Gå til innhold

Pc i stedet for Video spiller

Anbefalte innlegg

Kan en pc snart erstatte video spilleren på stua? Hvordan er TV kvaliteten på de beste skjemkortene i dag? Forslag til best pris/ytelse når det er bare TV inn/ut som skal brukes?

Har forsøkt å finne et lite (fysisk) pc kabinett for å lage en pc til stua uten hell. Noen forslag? (Hvorfor lager ikke noen et pc kabinett med samme byggemål som stereoanlegget?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et desktop-kabinett burde passe dine ønsker.

Vanlige stereokomponenter pleier å være 43,5 cm brede. Dette er fordi at hvis man skal sette dem i et 19tommers rack, så må de ikke være for brede. Dette er en standard som ikke gjelder for dataprodukter for amatører, men for de profesjonelle, så gjelder dette. Bare se på rack, servere etc.

Lenke til kommentar

Jeg skal bygge noen 1U kabinetter i Alu i sommer, skal kjøpe grunndelene fra ELFA, og mekke innhold og skruefester mm på et mek.verksted.

Jeg mener, uten tvil, at et Radeon7500 er perfekt til TV-ut. Hvis du i tillegg kjører en strømsvak VIA cpu, slipper du vifte der, og en Papst 12db i PSU.

Slang med ledningsløs tast+mus så er du der.

Den vil vise bedre bilde en en standard Video (er i tvil ang. S-Video), men det spørs om du bruker Divx, eller har DVD-rom installert.

(Nå begynner du å gi meg ideer om hva jeg skal gjøre videre i sommer :wink: )

Planen var noen 1U fw, 3 NIC, men nå skal jeg søren meg lage en "DVD"/Stue gamer i tillegg hvis økonomi'en strekker til :smile:

Takk takk.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-12 18:44, dudsi skrev:

En PC vil ikke kunne erstatte et bra hjemmekinoanlegg......du får aldri bra bilde på en TV med signaler fra en PC (iforhold til det du får fra en stasjonær videospiller eller DVD)

Hmm. Dette var ikke særlig positivt. Er du sikker? Ser at det nå leveres digitale sattelitt tunere med harddisk for mellomlagring/opptaks muligheter. Var det ikke også lansert en ren harddisk basert "video" som kunne filtrere bort reklame automatisk?

Men: Jeg skal ha en slik pc/video/surfeboks på stua! Med DVD spiller, trådløst tastatur/mus, 100Mbit til pc'en på loftet for lagring. Bra lydkort og skjermkort er det viktigste.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-12 18:07, C. Alshus skrev:

Et desktop-kabinett burde passe dine ønsker.

Vanlige stereokomponenter pleier å være 43,5 cm brede. Dette er fordi at hvis man skal sette dem i et 19tommers rack, så må de ikke være for brede. Dette er en standard som ikke gjelder for dataprodukter for amatører, men for de profesjonelle, så gjelder dette. Bare se på rack, servere etc.

Vanlig desktop blir for stort. De små desktop kabinett for Micro-ATX må ha skjermkort innebygget på hovedkortet.

For ekempel:

http://www.arena-chieftec.de/PC_Chassis/Fl...lex-net_pc.html

Et annet alternativ er:

http://www.capax.se/Products/Compact/BookPC/Book_s.jpg

Alternativet er å lage et kabinett fra grunnen av, baset på Micro-ATX som er tilgjengelige og rimelige hovedkort.

Lenke til kommentar

Hvis du har vanlig video spiller, uten s-video avspilling, kan du umulig mene at bilde er bedre enn en PC med s-video!

Tilbake til små kabinett, da særlig rack...

til mitt prosjekt har jeg sett for meg :

Schroff 19"Alu kasse.

Er litt usikker på hvilken dybde som vil passe best, men her er litt info, fra elfa:

Art.no

52-459-07

52-459-15

52-459-23

Men det kommer lokk/bunn utenom!

Det som er kjekt er som sagt alu og dens kjølendeeffekt, som er kjempegreit når du skal dytte mest mulig i minst mulig.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Quote:

Den 2002-05-12 18:44, skrev dudsi:

En PC vil ikke kunne erstatte et bra hjemmekinoanlegg......du får aldri bra bilde på en TV med signaler fra en PC (iforhold til det du får fra en stasjonær videospiller eller DVD)

Det er bare tull. Med en pc og en bra software dvd player så får du faktisk bedre bilde enn en dyr stasjonær dvd spiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...