stektfisk Skrevet 24. september 2004 Rapporter Del Skrevet 24. september 2004 Dette er sikker et dumt spørsmål, men er det vits med 5.1 høytalere på et litte gutterom? Skal kjøpe ny pc, så da slår jeg på den legendariske stortromma og spanderer på meg nye høytalere (har noen sony greier som jeg ikke tør nevne her engang ) Så spørsmålet mitt er som følger: 2.1 (2.2 hvis det finnes) eller 5.1 (7.1 hvis det er bedre) til 1000-1500? Lenke til kommentar
notorled Skrevet 24. september 2004 Rapporter Del Skrevet 24. september 2004 kommer ann på hva bruken til pc er. jeg nøyer meg fint med et 3.1 Lenke til kommentar
stektfisk Skrevet 24. september 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. september 2004 Mye musikk og spilling? Er det ikke det man bruker de til Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 24. september 2004 Rapporter Del Skrevet 24. september 2004 Tenk deg om hva du bruker det til. Jeg tenkte meg om og fant ut at jeg spillte spill og hørte på mp3 og så på divx.. ergo ingen bruk for surround lyd.. =/ pluss at det alltid er stress med høytallere bak deg Logitech 2200 er å anbefale.. MYE lyd for pengene Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 24. september 2004 Rapporter Del Skrevet 24. september 2004 Går ut fra at budsjettet ditt er det samme uansett om du velger 2.1 eller 5.1. Hvis du ikke har et veldig sterkt behov for surround så velger du 2.1 settet! Færre komponenter av bedre kvalitet er så godt som alltid å foretrekke! Knut Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 24. september 2004 Rapporter Del Skrevet 24. september 2004 http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=14878 Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 24. september 2004 Rapporter Del Skrevet 24. september 2004 holder lenge med 2.1 eller 3.1 Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 24. september 2004 Rapporter Del Skrevet 24. september 2004 Tenk deg om hva du bruker det til. Jeg tenkte meg om og fant ut at jeg spillte spill og hørte på mp3 og så på divx.. ergo ingen bruk for surround lyd.. =/ pluss at det alltid er stress med høytallere bak deg Logitech 2200 er å anbefale.. MYE lyd for pengene Trodde vel egentlig det var film og spill man brukte surround til? Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 24. september 2004 Rapporter Del Skrevet 24. september 2004 5.1/6.1/7.1!! Såklart! Til musikk bruker man såklart bare "front", men til spill (sånn som Max Payne 2, Doom III, Half-Life 2, whatever) er surround et MUST! Jeg skjønner ikke hvordan det går ann å la være å ønske seg surround om man gamer. (Bortsett fra om man er døv på det ene øret, slik en kompis av meg er.) Gainward har et billig-lydkort med 7.1-lydkort på blant annet Komplett. Meget snasen lyd, egentlig. Kjøpte et til lillesøstra mi for et par uker siden. Vurderer å kjøpe et til meg selv også... "Gainward Hollywood@Home 7.1". Og kjøp noe stilig Logitech-surround, f.eks. Jeg selv meget imponert over hvor bra Z-640 faktisk var (i forhold til min NAD T752 og Dali AXS10k). Lenke til kommentar
stektfisk Skrevet 24. september 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. september 2004 http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=14878 Har sett på disse. Skala 1-100 hvor bra er de? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 24. september 2004 Rapporter Del Skrevet 24. september 2004 112 I artikkelserien hw bygger super pc del 3 ser du bilde av dem også Lenke til kommentar
stektfisk Skrevet 24. september 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. september 2004 Gainward har et billig-lydkort med 7.1-lydkort på blant annet Komplett. Meget snasen lyd, egentlig. Kjøpte et til lillesøstra mi for et par uker siden. Vurderer å kjøpe et til meg selv også... "Gainward Hollywood@Home 7.1". Og kjøp noe stilig Logitech-surround, f.eks. Jeg selv meget imponert over hvor bra Z-640 faktisk var (i forhold til min NAD T752 og Dali AXS10k). Design er jo litt viktig da, så logitec er flotte greier... Men hva med pris? Lenke til kommentar
stektfisk Skrevet 24. september 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. september 2004 112 I artikkelserien hw bygger super pc del 3 ser du bilde av dem også Hehe.. 112 joa... Det er sant husker de nå Men som the_ruthless sier er surround bra i spill. Hva sier du til det? Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 24. september 2004 Rapporter Del Skrevet 24. september 2004 (endret) http://komplett.no/k/ki.asp?sku=122106&view=detailed Lydkort med überlyd fra Via; 349,- Litt mindre studiovennlig utgave av brikken som blir brukt på Terratec Aureon-kortene, altså meget egnet! Og til under halve prisen! Ellers kan jeg personlig anbefale Logitech-sets til så mange penger som mulig. Man får det man betaler for. Noen ganger et merkenavn, noen ganger kvalitet. Men det er som regel mye morsomt for 600,- og oppover. Selv har jeg tenkt å bruke 2796,- på et par bakhøyttalere, så det er selvfølgelig subjektivt. Endret 24. september 2004 av the_ruthless Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 24. september 2004 Rapporter Del Skrevet 24. september 2004 112 I artikkelserien hw bygger super pc del 3 ser du bilde av dem også Hehe.. 112 joa... Det er sant husker de nå Men som the_ruthless sier er surround bra i spill. Hva sier du til det? til spill bruker man headsett. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 24. september 2004 Rapporter Del Skrevet 24. september 2004 til spill bruker man headsett. Hvorfor det? Forsvar deg! Jeg kan gå med på at til eldre spill og til strategispill (2D) er det mulig, men til f.eks. FPS og bilspill og slikt?! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 24. september 2004 Rapporter Del Skrevet 24. september 2004 he he forvare meg: 1) Hvis du sverger til høytalere når du er på LAN, sier dette mer om deg. Kun IDIOTER drar med seg sitt flotte 7,2 anlegg på LAN. 2) Med hodetelefoner kan du ha høy lyd. Det vil si at spillet blir mer intenst. Kom ikke her med at du bor alene og det finnes ikke naboer / samboere / foreldre i 10 mils omkrets og at du kan spille så hlyt du vil med høytalerne 3) Med hodetelefoner kan du ha mikrofon på de Snakke med medspillere er et must på elite nivå Høytalere er greit når du har venner på besøk og skal spille litt musikk eller se en film sammen. Lenke til kommentar
stektfisk Skrevet 24. september 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. september 2004 http://komplett.no/k/ki.asp?sku=122106&view=detailedLydkort med überlyd fra Via; 349,- Blir lissom litt skremt av den esken... Ser så amatør ut (se på meg jeg har littfor mye gøy med musikk ) Men ersikker fet lyd som du sier Lenke til kommentar
stektfisk Skrevet 24. september 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. september 2004 Er ikke elite, men har Doom 3 og kommer til å kjøpe HL2 Hodetelefoner har jeg ( sony v700) så der er jeg sikra. Dette anlegget erførst og fremst til hjemmebruk og vennelan hvor jeg spiller for alle. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 24. september 2004 Rapporter Del Skrevet 24. september 2004 Klarer meg fint med 2.1 jeg, hvis du har lite rom får du ikke full ytelse likevel av 5.1. Blir bare mye rot med kabler osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå