Thrillseeker Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 (endret) Har et epox kort som sluttet å virke ca 6 måneder etter at jeg kjøpte det, sendte det til pcustyr.no for over en måned siden, og de lovet det skulle bli fikset innen få dager, fikk idag en mail om at de har vært overbelastet. Jeg er lei av dårlig service, og å ikke bli oppdatert angående status situasjon på reperasjonen. Dette er siste gang jeg handler hos PCustyr.no hvis de ikke skjerper seg skikkelig. Her er mailen jeg sendte de i håp om å få tilbake hovedkortet mitt: "Hei. Dere har hatt hovedkortet til reperasjon en lang stund nå (over en måned, minst), og jeg begynner å bli av å få løfter som ikke blir holdt. I en mail jeg fikk for over en uke siden, lovet dere at hovedkortet skulle være reparert innen få dager. Dette har ikke skjedd. Siden jeg har vært avskåret fra å bruke gjenstanden i over en uke, og at en erstatningsgjenstand i denne sammenhengen ikke er praktisk, så vil jeg ha et nytt kort umiddelbart. Det kan umulig bli sett på som "urimelig i forhold til mine behov og selgerens kostnad eller ulempe" Hvis dette ikke skjer, tar jeg saken videre til forbrukerrådet. Legger ved 2 paragrafer fra forbrukerkjøpsloven: § 29. Retting og omlevering (avhjelp) Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Ved avgjørelsen av om kostnadene er urimelige etter første ledd annet punktum, skal det særlig legges vekt på verdien av en mangelfri ting, mangelens betydning og om andre beføyelser kan gjennomføres uten vesentlig ulempe for forbrukeren. Selv om forbrukeren verken krever retting eller omlevering etter loven, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering i samsvar med loven, kan forbrukeren ikke kreve prisavslag eller heving. § 30. Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader. MVH Eivind ******" http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html#27 <- her kan dere lese lovene i sin helhet Endret 24. september 2004 av Thrillseeker Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Spennende å følge utviklingen i denne saken... keep us posted Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Ja, blir spennende å følge utviklingen. Slik jeg oppfattet det hadde de hatt kortet inne i nesten 7 uker? Det er ille, og at de viser liten vilje til å få fortgang i saken er enda verre. Vi har jo alle lest denne posten: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=287017&hl= Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 "Hei. Beklager på det sterkeste den lange behandlingen i denne saken. Siste status nå er at servicepartner venter på å få inn en erstatningskort til deg. Dette hovedkortet har dessverre gått ut, så vi får ikke sendt ut et nytt i forkant. Er det evt. Et annet HK, du kunne tenke deg istedenfor det du har sendt inn?" fikk idag denne mailen, åssen hovedkort skal jeg "ønske" meg? Abit NF7 V2.0 Abit NF7-M Abit NF7-S2 Abit NF7-S2G disse virker ikke så urimelige. har hatt abit før og er fornøyd med det. sskal ikke satse på epox mer noen tanker? bra at pcutstyr endelig vil ordne opp Lenke til kommentar
mr_sjur Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Jeg har hatt 2 retursaker med pcutstyr.no det siste året, og alt har egentlig gått veldig fort og greit for seg.. Problemene de har vært plaget med på andre tråder i dette forumet har altså på ingen måte rammet meg.. Kan vi skimte at en intern opprydning har skjedd hos pcutstyr? Lenke til kommentar
asad Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 greit de order opp på den måten da Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Jeg har hatt 2 retursaker med pcutstyr.no det siste året, og alt har egentlig gått veldig fort og greit for seg.. Problemene de har vært plaget med på andre tråder i dette forumet har altså på ingen måte rammet meg.. Kan vi skimte at en intern opprydning har skjedd hos pcutstyr? kanskje de har tatt vettet til seg og skjerpa seg, jeg mener at 2 måneder behandlingstid på et hovedkort er alt for mye Lenke til kommentar
Selle Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Har hatt en retursak til pcutstyr.no selv. Det tok cirka en måned, emn ellers bra erfaring... Fikk et GeForce FX5900 i erstatning for et TI4800SE Har også en kommarat som sendte inn et TI4200 og fikk et Radeon 9600pro igjenn, men det tok over en måned Endret 27. september 2004 av Selle Lenke til kommentar
NakedChef Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Bruker pcutstyr en uke på svare deg på mail Thrillseeker? Jeg har nemlig også en retursak for døren, men de bruker jo så vanvittig lang tid på å svare. Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Bruker pcutstyr en uke på svare deg på mail Thrillseeker? Jeg har nemlig også en retursak for døren, men de bruker jo så vanvittig lang tid på å svare. det har tatt 3-4 dager å få svar på mail, det var en mail jeg ikke fikk noe svar på. men så purra jeg på de og da fikk jeg svar.. bare true med at du skal melde fra til forbrukerrådet.. les på den linken jeg posta.. du har loven på din side hvis det tar eller har gått mer enn en uke Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 men jeg har fortsatt ikke fått svar på hvilket socket a kort jeg bør velge. det må være mellom 500-900 kr ellers tror jeg ikke pcutstyr går med på det.. Lenke til kommentar
Selle Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 jag fikk svar på mailer dagen etter... Det var ikke noe problem Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 åssen kort av de jeg skrev bør jeg velge? svar da plz.. Lenke til kommentar
Dante2no Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 du bør nok velge nf7 v.2.0, de andre nf7 kortene listet opp der er veldig dårlige overklokkere ifølge absolutt alle tester jeg har lest om de. Bakdelen med nf7 v.2.0 er at det ikke er S-ata på det, men det er ikke sikkert at du trenger det?? Håper det var til hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå