere :D

;) Enig! Gidder nok ikke mer jeg heller... Det er godt man kan betale seg ut av ting!

Edit: Regner med at du kommer til å bruke ZP/fddshow og forhåpentligvis vet hvordan du får det beste ut av det også, men skulle likt å vite hva du evt. klokker til og maksimal resize med full flyt. :yes:

Endret av MaxCPU
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Men bare for å nevne det så klokker AMD XP-m vettet ut av enhver a64 cpu....

Tror det har litt med de velutviklede brikkesettene/hovedkortene til sokkel A kontra den relativt nye sokkelen 754.

Edit: MAO bare vent :evil:

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Uten å ha testet det, tror jeg den AMD'en kommer til å slite med å spille av WMV HD filmer i 1920x1080 oppløsning, ihvertfall hvis du ikke overklokker.

hehe. Ser hva du mener...

Men hvilke prosjektorer til normal pris støtter den oppløsningen?

Vi har begrenset oss til 25 k for alt ;)

Den dagen HD kommer til Norge (tidligst 2006) kan du heller bare kjøpe nytt system. Ikke vits å lage et system for noe som kanskje kommer om noen år.

Det er som å kjøpe seg pc for doom 3 og hl2 i 2001 ;)

Lenke til kommentar
Uten å ha testet det, tror jeg den AMD'en kommer til å slite med å spille av WMV HD filmer i 1920x1080 oppløsning, ihvertfall hvis du ikke overklokker.

Bare å supplere med et skjermkort som støtter hardware-aksellerasjon av filmavspilling, det. (Selv om jeg tror den AMD'n hadde klart jobben fint selv med integrert VIA-grafikk på hovedkortet...)

Lenke til kommentar

Bare å supplere med et skjermkort som støtter hardware-aksellerasjon av filmavspilling, det. (Selv om jeg tror den AMD'n hadde klart jobben fint selv med integrert VIA-grafikk på hovedkortet...)

Uansett skjermkort så hjelper ikke det så mye når det er snakk om skalering av bilder. Når det skal skaleres opp til 1920xXXXX så trengs det ren kraft. Og dersom du vil kjøre litt filtrering av en eller annen sort så trenger du bare enda mere kraft.

Det finnes to typer htpc.

1. de som spiller av film og kun det (holder med via epia)

2. de som spiller av film og etterbehandler signalet før det sendes ut på skjermkortet.

Er det nr 2 du satser på trenger du mye kraft. Kun det kjappeste er egenglig bra nok. For de skikkelig kravstore er ikke engang det kjappeste godt nok, de må overklokke dette igjen...

DrE

Lenke til kommentar

Uansett skjermkort så hjelper ikke det så mye når det er snakk om skalering av bilder. Når det skal skaleres opp til 1920xXXXX så trengs det ren kraft. Og dersom du vil kjøre litt filtrering av en eller annen sort så trenger du bare enda mere kraft.

Det finnes to typer htpc.

1. de som spiller av film og kun det (holder med via epia)

2. de som spiller av film og etterbehandler signalet før det sendes ut på skjermkortet.

Er det nr 2 du satser på trenger du mye kraft. Kun det kjappeste er egenglig bra nok. For de skikkelig kravstore er ikke engang det kjappeste godt nok, de må overklokke dette igjen...

DrE

Bra innlegg. Helt på kornet. Er selv på jakten etter et grafikkort som kan spille de mest krevende spillene men som ikke bråker for mye, skal stå i min HTPC.

Lenke til kommentar

spørs på hvor mange jeg for med meg når jeg tvinger forhandler til å ta dette inn. Dette kortet selges kun i batcher på 100 :(

Lager en post om det når jeg trenger medmennesker på dette. Regner med at du er intressert, så da er vi 4 så langt ;)

Pris blie en 4-5 k for det der :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...