Gå til innhold

SN41G2 og støy

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått montert sammen min SN41G2 og bootet den opp. Den støyer mye mindre enn mitt gamle miditower, men jeg er fremdeles ikke heeelt fornøyd.

Er det noen som har erfaring med å skifte ut den originale 200W strømforsyningen med en ny 250W Silent-x? Er det mye å hente der? Er det kanskje billigere å modde strømforsyningen selv? Bytte ut viftene for eksempel?

Ellers lurer jeg på om chipsetviften er en støykilde? Er det mulig å kjøre den uten vifte når man ikke overklokker? Er det noe å hente på å kjøpe en ny, og mer lydløs vifte?

Er det noe å hente på å skifte ut originalvifta på ICE-systemnet. Hva slags vifte anbefales?

Er det andre triks å komme med? Vibrasjonsdemping av drevene? Lydisolerende matter på innsiden av kabinettet?

Jeg kjører foreløpig uten ekstra grafikk-kort, med to standard WD disker og en DVD-brenner.

Tips fra erfarne Shuttle-geeks mottas med takk og dyyyype bukk!

:yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Det skal i følge Shuttle være en del i hente fra SilentX-PSUen iforhold til støy og ytelse.

2. Chipsetvifta kan være en støykilde. Du kan bytte den om du finner ut hvor står den er (f.eks 40x40) og finner ut hvor støyete vifte du vil ha.S å kjøper du en stillegående Papst-vifte fra www.microplex.no. :)

3. Det er noe å hente fra en ny vifta bak. Mange mener at Sharkoon-viftene som de selger på www.multicom.no er bra. Personlig anbefaler jeg Papst siden jeg har en veldig god erfaring fra dem. Om du er hypp på ekstra bra kjøling kan du kjøpe en "Fanadapter, 80-120mm, Sort" som gjør at du kan sette en 120mm i bakkant av boksen.

Håper dette hjalp deg litt. :)

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

jeg moddet psu'n selv på dama sin sn41g2 ved å lage en funnel av ei cola flaske (0,5 liter) og en gammel 60x60mm p4 cpu vifte, kjørte denne på 7volt å limte hele greia fast bakpå psu'n! fjerna selvsagt den orginale psu vifta og klippte hull til "funnel'n"

i tillegg bytta jeg psu vifte og kjørte denne også på 7volt.

da ble jeg fornøyd med støynivået og jeg vil påstå at jeg er rimelig kresen når det kommer til vifte støy! chipsett vifta var da det eneste som kunne høres.. vurderte og bytte denne ut men ble aldri no til det.

dette fungerte glimrende helt til dama var å støvsugde i nærheten av shuttle'n og hadde klart å knekke av funnel'n.. :D no som førte til at psu'n døde av overopphetning.

kjøpte da en 250watt silent psu samtidig som jeg byttet ut psy vifta igjen med to stille vifter. den ene monterte jeg på orginal plass mens den andre ble montert utpå på baksiden, dette hjalp betraktelig på tempraturen og støynivået!

ville fortsatt moddet psu'n, men dama mi var fornøyd med den som den var.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...