stoff3r Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 hei. jeg har et idiotisk problem med s-ata i raid0. når jeg flytter rundt på pc'en eller tar på noen ledninger inni der så vil i 90% av tilfellene pcn ikke starte. hvis jeg tar på noen ledninger mens den kjører hender det at det blir blåskjerm! Iblandt restarter ene harddisken midt i windows. og da henger det selfølgelig i 1 minutt. er det noen måte jeg kan fikse dette på? min teori er at ledningene som går inn til molex-kontaktene har blitt klemt eller noe så de sitter dårlig, men det har jeg jo sjekka mange ganger... jeg er en ivrig modder så jeg er avhengig av å flytte rundt på ledninger og stasj. feilmeldingen er noe som dette: missing striped set. one or more striped set missing etc... oppsett: 2xseagate sata i raid0 brenner viftestyring med ca 4 vifter 360w power fra chieftec(som er ganske nytt) Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Tja, du indikerer jo selve problemet selv her, så da kan du jo evnt. skifte Molex-kontaktene........? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Har sett samme problemet. Og det er mange andre her som har sett det samme. Ofte er det med Western Digital disker og Chieftec PSU. For meg ble det bra da jeg byttet kontaktene mellom de to harddiskene, pussig nok. Kunne ikke se noe direkte galt. Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 hårek du sier at jeg skal bytte kontakten mellom de to harddiskene, mener du da å bare sette molexen til sata0 til sata1? bare bytte om liksom. eller mener du at jeg skal skifte ut selve molex kontaken med noen nye elns? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Ja, hos meg funket det å bare bytte om. Men hadde du spurt meg direkte hadde jeg jo sagt det var bare tull, det ville ikke hjelpe. Du har vel SATA strømplugg på de diskene? Kan jo forsøke det, selv om det er en overgang til Molex. Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 mener du å kjøpe nye sata-strøm overganger? ja jeg bruker strømovergang fra molex ja. idiotisk spør noen meg. neste psu blir med s-ata kontakter. skjønte ikke helt det med overgangene som du sa... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Det er forskjell på SATA disker. Noen har både Molex og SATA strømplugg fast på disken, andre har bare SATA og kommer med en slik overgangsledning fra Molex til SATA. Lenke til kommentar
lps999 Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Jeg har et par SATA seagater, og fikk lignende problemer skrevet her.. det hjalp alltid å presse kontaktene på plass igjen. Men problemet kom stadig tilbake. Fant til slutt ut at det var SATA strømadapteret som var problemet. Investerte i et nytt, problemet er borte. Spørs om det er et svakt punkt desse adapterene Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 ok drar til en kompis og henter noen etter helga. er det noe vi har nok av så er det ledninger som bundler:) Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Har erfart at S-ATA strømoverganger som er bundlet med MSI hovedkort er ELENDIGE, hadde problemer med diskene veldig ofte. Byttet til ASUS kabler, funker fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå