levlex Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Hei! Oppgraderte speedtouchet mitt, dette gikk greit og modemet fungerer fint. SÅ kommer problemet. Før jeg flasha modemet dumpa jeg instillingene til en fil på pc'n, dog denne fila ble korrupt! (får ikke åpnet den hverken på pc'n eller ja modemet). Dette betyr at jeg ikke får stillt inn modemet rektig med tele2's instillinger. Trenger denne fila desperat mao Den skal være generic for alle tele2's adsl-kunder, derfor lurer jeg på om noen med tele2 adsl og speedtouch 510-modemet kan ta seg et øyeblikk, logge inn på modemet, dumpe den fila og maile den til meg? Instruksjoner Default IP til speedtouch 510: 10.0.0.138 Login: tele2 pwd: 2elet Modemet må være koblet rett i TP-porten på pc, om det er en router etc imellom funker det itte. Login og ip etc overnfor skal funke både mot web-grensesnittet og via Telnet, begge grensesnittene har mulighet for å dumpe configfila. I webgrensesnittet går du på Advanced og System. Der skal det være en link/knapp ved navn "backup". Thats it...bare lagre den på pc og maile søte lille meg Via telnet husker jeg ikke i farta, sitter på inet kafe, men det er omtrent like enkelt. Så, om noen gidder å seg et par minutter så..er jeg evig taknemlig! Mvh DFN mail: dfnÆTmindovermadness.org Lenke til kommentar
levlex Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Oisann...var vist en mod som har vøri her på denne pc'n på nettkaféen og lagra pwd-cockie lokalt på maskina slik at jeg ikke fikk spm om login før dette ble posta. Var ikke klar over det, beklager dypt! Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 JEG er altså den egentlige brukeren her, han som stilte spm'et i originalposten! Har slettet cookien fra denne offentlige maskinene slik at levlex ikke opplever dette mer. Beklager igjen så mye, var absolutt ikke klar over dette da jeg trykket på svar-knappen Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Tele2's support er fantastisk informativ og hjelpsom (right!), trenger hjelp for å få løst dette, er det virkelig ingen som har Tele2 adsl, speedtouch 510 og et lite minutt? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Tele2's support er fantastisk informativ og hjelpsom (right!), trenger hjelp for å få løst dette, er det virkelig ingen som har Tele2 adsl, speedtouch 510 og et lite minutt? Hva skal du med konfigfil? Har ikke dette et webgrensesnitt som du setter det opp med? Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Det er bare NAT, firewall og slike ting, selve instillingene som modemet bruker for å komunisere mot isp er langt mer kronglete og komplisert å legge inn manuelt, spesielt når jeg ikke har instillingene heller Får jeg fatt i en dumpa konfigfil er det fort gjort å få satt det opp riktig. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Det er bare NAT, firewall og slike ting, selve instillingene som modemet bruker for å komunisere mot isp er langt mer kronglete og komplisert å legge inn manuelt, spesielt når jeg ikke har instillingene heller Får jeg fatt i en dumpa konfigfil er det fort gjort å få satt det opp riktig. Dette her bør hjelpe deg ett stykke: VPI/VCI Two PVCs shall be preconfigured: VPI/VCI = 8/35 and VPI/VCI = 0/100. Comment: Telenor uses 8/35 on all DSLAMs except for the Nokia D50e, where 0/100 is used. Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Takk, får se hva jeg får til. Fortsatt, om noen snille sjeler leser dette og har rektige modemet og isp'n, mailen min er fortsatt dfnÆTmindovermadness.org Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Takk, får se hva jeg får til. Fortsatt, om noen snille sjeler leser dette og har rektige modemet og isp'n, mailen min er fortsatt dfnÆTmindovermadness.org Har ikke denne en slik setupwizzard da? Den skal vel hjelpe deg endel. Lenke til kommentar
skille Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Hei. Jeg har ADSL fra Tele2 og samme modem som du. Kunne gjerne hjulpet deg, men her får jeg ikke interne ip-adresser. Får en ekstern ip for hver pc jeg kobler til svitsjen min. (Har forøvrig, sett fra Tele 2; ISP > modem > svitsj >pc'er).. Vil man få tilgang til modemet lell, eller er det et helt annet oppsett hos meg? -Trond Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) agvg: Er en slags setupwizzard, men de premade profilene den har fungerer ikke uten videre v/norske forhold, åpenbart. Saken har imidlertid løst seg. Viser seg at minst Tiscali av operatørene som leier nett av telenor, kjører med samme oppsett som Tele2. Tipper at de fleste som leier nett av telenor og leverer ADSL bruker omtrent identisk oppsett, it sort of makes sense. Etter litt fintuning av en configfil dumpa fra et Tiscali Speedtouch 510i samt IP/DCHP-instillinger fungerer hele sulamitten den skal. To dager uten mail og IRC blir i meste laget for et stakkars nerdehjerte skille: At modemet deler ut externe IP-adresser er ikke unormalt, er rett og slett et spm om DCHP etc instillinger på modemet. Modemet har imidlertid en IP-adresse internt i LAN'et som er 10.0.0.138 (denne kan forandres, men dette er default fra produsent). Imidlertid lykkes det ikke uten videre å komme i kontakt med modemet om en ikke har det koblet rett i TP-porten på pc'n du jobber fra, via switch/router fungerer ikke her iallfall, står da også ettertrykkelig at det skal være slik i modemets dokumentasjon (sikkert sikkerhetsmessige årsaker). Endret 25. september 2004 av DFN Lenke til kommentar
Torro Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Du kan først prøve en Factory reset fra web interfacen, går ikke det, sjekk privat melding... Endret 25. september 2004 av Torro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå