Thomas99101 Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Jeg har et problem... får ikke sletta partisjonene i fdisk eller noe......står bare melding om en feil i meldingstring 6... Når jeg starta partition magic i partisjonsinfo får jeg melding om feil i geometrien på disken på disk geometry information i den tredje raden i lista står det 2 errors: Info: Begin C,H,S values were large drive placeholders. Info: End C,H,S values were large drive placeholders. Actual values are: 0 2 00 10011 0 1 0E 10010 254 63 160826715 0 Error #107: Partition begins after end of disk. ucBeginCylinder (10011) must be less than 10011. Error #104: This partition unexpectedly contains no sectors. ----------------------------------------------------- Jeg har tre partisjoner.....Partisjon c: der win xp ligger på er NTFS På de andre er det FAT32.....det ligger win 98 på den tredje partisjonen... Er det noe feil med disken fysisk eller bare noe software feil. dvs at jeg må prøve å opprette partisjonene på nytt.. Programmet partition magic lar seg ikke starte, bare partisjonsinfo programmet Lenke til kommentar
bertie Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 er ingen diskguru selv, men du kan sikkert prøve IBM's egne verktøy for å finne ut hva som er galt med harddisken. http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm drive fitness test og IBM feature tool har ikke fått testet dem på min egen "trøbledisk", men har blitt tipset om disse programmene... bertie Lenke til kommentar
normal Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 aner jeg nok en ibm klassiker? :wink: Lenke til kommentar
Thomas99101 Skrevet 12. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2002 En ting til..... Når jeg holdte på å installere xp på nytt har det lagd seg en ny partisjon som er patisjon g... på 0 bytes...merkelig Lenke til kommentar
kindings Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Min erfaring er at PM ikke er det skarpeste programmet på markedet, hvertfall når det kommer til NTFS. I windows XP gjør du følgene; du går inn i administrativ tool->computer management. I computer management finner du et verktøy som heter diskmanagement, dette anbefaler jeg at du bruker. Det er bra og er etter min erfaring/mening det som funker best med NTFS og NT-OS. Her bør du opprette NTFS partisjoner, NTFS partisjoner opprettet i PM har etter min erfaring en tendens til å være litt "crappy". Sef kan det være noe galt med disken også, men dersom jeg forstår deg riktig funker to av partisjonene dine OK.. Og da er det nok mest sannsynlig ikke en fysisk feil på disken. Jeg anbefaler også varmt å sjekke den med IBM sine disktools, just in case. Lenke til kommentar
Thomas99101 Skrevet 12. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2002 Heisann... vel jeg kjører jo XP fint fra stasjon C: uten problemer...ingen problemer.. Men har ikke brukt PM før.... Oppretta først fat 32 partisjoner i fdisk deretter konverterte jeg en av disse til NTFS (Stasjon c:) i win xp installasjonsprogrammet... også problemet mitt her er at jeg ikke får sletta noenting i FDISK....... huff huff må vel kanskje gjøre dette i et ibm program ? masse data går tapt da... men men [ Denne Melding var redigert av: thomas99101 på 2002-05-12 18:23 ] Lenke til kommentar
Thomas99101 Skrevet 12. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2002 Sjekka nettopp disken med drive fitness tool.. Sto bare completed sucsfully og disposition code 0x00 eller noe sånt.. sto ikke noe om error... Lenke til kommentar
kindings Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Da er det sanns bare noe bug med partisjonen, i winxp kan du høyreklikke på en partisjon i utforsker, velge tool->error-checking. Dette kan finne og fikse endel feil. Får du ikke opp partisjonen på noen måte, gir du bare opp(billigst/enklest, dersom du ikke har noe ekstremt verdifult liggende). Partisjoner er vel en av de tingene det er viktig at du gjør ordentlig. Bruk det toolet i winxp som jeg nevnte, det gir bra resultater. Du kan opprette både NTFS og FAT32, konverteringer(generelt), resizing med PM etc går galt 10-20% av tiden(for andre, for meg har det aldri blitt helt vellykka). Og går det en sjelden gang bra, kan du banne på at du får det i trynet ved en eller annen anledning at noe ikke er 100%. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Ja, og opprett "primary partition" så sant det er mulig. Det andre alternativet byr som regel ikke på trøbbel, men primary er ganske idiotsikkert. Om du velger FAT32 eller NTFS er noe du må avgjøre selv, men NTFS er garantert mest solid(med mindre du oppretter det i PM). Lenke til kommentar
Thomas99101 Skrevet 12. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2002 Huff ja da får jeg bare bruke det programmet til IBM for å slette hele disken ..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå