Christopher Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Hei Jeg har fått en backup cd som jeg skal ha data ut av... hele strukturen ser fin ut, den består av musikkfiler, dokumenter, bilder osv. Men problemet er at jeg bare får åpnet et fåtall av filene...hva kan dette skyldes? Noen som har hatt lignende problemer? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
dreden Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 At den ikke har blitt brent skikkelig. Dårlig DVD Plate. Lenke til kommentar
MaDDoG Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 forslag: putt den plata du har brent inn i den samme brenneren som ble brukt og se om du kan få kopiert den til hdd igjen. Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Ingen av forslagene løste problemet! Noen flere ideer? Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 Det må da være en måte å få hentet ut disse dataene, uten å måtte brenne cd'en på nytt? Tror bare det er snakk om å rette opp i strukturen eller no.....et program som kan hente fram filene? Prøvde å kopiere ut filene med isobuster da fikk jeg feilmelding om ikke lesbare sektorere.... Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 Fortsatt ingen som har noen tips? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Brenn på nytt er jo bare en plate. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Du bruker den samme pcen som du brant filene fra? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Vær vennlig å unngå bumping da tråden din kan bli stengt. Les retningslinjene. Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Nei jeg har ikke mulighet til å brenne filene ut på nytt siden jeg ikke har pc'en som ble brukt i første omgang......altså trenger jeg et program som kan "repare" filene.. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Etter lang søking på nettet virker det som at grunnen til at filene ikke lar seg åpne er fordi de ble brent med et ukjent back up program og derfor trenger jeg et til program som kan reparer filene så de blir leslige! Noen som har litt mer peiling på hva jeg må gjøre videre? Lenke til kommentar
DDFC Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 det du må svare på er følgende: ' hvilket backup prog brukte du leser du retningslinjene der det er Prog som trolig er tråden din skal.. Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Som jeg nevnte tidligere har jeg ikke navnet på backup programet, men vet at jeg ikke er alene om dette problemet....Men har ikke funnet noen løsning. Takk for svar! Lenke til kommentar
TAS Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Du kan jo prøve å lage en kopi av platen din,med ett brenneverktøy. Anbefaller da noe som heter Cd-Mate http://www.download.com/3120-20-0.html?qt=....x=0&search.y=0 #EDIT av moderator - Fjernet uønsket setning# Endret 3. oktober 2004 av Afseth Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Har prøvd å lage en kopi, men får fortsatt bare opp filene med størrelse informasjon osv. men får bare ikke åpnet de! Trenger fortsatt hjelp, begynner å bli frustrerende nå! Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Kan foreslå å bruke Nero sitt DriveSpeed verktøy og kjøre fil- og overflateskanning av platen. Får du mye fil eller sektor feil kanskje platen har et og annet fettmerke eller noe, prøv forsiktig å rense plata med de mer kjente triksene. Som sagt før er jo en cd-brenner mye bedre til å lese litt "ekle" plater. Men selvfølgelig, er det feilbrenning hjelper ikke dette! Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Har skjekket cd en opp og ned og det er ikke noen fysiske skader på den. På meg virker dette som en svært enkel sak å fikse bare man har rette kunnskapen, må da være noen som vet mer om dette? Lenke til kommentar
John P. Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Hvis du har brent plata med et backup program, er det vel mest sannsynlig at dette programmet har pakket sammen filene og lagt dem i spesielle arkiver som dette programmet lager. Det er ihvertfall sånn det pleier å virke. I såfall kan du poste filnavnet på disse filene, så skulle det ikke være så vanskelig å finne ut hvilket program som har laget dem. Hvis filene ligger der som "løse" .jpeg, .mp3, .mpeg etc., høres det ikke ut som de er lagt der av et backup program. -Men forresten, når jeg tenker meg om; kan det være inCD fra NERO? Det er vel et slags backup program som jeg tror muligens ikke pakker sammen dataene i egne filer, men du er muligens nødt til å ha det innstallert for å kunne åpne de filene det gjelder allikevel. Husker ikke helt, da det er en stund siden jeg brukte det. [edit]Teknikken heter i såfall 'packet witing', og det er vel flere brenner programmer som har slikt; det er mest for å gjøre CD plata om til en "floppy"(enkel aksess)[/edit] Endret 3. oktober 2004 av John P. Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Hei..... har nå funnet ut av at cd'en mest sannsynlig er laget av "Adaptec Easy Cd Creator" Håper dette "tipset" vil gjøre at vi klarer å åpne filene og få kopiert de over til harddisken.... Hvordan skal jeg gå fram? Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Du klarer ikke å kopiere filene over på hardisken. Hvilket opprativsytem var det på maskinen platten ble brent på?? Var det Windows XP og sikkerhetinstilinger på filene må du kopiere filene over på harddisken, og endre sikkerhetsinstinnlingen til at ALLE har full tillatelse til filene. MVH ChrisEge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå