Gå til innhold

pcustyr.no + hovedkort


Anbefalte innlegg

Har et epox kort som sluttet å virke ca 6 måneder etter at jeg kjøpte det, sendte det til pcustyr.no for over en måned siden, og de lovet det skulle bli fikset innen få dager, fikk idag en mail om at de har vært overbelastet. Jeg er lei av dårlig service, og å ikke bli oppdatert angående status situasjon på reperasjonen. Dette er siste gang jeg handler hos PCustyr.no hvis de ikke skjerper seg skikkelig. Her er mailen jeg sendte de i håp om å få tilbake hovedkortet mitt:

 

"Hei.

Dere har hatt hovedkortet til reperasjon en lang stund nå (over en måned, minst), og jeg begynner å bli av å få løfter som ikke blir holdt. I en mail jeg fikk for over en uke siden, lovet dere at hovedkortet skulle være reparert innen få dager. Dette har ikke skjedd.

Siden jeg har vært avskåret fra å bruke gjenstanden i over en uke, og at en erstatningsgjenstand i denne sammenhengen ikke er praktisk, så vil jeg ha et nytt kort umiddelbart.

Det kan umulig bli sett på som "urimelig i forhold til mine behov og selgerens kostnad eller ulempe"

Hvis dette ikke skjer, tar jeg saken videre til forbrukerrådet.

 

Legger ved 2 paragrafer fra forbrukerkjøpsloven:

 

§ 29. Retting og omlevering (avhjelp)

 

Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

 

Ved avgjørelsen av om kostnadene er urimelige etter første ledd annet punktum, skal det særlig legges vekt på verdien av en mangelfri ting, mangelens betydning og om andre beføyelser kan gjennomføres uten vesentlig ulempe for forbrukeren.

 

Selv om forbrukeren verken krever retting eller omlevering etter loven, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering i samsvar med loven, kan forbrukeren ikke kreve prisavslag eller heving.

 

§ 30. Gjennomføring av avhjelp

 

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

 

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

 

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

 

Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader.

 

 

 

MVH

Eivind ******"

 

http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html#27 <- her kan dere lese lovene i sin helhet

Endret av Thrillseeker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Hei.

 

Beklager på det sterkeste den lange behandlingen i denne saken.

 

Siste status nå er at servicepartner venter på å få inn en

erstatningskort til deg.

Dette hovedkortet har dessverre gått ut, så vi får ikke sendt ut et nytt

i forkant.

Er det evt. Et annet HK, du kunne tenke deg istedenfor det du har sendt

inn?"

 

fikk idag denne mailen, åssen hovedkort skal jeg "ønske" meg?

Abit NF7 V2.0

Abit NF7-M

Abit NF7-S2

Abit NF7-S2G

disse virker ikke så urimelige. har hatt abit før og er fornøyd med det. sskal ikke satse på epox mer :) noen tanker? bra at pcutstyr endelig vil ordne opp

Lenke til kommentar

Jeg har hatt 2 retursaker med pcutstyr.no det siste året, og alt har egentlig gått veldig fort og greit for seg.. Problemene de har vært plaget med på andre tråder i dette forumet har altså på ingen måte rammet meg.. Kan vi skimte at en intern opprydning har skjedd hos pcutstyr?

Lenke til kommentar
Jeg har hatt 2 retursaker med pcutstyr.no det siste året, og alt har egentlig gått veldig fort og greit for seg.. Problemene de har vært plaget med på andre tråder i dette forumet har altså på ingen måte rammet meg.. Kan vi skimte at en intern opprydning har skjedd hos pcutstyr?

kanskje de har tatt vettet til seg og skjerpa seg, jeg mener at 2 måneder behandlingstid på et hovedkort er alt for mye

Lenke til kommentar

Har hatt en retursak til pcutstyr.no selv. Det tok cirka en måned, emn ellers bra erfaring... Fikk et GeForce FX5900 i erstatning for et TI4800SE

 

Har også en kommarat som sendte inn et TI4200 og fikk et Radeon 9600pro igjenn, men det tok over en måned

Endret av Selle
Lenke til kommentar
Bruker pcutstyr en uke på svare deg på mail Thrillseeker? Jeg har nemlig også en retursak for døren, men de bruker jo så vanvittig lang tid på å svare.

det har tatt 3-4 dager å få svar på mail, det var en mail jeg ikke fikk noe svar på. men så purra jeg på de og da fikk jeg svar.. bare true med at du skal melde fra til forbrukerrådet.. les på den linken jeg posta.. du har loven på din side hvis det tar eller har gått mer enn en uke

Lenke til kommentar

du bør nok velge nf7 v.2.0, de andre nf7 kortene listet opp der er veldig dårlige overklokkere ifølge absolutt alle tester jeg har lest om de. Bakdelen med nf7 v.2.0 er at det ikke er S-ata på det, men det er ikke sikkert at du trenger det??

 

Håper det var til hjelp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...