Gå til innhold

Autosjekk av mail -> beskjed på oppgavelinja?

Anbefalte innlegg

Hei,

Finnes det en måte å få pcen til å automatisk sjekke mailen min i Outlook uten at jeg trenger å logge inn i Outlook. Det jeg ser for meg som genialt er at det hele skjer automatisk og så får jeg beskjed med et ikon el. på oppgavelinja dersom jeg har ny mail.

Kan jo også spørre om noen ven hvorfor Outlooken min plutselig ikke klarer å huske passordet mitt lenger. Har installert SpyBot og CCleaner og lurer på om det kan ha noe med dette å gjøre?

Veldig takknemlig for alle svar!

Mvh

JDM

Endret av jdmonstad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan får jeg det til å fungere da? Aldri vært borti det programmer før!

Mvh

JDM

Det er en rekke tutorials på hjemmesiden deres samt at det sikkert er noe veiledning i readme filen til scriptet.

Samurize har en litt bratt lærekurve, men når du først skjønner hvordan det fungerer så er det veldig lett å lage det du ønsker av såkalte config'er.

Lenke til kommentar

Jeg har lagt Outlook 2003-ikonet i startupgruppen i Start ->Alle programmer. Da starter Outlook når maskinen starter, og den sjekker samtidig om jeg har fått noe mail. Har jeg det - så kommer det opp en liten melding nederst på skjermen, samt en liten konvolutt i systemtray. der ligger den hele tiden og sjekker for mail hvert 5. minutt (default innst), og gjentar prosessen når nyhe mail kommer inn.

Enkelt og greit og informativt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...