Gå til innhold

Laptop med XP har klikket, hvordan få...

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg fikk låne min bror sin bærebare pc når han skulle på sjøen pga jeg skulle levere den inn til expert sånn dem fikk fikset en lydutgang.

Jeg koblet pc'n opp her hjemme, så lastet windows ned en "automatisk oppdatering" (den har ikke hvert på internett på lenge).. Så jeg innstalerte det som var blitt lastet ned. Det er SP1 på den, skulle oppgradere til sp2..

Så restartet jeg den, og når den da skrudde seg på fikk jeg bare blå skjerm.. prøvde en 4 - 5 ganger... startet opp i sikkerhets modus.. og dette gikk fint.. slo av pc'n igjenn og testet da, samme feilen! Så jeg trykte F8 og valgte "Rollback to the last good known configuration". Etter jeg gjorde ditte og restartet fikk jeg ikke en gang logget meg inn i windows.. masse feilmeldinger!

Siden jeg ikke helt vet hva som ligger på den, kan jeg ikke formatere den. Jeg satte i en xp cd og tok en "repair".. Dette gikk fint, når den var ferdig startet jeg opp.. Samme feilmeldingene kom før jeg fikk logget på.. Jeg prøvde "repair" en 3 - 4 ganger til!!! Samme greia, den siste gangen satte jeg i nettverkskabelen rett før "repair installasjoenen" var ferdig, fikk tatt over all musikk og det han hadde delt, men noe adgang til mine dokumenter fikk jeg ikke lov til, selvom jeg prøvde med en: \\pcnavn\c$ osv ..

Jeg prøvde og legge inn xp helt på nytt.. men det var bare en partisjon.. Så om jeg la inn xp ville jo alt av mine dokumenter bli slettet!! Jeg fikk den geniale ideen om at om jeg la inn en Norsk XP ville den ikke slette "My Documents and settings".. etter 4% feil.. finner ikke filen bla bla bla.dll osv.. brente ut en ny norsk xp cd.. satte den inn.. den gikk kanskje opp til 6% samme feilen, bare anna fil.. byttet cd.. den fortsatte.. så kom feilen igjenn.. sånn skjedde mange ganger, jeg bare byttet cd en del ganger.. opp til 94% der stoppet den, og den ville ikke fortsette selvom jeg brente ut en NY xp cd og testet!

Så jeg lastet ned og brente ut Knoppix (www.knoppix.com) og reinet med at da skulle jeg hvertfall greie og boote fint og komme meg inn på pc'n og få tatt over alt! Men når knoppix har begynt og loade og kommer til: Loading advance power managmant daemon: ... Da Stopper den opp, lot den stå i 20 min en gang.. gikk ikke videre!

Jeg ANER ikke hva som er galt og hvorfor, pc'n har nettopp hvert på service og mye har blitt fikset og byttet ut, deriblant dvd/cd/brenner kombien..

Jeg får ikke kontakt med min bror pga han er på sjøen og det kan ta dager / uker /osv før jeg får pratet med han!

Har dere noen tips til hvordan jeg skal få fått over filene fra hd'n til min pc?

Peiling på hva som kan være galt?

Andre tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er 99% sikekrt en følge av at den har vært inne på service, lever den tilbake og forklar for dem.

jeg har ikke hvert på serivce me den enda! Men broderen var det 2 måneder før jeg fikk den! Han har brukt den på sjøen osv! Var innom og forklarte det til dem idag, og dem sa at garantien ikke gjaldt softwaren..

Lenke til kommentar

hmmm, du har jo et program (PE Builder) som gjør at du kan lage din egen bootbare XP cd som du får startet opp hvis maskina står i sju stein, denne cd`en blir på en måte en Live cd av Windows. Windows kjører direkte fra cd, veldig fin ting hvis ting ikke går helt som det skal. prøv det du, se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Alt tyder vel egentlig på at det er en hardwarefeil på maskinen. Siden ikke repairfunksjonen på xp-cdn virker, den bruker å fikse det meste. Hva med å levere maskinen inn til service, og forklare dem problemet. Kan f. eks tenkes at det har oppstått en hardwarekonflikt etter at de byttet ut komponenter,,,

Lenke til kommentar

Takker for svar!

Bare for og få oppklart i et par ting: Ja, pc'n var på service for ikke så lenge siden! Dvs, for 6 uker siden igrunnen, så det blir vel egentlig ei stund! Var borte og forklarte dem hva som var galt.. de mente på at det var software feil og at det da ikke hadde noe med garantien og gjøre!

Skal teste ned med knoppix instillingene!

Skal også få skaffet den xp saken! ;) Funker ikke noe av det tar jeg ut hardisken (btw, er det vanskelig? Ryker garantien da?) og få tatt over filene! Klikker den mer etter jeg har formaterte den sender jeg den selvfølgelig inn! :)

Alltids Hyggelig med svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...