lilfire Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 har kjøpt vannavkjøling men sliter med luft i pumpa virker det som, vibrer og bråker litt. brukte søke funskjonen, men fant ikke no tydlig svar. alle svarte bruk Eheim-modden. men jeg fant aldri ut hva Eheim-modden er for noe:( noen som kunne hjelpet meg litt med detta... ps: snart OL skal ditt og må få gjort ferdig pcen først...lat er ikke ferdig lakka enda heller MVH Lilfire Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Hva slags tank har du? Piskes det luft inn i den? Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 har ac tanksernope kommer ikke luft inn i tanken bare vann er en litten strøm... men virker som lufta "sitter fast" i pumpa...har vrengt og vridd og ristet for å få den u men den vil ikke ut... Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 ingen?? har vrid og snud og... klarte å få ut litt luft av pumpa men enda er det luft der inne:( som jeg ikke klerer å "vri" ut:( noen som har noen idere?? Og er det noen som kan foretele meg hva Eheim-modden er for noe siden alle sier at det hjelper.... MVH Lilfire Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Jeg tror problemet ditt ikke skyldes luft, men heller en "svakhet" i Eheim-pumpa. Når pumpa får mottrykk av betydning, vil impelleren skrangle og vibrere på rotoren, og skape en lyd som kanskje kan minne om luftproblemer. For å bli kvitt elendigheten, må pumpa demonteres og impelleren festes. Hvordan dette foregår, kan du lese om her: http://www.stud.uni-hannover.de/~angho/com...c_wak_eheim.htm Siden er på tysk, men det bør gå greit nok å gjennomføre mod´en ved å se på bildene. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Før det første, så har du ikke kun 160 tegn i hvert innlegg. For det andre så lurer jeg også på hva Eheim modden er:hmm: EDIT: takk Skrue Endret 25. september 2004 av BUNDY Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Pumpen er ikke bygd spesielt med tanke på mottrykk. Dette fikses som tidligere sagt med den berømte? Eheim modden. Tror ikke du har luft i pumpa. Den forsvinner ganske fort! Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 okey..thx for svar før mekke det i morra orker ikke begynne nå. så på den linken (takk skrue ) og sånn jeg skjønnte det var det bare litt gjengetape som skulle til...tror jeg har det nede i kjelleren Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 var det som trengtes fungerer som det skal nå tusen takk for hjelpen.. hva med å lage en tpoic om det som er sticky, sikekr mange andre som ikke er klar over det å... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå