Gå til innhold

NorthQ 4001 molex...

Anbefalte innlegg

Hvor mange molex overganger kan en bruke etter hverandre uten at strømkablene utvikler varme og ikke klarer å levere nok strøm?

Jeg liker å tenke fremover og har allerede brukt opp de 5 molex kontaktene som følgte med til harddisker og cd brenner.

Har planer om å kjøpe dvd brenner (veldig snart), nytt hovedkort med s-ata og pci-e, en eller to s-ata harddisker og et skjermkort om en god stund.

Siden mange nye skjermkort bruker en eller to molex kontakter blir det litt få av dem for meg, spesielt siden jeg kjøpte den NorthQ 400W strømforsyningen uten S-ata kontakter. :thumbdown:

Kommer sikkert til å kjøpe nytt kabinett en gang og, utrolig dårlig dårlig plassering av stuff her i Aopen kabinettet, må jo ta ut rammen og skjermkortet for å få ut en harddisk :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mange molex overganger kan en bruke etter hverandre uten at strømkablene utvikler varme og ikke klarer å levere nok strøm?

Begrensnigen vil nok ikke ligge i kablene:

En ledning, i kobber, med et tverrsnitt på 0,75 mm vil tåle en belastning på minst 6 ampere.....en ledning i samme metall med et tverrsnitt på 1,0 mm 10 ampere..... :) hvis du opplever problemer med at komponentene dine ikke får nok strøm ligger begrensingen i PSU.....peis på med kontakter... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...