White Fox Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 (endret) Hei.. Jeg tenkte jeg skulle høre hva slags sikkerhetsløsninger dere bruker?? Hvilke programmer har du innstallert og er du fornøyd med dem?? Gi gjerne en karakter på 1-10 eller/og en kommentar til programmet. Gi også dine tips til hvilke programmer du mener andre burde anskaffe. Min sikkerhetsløsning: Norman virus control - karakter: 5. Den fulgte med pc'en så jeg bruker det fortsatt. Norman personal firewall- en helt grei brannmur Ad-aware se personal v.1.05 - Ett skikkelig bra program som jeg anbefaller alle å anskaffe. spybot search og destroy 1.3 - Et bra program som funker veldig bra i kombinasjon med ad-aware. Trial: Nod 32 antivirus system - Følte at jeg trengte noe i tillegg til norman. Et knallbra antivirusprogram. The cleaner - akkurat anskaffet dette programmet som skal oppdage trojanere på maskinen. vorker bra Da har jeg lyst til å høre alle deres sikkerhetsløsninger. Edit: Endringer og skrivefeil Endret 24. september 2004 av eirik99 Lenke til kommentar
Blib Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 - Opera. Aldri bekymret meg for hverken virus eller internettside-exploits siden jeg fikk den. - Sperring av alle portene inn til maskinen min unntatt 6 stk (for diverse tjenester) via NGT sin router Så da er jeg "usynlig" på nett og alt som prøver å finne veien til meg via andre kanaler blir blokket av Opera Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 (endret) - Router (NAT, firewall, stengte porter begge veier). - Avast Antivirus med Email scanner (gratis) - AdAware SE (gratis) - Spyboot (gratis) Eneste virusene jeg får er de vedleggene som Email scanneren sletter. M.a.o så funker denne kombinasjonen meget bra. NB! bruker IE og Outlook Express. Endret 24. september 2004 av 356speedster Lenke til kommentar
Keejay Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Jeg har: Norton Antivirus (fulgte med ADSL-abonementet fra telenor) Spybot The cleaner Ad-aware I tillegg bruker jeg Opera, og scanner online med Trendmicro, siden et eller annet er galt med antivirusen min så den ikke kan scanne gjennom alle filene på harddisken. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Bruker: Ad-Aware SpyBot SpySweeper CWShredder NAV 2004 Funker bra! Bruker IE og har ikke noen problemer med virus/hotbars osv osv. Bruker også Google Hotbar til blokking av popups. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 -norton antivirus -ad aware -the cleaner -kerio fire wall -spybot cleaner -startup guard Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) - Dedikert brannmur (p3-500 384mb ram) med drop på alle porter istedenfor block(kjører NAT'ing). På PC'en min: - Win XP SP2 brannmuren. - CA eTrust anivirus, bruker trend sin housecall i tillegg hvis jeg aner fugler i posen - Protowall med ca 50% av internett blocket , har sef blocklist manager og. - Ad-Aware SE personal v1.05. - Spybot search & destroy v1.3. det skal ikke være lett.... Edit: Protowall er bare konge og dersom man bruker blocklist manager sammens med den kan man spare seg for mye pes... Da stopper den allt fra reklame, virusinfiserte maskiner, anti piracy organisasjoner til NRK, hva mer kan man be om? Endret 25. september 2004 av okidoki Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Bruker Norton Internet Security Pro 2004 og IE.6.0 med SP2. Skulle alikevel dette feile tar jeg backup av systemet en gang i uka med Drive Image 7.0. Har backup for 3 uker til bake liggende til en hver tid. Og selvsagt Spybot 1.3 som har imunisert registeret. Norton er desverre ikke perfekt så jeg scanner maskina flere ganger i månen for virus, og ja det hender at Norton oppdager virus under scanning. Endret 25. september 2004 av perpyro Lenke til kommentar
wil Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) dette gjør jeg for å sikkre systemet mitt: min pc: Windows XP+SP2 uten brannmur: Norton Internet Security 2003 ENG Spybot 1.3 Ad-aware 6 PRO Opera 7.54 ENG med Popupstoper Windows 2000+SP4: PC-Cillin Internet Security 2004 Spybot 1.3 Ad-aware 6 PRO Opera 7.54 ENG med Popupstoper Slackware 10: standard system med brannmur og alt. føler meg ganske sikker når jeg har dette uannsett hvor jeg er hen. har en brannmur i routeren også. Endret 25. september 2004 av wil Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Her er hva jeg bruker: NAT NIS 2003 Ad-aware Spybot WinPatrol SpywareBlaster Net Limiter Steganos Internet Trace Destructor Opera XenZor Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Bruker Trend Micro Internet Security (AV og FW) AD-Aware SE Personal 1.05 Spybot PopUp Stopper fra PanicWare Bruker Opera/IE.....aldri Outlokk og MSN. mvh Pantera Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 jeg tester ut endel løsninger nå for å finne ut av hva jeg skal satse på.. men dette er min liste nå Server: Nav2004 WinRoute (nat program) <- ikke anbefalt, bare sorgen Popfile <- spam tagger (tagger spam, men fjerner dem ikke, litt dumt, men den er skitbra) PS: siden det er popfile som henter epost, så er det Nav på server som sitter og fjerne virus. Avlaster client maskinen på den jobben. Client: Nav2004 Ikke brannmur Ad-aware Opera er installert, slik at jeg kan bruke den for å gå inn ikke-sikkre sider. har installert SP2 slik at det meste av hull er tettet, og må si at IE har blitt sikkrere (ikke ta mitt ord for det) men den har vært litt mer på for å ikke kjøre. skumle ting og slikt. Bruker mye IE og OE, OE er satt til kun å lese mail i pur tekst, og er satt litt strengt opp. Blir ikke mye fancy av det (ukens tilbud mailen fra komplett blir jo rævva av det f.eks). Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 - NAT - Opera - AVG AV, kun midlertidig, da jeg ikke er eneste bruker av maskinen i øyeblikket. - Et oppdatert OS, godt konfigurert. - Ad-aware er installert men det er overflødig pga av opera. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 - IE (fullt oppdatert) - Google Toolbar - SP2 - Firefox(for å sørfe cracks) - NAT(Router) - NOD32 - Spybot+ Resident (BTW: noen som har link til liste over "unødvendige" services i XP?) Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) www.blackviper.com Endret 25. september 2004 av PumpAction Lenke til kommentar
Leroy Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 AVG Free antivirus. Gratis og tar knekken på det meste av virus. Outpost Firewall . Veldig bra!! Firefox. AdAware Spybot S&D Har veldig sjelden problemer med virus og andre ulumskheter. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 www.blackviper.com visste det var noe med black Lenke til kommentar
alexf Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Zonealarm firewall, Norman Virus Control, samt SP2. Har også AdAware og Spybot liggende. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 NOD 32 Antivirus Sygate Personal Firewall Diamond CS Registry Protection Spywareblaster Ad-Aware Hijack This Lenke til kommentar
Shitkaka Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 avast spy sweeper norton antivirus 2004 shampoo antivirus system mechanic 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå