Gå til innhold

USB2 Port hastighet


vix

Anbefalte innlegg

Har en bærbar HP pavilion pc ,der jeg bare klarer å brenne med max 4x hastighet på en plextor 8 x USB2 ekstern brenner.

På stasjonære maskiner brenner den med 8X

Har snakket med HP support som forteller meg at maskinen er som den skal være ,og at det skyldes lavere spenning på USB2 portene på bærbare maskiner.

 

Er det andre her på forumet som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har snakket med HP support som forteller meg at maskinen er som den skal være ,og at det skyldes lavere spenning på USB2 portene på bærbare maskiner.

 

Det har jo ingenting å si. Må si HP er noen sleipe drittsekker. Spenninga på usb porten har ingenting og si når brenneren har egen power supply. Og det er sant det som har blitt sagt her. USB 2.0 features kommer ikke før driverne for kontrolleren blir lagt inn.

 

Og laptoper og stasjonære har alltid 5 volt +- på usb portene

Lenke til kommentar

Spenninga?

Det har jo ingenting å si. Må si HP er noen sleipe drittsekker. Spenninga på usb porten har ingenting og si når brenneren har egen power supply. Og det er sant det som har blitt sagt her. USB 2.0 features kommer ikke før driverne for kontrolleren blir lagt inn.

 

Og laptoper og stasjonære har alltid 5 volt +- på usb portene

Lenke til kommentar

USB2 driverene er innstalert på min maskin ,jeg fikk fortalt at laptopper har lavere spenning på usb 2 porten for å spare strøm ,jeg måtte derfor anskaffe en usb2 hub med strømforsyning dersom jeg skulle klare samme hastighet som en stasjonær maskin.

Jeg har aldri prøvd å brenne på andre laptopper ,men laptoppen min klarer en data hastighet på max 5500 kb/s ved bruk av plextor brenneren.

Jeg tror disse portene normalt skal kunne håndtere 22000kb/s USB2 grensesnittet er max 480Mbps.

Er det andre her som har prøvd å brenne Med Ekstern brenner til Laptop med 8x DVD hastighet (11000 kb/s) ?

 

Redigert.

Nå har jeg prøvet en USB2 Hub med strømforsyning ,men dette medførte ikke økning i hastigheten ,med min eksterne Dvd brenner.

Endret av vix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...