Gå til innhold

should not see me

manav

Anbefalte innlegg

Sikkert noen her som har hørt om dette..... Leste om det for litt siden ett eller annet sted, men husker ikke hva det sto. Når jeg skal avslutte windows får jeg et vindu hvor programmet "should not see me" avsluttes før pc'en går ut av xp og slår seg av. Hva er dette for noe? Bug, virus? Hvordan har jeg fått det? (har ikke vært inne på noe snusk eller lastet ned noe farlige greier) Er det farlig? Og hvordan fikses det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne meldingen har jeg også sett et par ganger.

Det er, slik alfern skriver, en prosess i Windows som ikke skulle ha vært synlig for brukeren (deg). Den dukker opp fordi en eller annen programmerer ikke har gjort jobben sin godt nok, eller noe slikt, hehe... Og det er ingenting du kan gjøre med det.

Lenke til kommentar

Jeg kan forklare det litt nærmere.

De fleste programmer benytter seg av Windows Installer når de installeres. Selv programmer som bruker Insallshield og annen installasjonspakker kaller fram Windows Installer. Denne kjører da installasjonsprosesser i bakgrunnen som ikke skal vises for brukeren. Når man da velger å restarte systemet hender det fra tid til annen at denne prosessen ikke har avsluttet riktig. Prosesser som ikke avsluttes normalt når Windows slår seg av kommer opp med en prompt til brukeren om dette. "Should not see me" er navnet på prosessen, derfor vises det i prompt vinduet. Den kunne kanskje med fordel blitt kalt "Windows Installer halted" eller noe i den dur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...