Gå til innhold

GeForce 6800 LE

frodd

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurte på hvor "på kartet" GeForce 6800LE ligger i forhold kort til som Radeon 9800 XT, Radeon 9800 Pro, Radeon 9700 Pro og Radeon 9800. Det finnes jo flere versjoner av alle disse kortene (128/256mb ram, 128/256bit) , så om dette kunne vært med i vurderingen i eventuelle svar er det hyggelig.

Endret av frodd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg vil tru at du får mere for pengene hvis du kjøper et 9800xt kort enn fx6800 le(hvis det er 128mb altså)

skal du ha kort fra 6800 serien bør du gå for 6800 ultra! det er veldig bra!!!

Det er faktisk ikke riktig. Ett 6800LE kort er ganske bra i forhold til pris og de er kjent for å være ganske så overklokkingsvennlige. I tester har de klokket det opp til å yte like bra eller bedre enn 6800NU og det er jo ganske imponerende når man ser på at det bare har 8 pipelines.

I tillegg er det nyere teknologi og har støtte for SM3 f.eks.

Ville absolutt valgt dette fremfor 9800xt.

Lenke til kommentar
jeg vil tru at du får mere for pengene hvis du kjøper et 9800xt kort enn fx6800 le(hvis det er 128mb altså)

skal du ha kort fra 6800 serien bør du gå for 6800 ultra! det er veldig bra!!!

Det er faktisk ikke riktig. Ett 6800LE kort er ganske bra i forhold til pris og de er kjent for å være ganske så overklokkingsvennlige. I tester har de klokket det opp til å yte like bra eller bedre enn 6800NU og det er jo ganske imponerende når man ser på at det bare har 8 pipelines.

I tillegg er det nyere teknologi og har støtte for SM3 f.eks.

Ville absolutt valgt dette fremfor 9800xt.

Er det mulig å klokke 6800 LE noel før det blir for varmt, slik at jeg må ha ny vifte?

Lenke til kommentar
hvor mye watt vil 6800 LE suge da? tenker på at jeg bare har 350 W PSU..

Det kommer selvsagt an på hvor mye andre dingser du har innpå og kvaliteten på strømforsyninga di. Men jeg sjekka innom Gainward sine hjemmesider og der står det minimum 300W strømforsyning.

Jeg vurderer også å gå for dette kortet og jeg har også 350W PSU. Det skal gå bra.

Lenke til kommentar
hvor mye watt vil 6800 LE suge da? tenker på at jeg bare har 350 W PSU..

Det kommer selvsagt an på hvor mye andre dingser du har innpå og kvaliteten på strømforsyninga di. Men jeg sjekka innom Gainward sine hjemmesider og der står det minimum 300W strømforsyning.

Jeg vurderer også å gå for dette kortet og jeg har også 350W PSU. Det skal gå bra.

tja.. var inne på denne siden her og skjekka .. "brukte" nå ca. 264 W.. ekke til å stole på men er veiledende..

Det er en Fortron PSU.. følgte med mitt AOpen H600B kæbbis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...