Gå til innhold

Ønsker råd om ny PC via hjemme-PC-ordning

Anbefalte innlegg

Dette har jeg: Athlon 2600+, 512Mb, 80Gb HD, ATI9600pro, ASUS deluxe, DVD-brenner (ikke 2lags), + det ellers vanlige.

Gjennom jobben kan jeg få ny PC gjennom hjemmePC:

HP-pc med: Intel p4 3.2Ghz 540, 1Gb minne, 320Gb HD, ATIX600pro PCIe, Intel HK, DVD-brenner (2lags, HP), ++

Tenkte å oppgradere skjermkortet med et X700/800 med en gang? Hva mener dere om dette? Pc'n min nå fungerer den, men syntes jeg fikk et godt tilbud gjennom jobben....

*Emnetittel redigert av moderator og tråd flyttet til riktig kategori*

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, den PC'en virker jo særdeles kraftig for å være noe som selges via en jobb-deal. Fra de (litt begrensede) spesifikasjonene du har postet, så ser den ut til å lett bli en god spillemaskin. Det eneste sim ikke er helt tipp-topp er vel egentlig skjermkortet, som kanskje er litt for mid-end for en spill-entusiast som har råd til å koste på seg litt. Det er ikke svakt for all del, men med en x800 så har du en toppklasse gaming-rig.

Spørtsmålet er vel mer hva du betaler for dette gjennom den jobb-dealen, og må du bare betale mellomlegget for en x800, eller må du renge med å selge x600'en på bruktmarkedet og kjøpe ne x800 selv?

-Stigma

Lenke til kommentar

er jo endel forskjell på disse to ja.., men prisen sa du ikke noe om.. det er jo en ganske avgørende faktor..

Men uansett sier jeg meg enig med tjaa. mye bedre å bygge selv.

Hviss du f.eks. får en tre års nedbetalingsordning (som er vanlig innen jobbpc) så sitter du etter 2 og et halvt år å betaler på en pc som ikke er verdt halvparten av det du betaler ned...

Lenke til kommentar
er jo endel forskjell på disse to ja.., men prisen sa du ikke noe om.. det er jo en ganske avgørende faktor..

Men uansett sier jeg meg enig med tjaa. mye bedre å bygge selv.

Hviss du f.eks. får en tre års nedbetalingsordning (som er vanlig innen jobbpc) så sitter du etter 2 og et halvt år å betaler på en pc som ikke er verdt halvparten av det du betaler ned...

Sant, men det er jo totalprisen som er av inntresse får han en pc til feks 10000.- som skal betales over 3 år eller kjøper samme pc selv og betaler 15000 kontant har han jo uansett spart penger på den uavhengig av hva den er verd om x antall år .

Lenke til kommentar

Hei!!! Takk for svarene, jeg har bygget PC selv i 10 år, men tenkte denne gangen at jeg sto ovenfor et bra kjøp. Den vil koste meg rundt 8000,- totalt med skattetrekket, mulig mindre. totalprisen ligger på 10800. Jeg har vært tro AMD selv, men skal jeg bygge en AMD 939-pakke, så vil den koste litt mer. Det blir trukket 300,- hver måned fra min brutto lønn, så jeg merker det ikke, samt at jeg får en bedre PC. Grunnen til at jeg spør, er vel egentlig skjermkortet og at jeg går over til INTEL etter så mange år, men jeg er ingen DIE-HARD, så det går bra:)

Må nok regne med å selge x600 kortet selv.

Lenke til kommentar

Intel p4 540 3.2Ghz

1Gb pc3200/400mhz

320Gb 7200rpm

ATI x600pro

Sondblaster live 5.1 mp1eg

Broadcom NetXtreme Gbit 10/100

HP530i DVD writer dvd+-

Intel hovedkort

Logitech x220 speakers

HP trådløs mus/tastatur

300w strømforsyning

Windows XP home

Lenke til kommentar

Enig med deg, men det er bare så godt å høre det:)

Jeg har faktisk et helt nytt ASPIRE kabinett med 400w strømforsyning her også, så det blir vel jeg legger over innmaten dit + et nytt skjermkort til jul. Selger jeg gamle-pcn til en fin pris, så blir det også noen tusen der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...