Khayman Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Har for første gang brukt pay-per-view for å se fotballkamp på TV2s webTV. Kampen jeg kjøpte hadde ingen komentator, så jeg hørte på lokal nettradio som sendte kampen. Problemet her var at nettradioen hadde mindre forsinkelse enn tv-signalet fra TV2, slik at jeg hørte hva som kom til å skje lenge før det skjedde. Tenker derfor å lage et prg i Java (sidsen det er sprøket jeg kan) som forsinker lyden. Vet noen hvordan dette er mulig. Nettradioen bruker winmediaplayer. Må på en måte få tak i lyden før den kommer til lydkortet, forsinke den, og så sende den ut igjen. Problemet mitt er at jeg ikke vet hvordan jeg får tak i lyden, og forhindrer at den blir sendt til lydutgang. Kan noen hjelpe? Har ikke funnet noe på sourceforge, men skal lete litt mer etter et ferdiglaget prg. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Tviler på at java er det beste her. Høres ut som om du vil manipulere maskinvare direkte, da er C(++) veien å gå. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 trenger vel ikke manipulere hardware? du trenger vel et prog som tar opp og spiller av etter en gitt tid du? vil vel kreve en del diskplass vil jeg tro, hvis ikke den sletter begynnelsen av opptaket underveis da.. Lenke til kommentar
Khayman Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Stemmer det. Samtidig må jeg dempe det signalet som egentligt skal ut. Lenke til kommentar
Toddy Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 lag en sirkulær buffer som som du stapper inn lydpakkene i og la ligge litt i den, eller bruk feks winamp og øk bufferet i innstillingene Lenke til kommentar
Khayman Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Det er ikke problemet. Det jeg lurer på om det går å hente lyden fra nettradioen, som jeg tror bruker winmediaplayer, hindre den i å gå ut på lydutgangen, så forsinke den og så sende den ut. Selve forsinkelsesprosessen skal jeg alltids få til. Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Det er ikke problemet. Det jeg lurer på om det går å hente lyden fra nettradioen, som jeg tror bruker winmediaplayer, hindre den i å gå ut på lydutgangen, så forsinke den og så sende den ut. Selve forsinkelsesprosessen skal jeg alltids få til. Beste løsning blir vel å lage en proxy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå