runeah Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Først og fremst: Dette er en seriøs post som jeg gjerne vil ha svar på.- Jeg har ved et uhell glemt å sette på slike små metallbiter som dekker pci hullene på baksiden av kabinettet. Dette er ikke det som plager meg. Pga dette har jeg også funnet ut at kabinettet er forholdsvis støvfylt. Dette plager meg heller ikke i grunn. I alt støvet fant jeg ved en tilfeldighet edderkoppspinn. Dette er noe bekymringsfylt. I edderkoppspinnet fant jeg en død flue. Dette er ytterst irriterende. Hvordan kan en flue komme seg fra baksiden av et kabinett til frontet der harddiskene står og sette seg fast i edderkoppspinnet til en edderkopp som til å begynne med heller ikke skulle ha vært der.? Kan noen forklaremeg hvorfor edderkopper og fluer liker bråkete maskiner som min? Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 (endret) Fluer og edderkopper trenger jo ikke rare åpningen for å komme seg inn - de kan jo ha kommet inn 'hvor som helst' i kabinettet og ikke nødvendigvis fra baksiden. Edderkoppen liker kanskje at det er luftgjennomstrømning i kabinettet - er vel noe instinkt som sier at det er størst sjans for å fange fluer der hvor det er litt trekk - du trenger jo bare å se hvor edderkoppspinn stort sett opptrer i naturen. Sikkert godt og varmt i kassa di og Endret 24. september 2004 av Shimano Lenke til kommentar
enden Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Får håpe den ikke har lagt egg da.. Lenke til kommentar
runeah Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 (endret) Hah. Jeg skal se å ta til støvsugeren litt oftere. Det er en fantastisk følelse å se skadedyr bli sugd opp av slikt utstyr BTW: noen andre som har opplevd lignende? Endret 24. september 2004 av runeah Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Ja, jeg har også funnet spindelvev i maskiner. Forresten, edderkopper er ikke skadedyr. De er tegn på et godt inneklima, og hjelper deg med å holde alskens smittespredere unna, enten det er snakk om svarte rovedderkopper eller nettspinnere av ulike typer. Ta godt vare på dem, og mat dem... Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Ja, jeg har også funnet spindelvev i maskiner. Forresten, edderkopper er ikke skadedyr. De er tegn på et godt inneklima, og hjelper deg med å holde alskens smittespredere unna, enten det er snakk om svarte rovedderkopper eller nettspinnere av ulike typer. Ta godt vare på dem, og mat dem... de er ekle som F Lenke til kommentar
runeah Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 mate dem... den hadde dekket til hele vifta mi hmm ta bort filteret og slippe gjennom noen fluer iblant da.. Lenke til kommentar
magio Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Jeg tør ikke åpne kabinettet engang for å se hvor støvete det er. Lenke til kommentar
runeah Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Jeg tør ikke åpne kabinettet engang for å se hvor støvete det er. Smart. Da slipper du å irritere deg Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Jeg tør ikke åpne kabinettet engang for å se hvor støvete det er. Smart. Da slipper du å irritere deg Helt til det begynner å lukte brent Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Hm.. for å si det slik rune... det finnes allerede en slik post fra før av Her har du den for det andre... haha morsomt dette... men jeg har funnet en veps og sånt... inne i pc'n (som du kan lese i den posten jeg har linka til ) Lenke til kommentar
runeah Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Hm.. for å si det slik rune... det finnes allerede en slik post fra før av Her har du den for det andre... haha morsomt dette... men jeg har funnet en veps og sånt... inne i pc'n (som du kan lese i den posten jeg har linka til ) 1. Denne posten er så absolutt ikke om stankelbein sm flyr rundt i mitt kabinett. 2. den handler om min irritasjon som foresakes av fluer som på merkelige måter klarer å komme seg inn i mitt kabinett og sette seg i edderkoppspinn 3. Var den vepsen i et edderkoppspinn? Mistanke om at den ikke var det.. Ikke kom her å vær smart a Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 har faktisk hatt edderkoppspinn i kabbiset ja... men har det ikke når, siden nå modder jeg litt (som du sikkert vet fra før av ) PS. det var ikke bare stankelbein.. det var veps og fluer også Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Har nokon opplevd at ei fluge har blitt kvist av ei kabinettvifte? Det har nemleg eg Lenke til kommentar
Godrick Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Har nokon opplevd at ei fluge har blitt kvist av ei kabinettvifte? Det har nemleg eg Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 har ikke opplevd en knust flue, men en delt langbein.. ja Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Har nokon opplevd at ei fluge har blitt kvist av ei kabinettvifte? Nå skal du høre: Svigerfar var på elgjakt med laget rett oppi åsene her og jämthunden 'Lasse' fikk los - dette bar strake veien hjem og inn i gangen, hvor døra til datarommet også sto åpen, og den nye Pc'n jeg hadde mekka... Det endte bra med elgen (namnam), men døra og skjermen og skjermkortet gikk fløyten. Neste kveld fikk han virus i maskina, så nå heter det "jeg hadde elg i PC'n" Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Ja, jeg har også funnet spindelvev i maskiner. Forresten, edderkopper er ikke skadedyr. De er tegn på et godt inneklima, og hjelper deg med å holde alskens smittespredere unna, enten det er snakk om svarte rovedderkopper eller nettspinnere av ulike typer. Ta godt vare på dem, og mat dem... de er ekle som F De som er ekle kan også ha stor verdi. Skal jeg fortelle deg litt om alle de små middene som lever i senga di og spiser hudflak og evt. sædrester? Eller om Mjølkeheksa? Eller Dodraugen? Edderkopper er lekre i forhold! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå