Gå til innhold

Da var det den tiden igjen.... PC til 10-12000

Anbefalte innlegg

Joa...

Det er den tiden igjen...

Tiden hvor man føler pc'en synger på siste verset sånn ytelsesmessig, og man tar seg selv i å tenke på ny maskin :)

Men da er mitt spørsmål til dere garantert mye glupere datakarer:

Er det vits for meg å satse på 3500+ socket 939?

Eller holder det med 3400+ socket 754?

Resten av data'n kommer til å bli:

GeForce Fx6800GT 256mb

Seagate Barracuda 200GB HHD (7200rpm)

1024MB Pc 3200 minne (er ikke sikker på hva som er best i forhold til pris..)

Aspire-X sort kabinett (400W + to vifter)(695kr)

DVD-brenner....

Har jeg glemt no da? Jeg skal som dere skjønner beholde skjerm/mus/tastatur ;)

Alle forslag er flotte :thumbup:

Budsjettet er MAX 11000 ;)

Edit: Den kommer til å bli brukt mye til spilling type Doom3 og HL2 selvfølgelig ;)

Endret av stektfisk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, socket 939 er jo mer framtidsrettet enn s754. Hovedkort til socket 939. Nforce 3 brikkesett er helt klart verdt pengene. Grafikkortet, hvilken produsent? Skal du ha GT versjonen av 6800 ville jeg satset på Point of View (POV) eller MSI. Gode kort med like god pris :thumbup:

Edit: leif på besøk

Endret av FosFat
Lenke til kommentar

Takker for raskt svar :thumbup:

men en annen ting, hvor bør jeg kjøpe den? Hvilken butikk er billigst?

Vet det er kylling men jeg vil helst at nettbutikken setter sammen og tester develskapen for meg før jeg får den (er ingen kløpper på BIOS og flashing o.l)

Alle merker og sånn må dere fortelle meg ;)

Er en stund siden jeg var på markedet (2år), så jeg er helt blank som dere skjønner :blush:

Edit: Hva med lyden?

Hvor mye hjelper for eksempel matter?

Endret av stektfisk
Lenke til kommentar

For det første, og som det har blitt poengtert en milliard ganger tidligere på dette forumet, så er det meningsløst å kjøpe 3500+ på et 939-system, istedenfor å kjøpe 3400+ på 754. Hvis du skal oppgradere med den første tiden er selvfølgelig saken en annen, da 939-prosessorene vil skaleres lengre enn 754-prosessorene, men 3500+ yter altså ikke vesentlig bedre enn 3400+. Når det kommer hovedkort med støtte for PCIe på 939 om relativt kort tid, og når det kommer litt billigere 90-nanometer-prosessorer på denne sokkelen, så blir saken en annen. Det jeg i utgangspunktet ville anbefale deg å gjøre var å vente til dette, altså et par måneder.

Skal du derimot kjøpe nå, så anbefaler jeg som sagt 3400 på 754-sokkelen.

Det finnes flere nettbutikker som kan sette sammen for deg, deriblant www.netshop.no. Se under pc-bygger, standard AMD 64

Her er et eksempel, men la andre kommentere det først:

1 stk. Strømkabel m/jord 2 Meter Kabel (På lager 100+) Produktinformasjon

1 stk. Produksjon og testing av PC (På lager 100+) Produktinformasjon

1 stk. Standard Miditower Sort m/300W PSU Støtter AMD & P4 (På lager 20+) Produktinformasjon

1 stk. Gigabyte K8NS nForce3 250 ATX/LAN/8ch.LYD/S-ATA (Bekreftet 29.09.2004) Produktinformasjon

1 stk. AMD Athlon 64 3400+ 2.4GHz BOXED Socket 754 512KB cache (På lager 3) Produktinformasjon

1 stk. Ingen kjølevifte NB! Gjelder kun ved Boxed CPU (På lager 100+) Produktinformasjon

1 stk. Corsair XMS PRO3200 DDR-DIMM 512MB CL2 32Meg x 8, 400MHz, with LED (På lager 1) Produktinformasjon

Ingen Produktinformasjon

1 stk. Seagate 120GB S-ATA 7200RPM Barracuda 7200.7 8MB cache (På lager 9) Produktinformasjon

Ingen Produktinformasjon

1 stk. POV GeFORCE 6800 GT 256MB Ret. m/Doom 3 256MB DDR 3 / 256-bit TV-out/DVI (På lager 20+) Produktinformasjon

1 stk. Sony Floppy 3.5¨ 1.44MB FDD sort Sony MPF 920 - Diskettstasjon (På lager 100+) Produktinformasjon

1 stk. Samsung DVD-spiller IDE DVD16x/ CD48x Intern, bulk, sort (På lager 12) Produktinformasjon

Ingen Produktinformasjon

Ingen Produktinformasjon

Ingen Produktinformasjon

1 stk. Logitech Deluxe Access keyboard funksjonstaster, Multimedia-kontroll ps2 (På lager 16) Produktinformasjon

1 stk. Logitech Pilot Wheel Mouse retail USB/PS2 (På lager 16)

(Jeg ser at jeg har valgt bare dvd-leser, og ikke -brenner. Har ikke tid til å rette opp nå, men jeg håper det er selvforklarende hvis det er flere feil...)

Endret av bureaucrator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...