Gå til innhold

Tapt data på brent cd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det må da være en måte å få hentet ut disse dataene, uten å måtte brenne cd'en på nytt?

Tror bare det er snakk om å rette opp i strukturen eller no.....et program som kan hente fram filene?

Prøvde å kopiere ut filene med isobuster da fikk jeg feilmelding om ikke lesbare sektorere....

Lenke til kommentar

Etter lang søking på nettet virker det som at grunnen til at filene ikke lar seg åpne er fordi de ble brent med et ukjent back up program og derfor trenger jeg et til program som kan reparer filene så de blir leslige!

Noen som har litt mer peiling på hva jeg må gjøre videre?

Lenke til kommentar

Kan foreslå å bruke Nero sitt DriveSpeed verktøy og kjøre fil- og overflateskanning av platen. Får du mye fil eller sektor feil kanskje platen har et og annet fettmerke eller noe, prøv forsiktig å rense plata med de mer kjente triksene. Som sagt før er jo en cd-brenner mye bedre til å lese litt "ekle" plater. Men selvfølgelig, er det feilbrenning hjelper ikke dette!

Lenke til kommentar

Hvis du har brent plata med et backup program, er det vel mest sannsynlig at dette programmet har pakket sammen filene og lagt dem i spesielle arkiver som dette programmet lager. Det er ihvertfall sånn det pleier å virke.

I såfall kan du poste filnavnet på disse filene, så skulle det ikke være så vanskelig å finne ut hvilket program som har laget dem.

Hvis filene ligger der som "løse" .jpeg, .mp3, .mpeg etc., høres det ikke ut som de er lagt der av et backup program.

-Men forresten, når jeg tenker meg om; kan det være inCD fra NERO?

Det er vel et slags backup program som jeg tror muligens ikke pakker sammen dataene i egne filer, men du er muligens nødt til å ha det innstallert for å kunne åpne de filene det gjelder allikevel. Husker ikke helt, da det er en stund siden jeg brukte det.

[edit]Teknikken heter i såfall 'packet witing', og det er vel flere brenner programmer som har slikt; det er mest for å gjøre CD plata om til en "floppy"(enkel aksess)[/edit]

Endret av John P.
Lenke til kommentar

Du klarer ikke å kopiere filene over på hardisken.

Hvilket opprativsytem var det på maskinen platten ble brent på?? Var det Windows XP og sikkerhetinstilinger på filene må du kopiere filene over på harddisken, og endre sikkerhetsinstinnlingen til at ALLE har full tillatelse til filene.

MVH ChrisEge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...