Hagforce Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 VG slår til igjen :!: :!: :!: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=246543 "Egentlig minner den nye telefonen mistenkelig om en liten PC, kombinert med et kraftig digitalkamera. Det nye kameraet innebygd i 6670-modellen, vil ha en 4x-zoom og kan ta bilder opp til gigantiske 1158x864 i oppløsning. Dette kan sammenlignes med et godt digitalkamera." Vel da har jeg et kamere med helt syyk oppløsning Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 "Mobilen vil også inneholde et antivirusprogram, noe som bør komme godt med i disse tider når virusspredning via mobiltelefoner er blitt en overhengende fare." Ja jøss. er vel 1 virus ute. sinnsyk fare Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Supermobil ja? hehehe...den var litt festelig. Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Hva sier de når de får ta på en S65 da? Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Heisann, Jeg har ikke allverdens peiling på mobilområdet, men jeg måtte i hvert fall skrive denne saken. Jeg antok at denne oppløsningen var gigantisk for en mobiltelefon (mitt digitalkamera kan vel ikke ta høyere enn 1600x1200 eller noe i den duren). Jeg har endret saken nå til å ikke sensasjonalisere dette med oppløsningen :-) Før øvrig er det Nokia selv som sier dette er selskapets mest avanserte mobil så langt, det var derfor det ble brukt "supermobil"-betegnelsen. GPS-modulen med bluetooth skal være første gangen Nokia prøver seg på noe sånt. Takk for kritikken =) Mvh, Erling E. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 For en person med ikke så alt for mye peiling så er jo dette en ekstrem mobil. Eller? men det er jo ikke allverden til digitalkamera da. Det kan jo på en måte kalles super-mobil. Mener nå jeg da. Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 er ikke så mye spess med den da bortsett fra kameraet Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 eh, den ser jo ikke helt genial ut, er jo designet til 7610 omgjort litt :-/ men ok kamera nesten som 6620 den mobilen. (mener, de ligner litt på verandre) Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Morsomt hvordan folk sier helt forskjellige ting. Noen forteller meg at kameraet er helt vanlig, og at det ikke burde være noe nyhet, og at GPS-modulen er en mye større sak. Så kommer noen og sier "Det er ikke så mye spesielt med denne, bortsett fra kameraet". The Fire: VG-leserne er sjeldent ekstremfantaster av mobiltelefoner, så vi skriver nok lett litt sensasjonelt i utgangspunktet for å binde leserne til sakene. "Supermobil" høres jo voldsomt ut, men det er typisk VG-stil. For vanlige lesere (slik som meg, faktisk) er dette absolutt en supermobil. Det blir nok litt forenkling av budskapet, og når vi prøver å understreke at mobilen har mange spennende funksjoner, blir det fort slik at mobilentusiaster blir sinte og sier "Det finnes jo mye bedre enn dette". Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 For en person med ikke så alt for mye peiling så er jo dette en ekstrem mobil. Eller? men det er jo ikke allverden til digitalkamera da. Det kan jo på en måte kalles super-mobil. Mener nå jeg da. VG-lesere = mannen i gaten, ikke de typiske supernerdene som henger her på forumet. For dem vil vel denne telefonen kunne defineres som "super". Lenke til kommentar
Blib Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 (endret) Joda, mobilen er super nok den, men kameraet bør nok ikke få all verdens skryt. Kvaliteten på bildene vil vel ikke en gang være i nærheten av et OK digital-kamera i dag, sannsynligvis ikke særlig bedre enn det på 7610 (Eller hva den nå heter). GPS-modulen er meget spennende ja, noe tidligere mobiler ikke har og for meg den største nyheten. Ellers er det bare små-oppgraderinger av en tidligere modell såvidt jeg kan se. Du burde forresten kommentere på at dessverre følger ikke batteriet med i disse teknodagene så fremtidige eiere av denne telefonen må nok nøye seg med relativt dårlig batteritid. Den zoomen på kameraet vil vel også være digital, altså rimlig elendig. MYE bedre å bare ta alt i full størrelse og croppe det til senere på PC, eller via de innebygde redigeringsfunksjonene til kameraet, dersom de støtter cropping. Endret 24. september 2004 av Blib Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Joda mobilen er nok bra den Var ikke meningen å drite ut saken din Erling E. Det var bare noe som falt meg inn fordi jeg synes VG utarter seg mer og mer useriøst. Dere skal liksom hele tiden komme med o store skandaler og nyheter. Mener jeg husker en overskrift for en liten tid tilbake som jeg reagerte på, kidman beskylt for sex med barn eller noe sånt. Når jeg klikket meg inn viste det seg å være kritikk til en ny film Vel VG er fortsatt en del av den daglige surferunden, så mye bra er det og Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Joda mobilen er nok bra den Var ikke meningen å drite ut saken din Erling E. Det var bare noe som falt meg inn fordi jeg synes VG utarter seg mer og mer useriøst. Dere skal liksom hele tiden komme med o store skandaler og nyheter. Mener jeg husker en overskrift for en liten tid tilbake som jeg reagerte på, kidman beskylt for sex med barn eller noe sånt. Når jeg klikket meg inn viste det seg å være kritikk til en ny film Vel VG er fortsatt en del av den daglige surferunden, så mye bra er det og Ingen skade skjedd. Kritikk er fint, bare gjør den litt hyggelig :-) Når det gjelder den Kidman-saken er jeg veldig enig. Jeg husker jeg selv satt og hørte på radioen den, og VG-reklamen kom opp. Den gikk noe slik som "Nicole Kidman beskylt for sex med barn", lang ventetid og så med lavere stemme, "... i ny film." Det er jo bare slik VG er (en tabloidavis, i stor grad), men det er rimelig unødvendig. Blib: Programmene i 6670 skal visstnok støtte cropping, ja. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 For en person med ikke så alt for mye peiling så er jo dette en ekstrem mobil. Eller? men det er jo ikke allverden til digitalkamera da. Det kan jo på en måte kalles super-mobil. Mener nå jeg da. VG-lesere = mannen i gaten, ikke de typiske supernerdene som henger her på forumet. For dem vil vel denne telefonen kunne defineres som "super". I second that Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 kameraet er vel litt over 1.3mp og når casio(?) har kommet med 7mp og 3.2 er blitt minstestandard på kompaktkameraer så er jo ikke kameraet supert. GPS modulen er vel heller ikke særlig spess siden du har fått det til pdaer lenge som ekspansjonskort og til mobiler som en enhet som er trådløs. Men jeg synes dette er mer spennende siden det er integrert (?). Så skal jeg rangere blir det 1. GPS 2. Kamera (s65 og noen andre har jo 1.3mp kamera de også. Blir vel 1.3mp som standard på pro mobilene, og på resten vga tenker jeg) Lenke til kommentar
genser Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Hadde selv tenkt til å skrive tilbakemelding til artikkelens forfatter, ettersom jeg er ganske uenig i mye av det som er skrevet. Men ettersom det har fått en egen tråd skriver jeg det her: Nokia 6670 blir selskapets mest avanserte mobiltelefon så langt Dette er vel uten tvil 9500 som kan beskrives med disse ord. Om den er "diskvalifisert" pga. størrelse eller PDA-mobil er 6630 bedre beskrevet. Det som trolig er den saftigste nyheten ved 6670-mobilen, er støtten for den nye GPS-modulen - «Wireless GPS Module». Via «Bluetooth» kan du trådløst koble mobilen til en annen maskinvare, slik som en bærbar PC eller en PDA, og på den måten peke ut din posisjon i verden gjennom GPS. Dette har eksistert lenge. Det eneste nye med dette er at GPS-modulen kjøper man av Nokia istedetfor en tredjeparts-leverandør. -- Klart at mesteparten av VG's lesere ikke er mobileksperter, og derfor vil ha kun et overblikk over mobilens egenskaper, men likevel synes jeg det er viktig at man ikke bidrar med gratis-reklame og beskriver mobilen som bedre enn den er verdt. Supermobil er derfor meget overdrevet, og burde erstattes. Mobilen har ingen ny teknologi i forhold til nesten 4-mnd gammle 7610, og de største endringene kommer i medfølgende software. De nye software-mulighetetene har man hatt lenge (måneder eller opptill år), men da via tredjepartsleverandører. mvh. Are Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 tror ikke på det der, like bra oppløsning som på en 15" skjerm. My ass Lenke til kommentar
KS Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Det er jo bare slik VG er Ja dessverre: - lettfattet omgang med fakta - Alt er sensasjoner - kildekritikk? - Skriv først, undersøk senere eventuelt aldri. Lenke til kommentar
Algron Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Hvis det er en supermobil, lurer jeg på hva de kaller P910! Lenke til kommentar
Werable Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Hvis det er en supermobil, lurer jeg på hva de kaller P910! En svær klump... PDA-light... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå