Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internettproblemer med trådløst nettverkskort


Anbefalte innlegg

Jeg har en fujitsu siemens amilo D7800 med windows xp home edition.

Til den har jeg kjøpt meg et D-link trådløst nettverkskort DWL-G650 og router DI624.

Det som ikke fungerer er følgende. Jeg får kontakt med router og godt signal og alt sånt. Men når jeg går inn på Explorer får jeg feilmeldingen "finner ikke server". Etter at en venn av meg fant ut at ved å hver gang jeg slår på maskinen går inn på nettverkskoblinger å deaktiverer for så å aktivere igjen, fungerer internett. Dette er desverre tungvint, og jeg hadde håpet noen av dere kunne hjelpe meg.

 

Jeg har prøvd i begge portene, men det gjorde ingen forskjell. Jeg har også reinstallert de nyeste driverne fra D-link.:-(

 

Er det noen som har noen gode ideer??

 

Vennlig hilsen, Tobias Bronebakk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg forstår deg har du forbindelse mellom router og PC men kommer ikke på nett.

 

Høres ut som du må restarte ADSL modemet ditt eller ikke har lagt inn passord og bruker i routeroppsettet.

 

Du har fått ADSL linje inn i huset --- mao fungerer ting hvis du kobler PC og ADSL modem med kabel ? Lurt ha ha den forbindelsen koblet når du driver å tester.

Endret av bengh
Lenke til kommentar

Har hatt et lignende problem men da med et SMC kort og router. Det jeg oppdaget var at fikk fullt utslag og melding om at jeg var tilkoplet, men når jeg sjekket om jeg hadde fått ipadresse var ikke dette i orden. Har du sjekket at IP-adressen er i orden? Sjekk med ipconfig, for å være sikker. Det kan være det som er problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...