Christopher Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Nei nei, problemet er at jeg ikke får åpnet filene selv om jeg ser alle filene og får vite størrelsen på de osv. Men vet nå at cd'en ble brent med Adaptec Easy CD Creator og jeg tror dette er det som har noe betydning på hvordan jeg skal få ut filene så jeg kan få åpnet de. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Tjaaa...det kan jo være at de har blitt forsøkt brent med DirectCD, såkalt packet-writing software? Utover slike applikasjoner som bruker et annet filsystem skal det ikke ha noe å si hva slags brenneprogram man bruker. Installer DirectCD. Eller søk opp en eller annen UDF-reader software, da dette i såfall er filsystemet som er brukt. Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Har fortsatt ikke kommet noen vei. Virker ikke som folk helt har forstått hva som er galt med cd'en. Så sier det nok en gang: Alle filene ligger der som de skal med rikitg størrelse, informasjon osv. men jeg får ikke åpnet noen av filene (.doc, .mp3, .jpg, .zip osv.) Cd'en ble brent med adaptec easy cd creator og det er det eneste jeg vet! Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Lag en image med Clone-CD, Alcohol 120% eller Blindwrite. Last så ned CD Mage. Reparer så image-filen med cd mage. Mulig det hjelper, har fungert for meg ved flere anledninger. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Har fortsatt ikke kommet noen vei. Virker ikke som folk helt har forstått hva som er galt med cd'en. Så sier det nok en gang: Alle filene ligger der som de skal med rikitg størrelse, informasjon osv. men jeg får ikke åpnet noen av filene (.doc, .mp3, .jpg, .zip osv.) Cd'en ble brent med adaptec easy cd creator og det er det eneste jeg vet! Virker som det er en eller annen feil på CD`en, eller så ble det brent korrupte filer på cd`en.... Hvis du ikke brant den selv, be han som brente den om å brenne en til, på lavere hastighet... Lenke til kommentar
joka Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 prøv denne. http://www.jufsoft.com/ Lenke til kommentar
KS Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Prøvd å kopiere cd'n over harddisk med en annen cd-leser? Kanskje kjenner du noen med en optisk drive fra plextor (aldri sviktet meg :-) )? Lenke til kommentar
Juke Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Er det en CD-RW plate det er snakk om? Hvis ikke, hopp over resten av innlegget mitt. Jeg hadde et liknende problem med en CD-RW-plate en gang, nemlig. Jeg hadde brent noen filer inn på en CD-RW 3 ganger (overskriving av de gamle filene) på 3 forskjellige PC'er. Resultatet var at hver PC viste forskjellig innhold på platen når jeg prøvde å lese den etterpå. TOC (table of contents) var tydeligvis lagret tre ganger på forskjellige måter, og det varierte litt hvilken utgave av denne som ble hentet ut på hver av PC'ene... Dette vil jo naturlig nok føre til at filer som er overskrevet ikke er tilgjengelige lenger selv om TOC'en påstår det. Eneste løsningen jeg fant var å lese platen i PC'en jeg brant siste session på, og brenne filene på nytt på en vanlig CDR-plate. Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Tusen takk for svar....føler at vi nærmer oss nå. men det hjalp desverre ikke, tror pc'en "tror" at filene er i orden noe de ikke er. Men er det noen andre som har en ide....tror et svært viktig tips er easy cd creator! Lenke til kommentar
Jail Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Postet allerede Endret 4. oktober 2004 av Jail Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Har kanskje adaptec Easy Cd Creator et program for å rette opp slike cd'er? er det eventuelt noen som vet noe om dette?? Tusen takk for all hjelpen til nå! Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Nå begynner det å haste veldig her...må være en lett løsning? Hjelp!!! Lenke til kommentar
John P. Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg vil fortsatt si det samme jeg sa før; altså prøv å lese platen med et packet writing program innstallert. Siden det er Easy CD Creator som laget platen, kan det være DirectCD man har brukt for å overføre filene. Så da må du vel innstallere Easy CD Creator / DirectCD for å kunne lese/overføre filene også. Eller ihvertfall installere en eller annen UDF leser. Du kan jo lese dette, og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Tusen takk for svar John. P men det hjalp desverre ikke....Er SVÆRT rart, jeg mener at jeg har kommet fram til at cd'en har "closed session" og fra cd-info i nero, størrelse på filene osv. så ser alt helt riktig ut...men får bare ikke åpnet filene! Frustrerende!!!!! Flere tips? Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Har du prøvd å scanne med Nero CDspeed? Velg CD-Kvalitetstest der og se om du får mye feil. Hvis du får mye feil der er det antagligvis lite du kan gjøre. Det kan hende at cdplata er av dårlig kvalitet, eller at det er en brenner som ikke støtter cdmediaet så godt. I begge tilfellene bil du få coasters (brennefeil). Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Fant ingen feil med CD-kvalitetstesten! Men tror dere misforstår litt. Helt UFORSTÅELIG at dette skulle være et så stort problem, hvis dere har forstått riktig skulle vel ikke dette være vanskelig ?? Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Hei Jeg har fått en backup cd som jeg skal ha data ut av... hele strukturen ser fin ut, den består av musikkfiler, dokumenter, bilder osv. Men problemet er at jeg bare får åpnet et fåtall av filene...hva kan dette skyldes? Noen som har hatt lignende problemer? Takker for alle svar! Prøv et Recovery program for CD/DVD. Mange programmer lar deg teste før du kjøper. Kanskje dette programmet kan hjelpe deg? Edit: *Tilføye* Her er et til program, delvis freware. Her er en hel side med div programmer. Lykke til Endret 6. oktober 2004 av Polarbastard Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Nå begynner dette lille problemet og vil veldig irriterende! Ufattelig at det skal være så vanskelig! File Scavenger så ut til å finne noen bilder med feil navn, men de åpnet seg i hvertfall....men er like langt!!! HJELP!! Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Når du høyreklikker på CD-rommen og velger, åpne, hva vises da?? Hvis du setter i platen og gjør klar til brenning, hva visses da?? Scen (skjerm) Print hadde gjort seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå