figure_02 Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 (endret) ska på loppemarked i dag for å finne meg en billig PC som jeg ska oppgradere Også lurer jeg på om jeg kan installere Win XP Pro cd'en til den andre pc'en vår på den nye? også har jeg et gammelt skjermkort (32mb ) som vi ikke bruker lenger som jeg hadde tenkt å installere....det blir vel ikke no problem med dette? takker for alle svar Endret 24. september 2004 av figure_02 Lenke til kommentar
Never Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 (endret) xp vil vel helst ha 350mhz cpu? og 64 mb med ram... lykke til med leitinga Ps: strengt tatt har du vel ikke lov å innstalere den xp saken på 2 maskiner.... linux er jo noe de sier går på gammel HW.. edit leif Endret 24. september 2004 av Nake Lenke til kommentar
phax Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 xp krever myye ram.. for at ting skal gå sånn passe smooth.. minimum 256mb sd ram for at det i det hele tatt skal være aktuelt er nå min mening. helst det dobbelte for at det skal være behagelig.. sats heller på 2000 du. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 hmm...har vel en cd til det og, men vi kjører XP på 256 ram, det går vel greit... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 hmm...har vel en cd til det og, men vi kjører XP på 256 ram, det går vel greit... Går greit så lenge du driver kun med lette oppgaver, f.eks. kontorarbeid og surfing og ikke har spyware og annet sarv som spiser av minnet. Men det skal lite til før det blir i minste laget og da går ting tregere. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 fant igen "bra" nok PC jeg, en med 80 mb RAM, men fyren visste ikke om CPU'en så jeg torde ikke ta sjansen noen som veit om en bra side hvor det selges brukte Pc'er? Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Nei nei xp har ikkje bruk for noko spessielt eg veit om ein som har ein pc med 350 mhz, 128 mb ram treeeeeiiigt 30 gb hardisk og masse annart dritt Lenke til kommentar
phax Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Nei nei xp har ikkje bruk for noko spessielt eg veit om ein som har ein pc med 350 mhz, 128 mb ram treeeeeiiigt 30 gb hardisk og masse annart dritt og den går som et lyn regner jeg med.. har selv innstallert x på to maskiner, en p2 400mhz med 256mb sd-ram, denne brukes kun som spill pc til en 5 åring så den duger helt greit til det. lang oppstartstid selvfølgelig men ellers ok. har absolutt ingen programmer utenom spillene innstallert på denne, og den er aldri på internett, det er nok eneste grunnen til at den duger ok! hadde jeg hatt 2000 for hånden hadde jeg heller innstallert det da... på den andre maskinen, en athlon 750mhz med 192mb sd-ram går windows helt suppe treigt... pga av mangel på ram. harddiskene jobber seg bare nærmere og nærmere graven.. denne pc'n brukes av min søster som kontor/surfe pc.. her er selvfølgelig alle normale programmer innstallert så her går alt som ei smørje.. norton har hun og.. er det rart ting går treigt.. nei, jeg vil anbefale minimum 256mb sd-ram skal man ha xp, og skal maskinen brukes flittig det dobbelte. (henholdsvis 128 og 256 ddr ram visst man har såpass nytt hk) Lenke til kommentar
Innos Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Har xp på en pc med 64 mb ram 250mhz celeron og 10gb harddisk, går ikke så ekstremt seint, men er vel kansje fordi hd er nesten helt tom, du trenger ikke mey ram men elelr går det treigt, tror jeg skal bruke 2000 istedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå