rc-marcus Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Ja... Hva er CAS Latency på en minnebrikke? Hva er bra og hva er "standard" per dags dato? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Det er hvor kjapt maskinen får tilgang til minnet. Jo lavere jo bedre. Vanlig er å kjøre på 2.5-2 på normale hastigheter. Men overklokker du veldig og kjører på høye fsb hastigheter some r synkront med ram så blir cas veldig høy. 3.5 er vel det som er høyest som standard der. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 CAS (Column Access Strobe) er forholdet mellom aksesstiden og "clock cycle"-tiden. CL=CAC/CLK altså. 2 er best og det er det de fleste minnebrikker har. Med mindr du går over PC3700 frekvenser. Edit: Mulig jeg ikke har helt jeg, er gammel mann, og visdommen forsvinner. Lenke til kommentar
rc-marcus Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Jeg har en P4 CPU med 800 Fsb, og CAS på RAM'en er 3. Er det dårlig/bra? *lurepålurepå* Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Kommer an på frekvensen til minnet. Er det PC4400 er det bra, er det PC3200 er det dårlig. Lenke til kommentar
rc-marcus Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Er to PC3200 brikker. Hvordan merker man forskjell på en brikke med 3 og 2 da? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 (endret) kjører du ram på 133mhz som er pc4400 blir det ikke bra om cas er 3, det avhenger av hastigheten og ikke hva modulene er spesifisert for å kunne klare. Du skal kunne sette til 2.5 tenker jeg hvis det er kvalitetsram og kanskje 2 til og med. Du ser hva de er laget for hos produsenten. Jeg kjører på 2. Endret 24. september 2004 av Admin'c Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Er to PC3200 brikker.Hvordan merker man forskjell på en brikke med 3 og 2 da? Det gjør du ikke Du må nok benchmarke litt for å merke den lille forskjellen som er. Lenke til kommentar
rc-marcus Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Dette er en HP maskin det er snakk om. RAM brikkene kommer fra en produsent som heter Micron (eller Microntech, noen som har hørt om det ? ) Link til specen: http://www.micron.com/products/modules/ddr...6VDDT6464AG-40B Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 du kan jo prøve å sette den til 2.5, men la den stå på auto du. Tror det er best, bare tull å fikse på noe som du uansett ikke merker så mye til Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Dette er en HP maskin det er snakk om. RAM brikkene kommer fra en produsent som heter Micron (eller Microntech, noen som har hørt om det ? ) Micron er gammel i tralten - tror de leverer til flere produsenter, av en eller annen grunn forbinder jeg navnet også med Infineon... Cas Latency har et greit norsk "synonym": venterunder ( for at data skal få tid til å laste korrekt og hentes til/fra kolonner og rader ). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå