Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp til Radmin!

Anbefalte innlegg

Heisan.

Jeg prøver å koble meg mot en annen pc via radmin men får det ikke til.

Jeg har en D-link Di-624+ router med innebygget brannvegg.

Jeg sitter med en bærbar med trådløs oppkobling mens den pc`n jeg skal innpå er kablet til routeren.

Når jeg prøver å koble til får jeg denne beskjeden "can`t connect to the server"

Har forstått at det har noe med portene på routeren.

Så vist der noen som vet hvordan denne routeren skal settes opp så tar jeg gjerne imot tips...

Mvh

Gega

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Radmin bruker default port tcp/4899. Denne må åpnes for/forwardes i routeren.

timtowtdi

Ja. har fått med meg at port 4899 må forwardes i routeren..

Men finner ikke ut hvor i routeren jeg skal gjøre dette.

Håper på at det er noen som har gjort dette tidligere å kan fortelle meg det.

Lenke til kommentar

Fant ut av det...hadde ikke slått av brannmuren på den pc`n som jeg skulle koble meg til :blush:

Trengte ikke forwarde routeren av en eller annen grunn..

Men hvordan er det vist jeg skal koble på når jeg ikke er i lokanettet da. må jeg da forwarde routeren?

Endret av Gega
Lenke til kommentar

Jepp. Da må du forwarde porten. Det interne nettverket blir ikke behandlet av brannmuren i ruteren (I allefall i en typisk boks/oppsett). Det er derfor du ikke trengte å forwarde noe sålenge du sitter innad i nettet.

Så må du huske på å bruke den eksterne ip adressen din istedenfor den som du bruker lokalt når du skal administrere ifra utsiden.

Endret av pantrax
Lenke til kommentar
Jepp. Da må du forwarde porten. Det interne nettverket blir ikke behandlet av brannmuren i ruteren (I allefall i en typisk boks/oppsett). Det er derfor du ikke trengte å forwarde noe sålenge du sitter innad i nettet.

Så må du huske på å bruke den eksterne ip adressen din istedenfor den som du bruker lokalt når du skal administrere ifra utsiden.

Ok...noen som vet sånn noenlunde hvilken meny det ligger under der jeg skal forwarde routeren?...synes det er litt knotete å finne frem..

Endret av Gega
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...