larsegg Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 fikk meg nytt hovedkort i dag og ny cpu. alt er montert. når jeg skal starte opp så får jeg ikke noe bilde på skjermen. dette er ikke så rart, da harddiskene mine ikke spinner.. skjermkortet får strøm(vifte går) og vifta til cpu'n går. cd-romene får strøm. hva kan problemet være? jeg har 3-4 år gammel strømforskyner, så jeg har ikke "p4-kontakten" plugget inn i hovedkortet. kan dette være problemet?? ser frem til svar!! Mvh Lars Erik Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Det kan godt være at det ikke vil starte uten P4 pluggen. Det er i såfall bra, så slipper du å ødelegge noe. Det finnes overganger til P4 plugg på Microplex. Men du bør sjekke om strømforsyningen din er stor nok, ellers kan du bare kjøpe ny. Lenke til kommentar
larsegg Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 mer enn nok strøm. men kan P4-kontakten være grunn til at harddisker ikke starter? uansett fryktelig irriterende når man gleder seg som en unge! Mvh Lars Erik Alhaug Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Nei, men harddisker starter ikke uten signal fra kontrolleren. Hvis HK ikke har startet opp så vil heller ikke diskene starte opp. Du skal uansett få bilde på skjermen fra BIOS uten å ha disker koblet til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå