Xander^ Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Hei! Jeg har søkt i forumet etter svar på dette, men fant desverre ingen tilfredstillende svar. Jeg lurer på hvor lang rekkevidde det er på "vanlige" 54 Mbps PCI-kort med ekstern antenne. Har tenk på dette. Virker helt greit for meg, og ikke minst det er billig Det jeg lurer på er ca hvor mange meter et slikt kort rekker i ren luftlinje, og hvor mye en eller fler yttervegger vil svekke signalet. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Hvor langt det rekker er veldig avhengig av omgivelser. Det er greiere at du forteller hvilke omgivelser, vegger, gulv, tak,matriale og tykkelse der du skal bruke det enn at 100 folk skal komme med 115 forslag til hvordan det ser ut der du er. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 (endret) Ren luftlinje: luft.. Yttervegger: treverk og/eller betong ca 20 cm tykkelse.. Endret 24. september 2004 av Xander^ Lenke til kommentar
petterg Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 monterer du antenna på utsiden av veggen for begge maskiner rekker det nok noen hundre meter. (Hvertfall når sola skinner.) 2x20cm betong kan godt tenkes å stoppe/forstyrre de meste av signaler, så selv om den andre maskina bare er en meter unna kan det tenkes å ikke gå. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 monterer du antenna på utsiden av veggen for begge maskiner rekker det nok noen hundre meter. (Hvertfall når sola skinner.)2x20cm betong kan godt tenkes å stoppe/forstyrre de meste av signaler, så selv om den andre maskina bare er en meter unna kan det tenkes å ikke gå. Tusen takk for det informerende svaret! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå