Gå til innhold

2.1 eller 5.1?

Anbefalte innlegg

Dette er sikker et dumt spørsmål, men er det vits med 5.1 høytalere på et litte gutterom?

Skal kjøpe ny pc, så da slår jeg på den legendariske stortromma og spanderer på meg nye høytalere (har noen sony greier som jeg ikke tør nevne her engang :D )

Så spørsmålet mitt er som følger:

2.1 (2.2 hvis det finnes) eller 5.1 (7.1 hvis det er bedre) til 1000-1500?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5.1/6.1/7.1!! Såklart! Til musikk bruker man såklart bare "front", men til spill (sånn som Max Payne 2, Doom III, Half-Life 2, whatever) er surround et MUST! Jeg skjønner ikke hvordan det går ann å la være å ønske seg surround om man gamer. (Bortsett fra om man er døv på det ene øret, slik en kompis av meg er.)

Gainward har et billig-lydkort med 7.1-lydkort på blant annet Komplett. Meget snasen lyd, egentlig. Kjøpte et til lillesøstra mi for et par uker siden. Vurderer å kjøpe et til meg selv også... "Gainward Hollywood@Home 7.1". Og kjøp noe stilig Logitech-surround, f.eks. Jeg selv meget imponert over hvor bra Z-640 faktisk var (i forhold til min NAD T752 og Dali AXS10k).

Lenke til kommentar

Gainward har et billig-lydkort med 7.1-lydkort på blant annet Komplett. Meget snasen lyd, egentlig. Kjøpte et til lillesøstra mi for et par uker siden. Vurderer å kjøpe et til meg selv også... "Gainward Hollywood@Home 7.1". Og kjøp noe stilig Logitech-surround, f.eks. Jeg selv meget imponert over hvor bra Z-640 faktisk var (i forhold til min NAD T752 og Dali AXS10k).

Design er jo litt viktig da, så logitec er flotte greier...

Men hva med pris?

Lenke til kommentar

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=122106&view=detailed

Lydkort med überlyd fra Via; 349,-

Litt mindre studiovennlig utgave av brikken som blir brukt på Terratec Aureon-kortene, altså meget egnet! Og til under halve prisen!

Ellers kan jeg personlig anbefale Logitech-sets til så mange penger som mulig. Man får det man betaler for. Noen ganger et merkenavn, noen ganger kvalitet. Men det er som regel mye morsomt for 600,- og oppover.

Selv har jeg tenkt å bruke 2796,- på et par bakhøyttalere, så det er selvfølgelig subjektivt. :cool:

Endret av the_ruthless
Lenke til kommentar

he he forvare meg:

1) Hvis du sverger til høytalere når du er på LAN, sier dette mer om deg. Kun IDIOTER drar med seg sitt flotte 7,2 anlegg på LAN.

2) Med hodetelefoner kan du ha høy lyd. Det vil si at spillet blir mer intenst. Kom ikke her med at du bor alene og det finnes ikke naboer / samboere / foreldre i 10 mils omkrets og at du kan spille så hlyt du vil med høytalerne

3) Med hodetelefoner kan du ha mikrofon på de ;) Snakke med medspillere er et must på elite nivå

Høytalere er greit når du har venner på besøk og skal spille litt musikk eller se en film sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...