TCK Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Hei eg har hatt no sinnsykt med problemer md pc`en!! Derfor har eg bestemt mg for å formatere hd!! Men hvordan gjør man dette??Og hva burde eg ta backup av?? Takk for svar!! Lenke til kommentar
BBC Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Ta backup av; * dokumenter. * mail. * innstillinger som ikke kan mistes. * programmer du ikke har på original disk eller har lett tilgang til. * favoritter/innstillinger for browseren din. Antar du har Windows 98/ME (med Fat32) og ikke 2000/XP (med evt. NTFS); * Lag deg en bootdiskett. Kontrollpanel | Legg til/fjern programmer, eller gå til http://www.bootdisk.com og last ned en passende bootdisk der. * Pass på at filen format.com (finner den evt. under windows-pathen din) ligger på disketten. * Boot med disketten * Skriv "format c:" (treg formatering) eller "format c: /q" (rask formatering). Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Hvis du skal legge inn Win2k eller WinXp så får du spørsmål om du vil formatere under begynnelsen av installasjonen ... Bare å boote fra cd Lenke til kommentar
TCK Skrevet 12. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2002 Hva er best av hurtig formatering og treg formatering?? Eg vil bare at alt på pc`en sakl forsvinne slik at eg kan i d minste kan bruke dn uten å få feil meldinger hele tiden!! Takk for dei svar eg har fått så langt! Lenke til kommentar
BBC Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Det spørs hvilke feil du har da? Quick-formatering er bra nok. Vanlig formatering sjekker harddisken samtidig for feil (ala Scandisk). Du kan også selvsagt bruke Fdisk og slette partisjonen(e) og opprette ny(e). Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Quote: Den 2002-05-12 18:18, TCK skrev:Hva er best av hurtig formatering og treg formatering?? Eg vil bare at alt på pc`en sakl forsvinne slik at eg kan i d minste kan bruke dn uten å få feil meldinger hele tiden!!Takk for dei svar eg har fått så langt! Er ikke helt sikker på hva som er forskjellen, men jeg ville bare tatt en treg formatering uansett, det da bedre. Det tar ikke lang tid, bare sett deg å se på TV imens. :smile: Lenke til kommentar
TCK Skrevet 12. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2002 Quote: Den 2002-05-12 18:24, sanoj_20 skrev: Quote: Den 2002-05-12 18:18, TCK skrev: Hva er best av hurtig formatering og treg formatering?? Eg vil bare at alt på pc`en sakl forsvinne slik at eg kan i d minste kan bruke dn uten å få feil meldinger hele tiden!! Takk for dei svar eg har fått så langt! Er ikke helt sikker på hva som er forskjellen, men jeg ville bare tatt en treg formatering uansett, det da bedre. Det tar ikke lang tid, bare sett deg å se på TV imens. :smile: Hvor lang tid da sånn ca?? Ein dag?? Non timer?? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Halvtime til et par timer kanskje. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Quote: Den 2002-05-12 18:37, borre skrev:Halvtime til et par timer kanskje. så sant så sant d spørs hvor stor hd er, min er 100gb d tar veldig lange tid,bruker hele hd som c: d:er46 e:er46 f:er46 d tar noen timer å formatere hdene ja.Kjetil Lenke til kommentar
TCK Skrevet 12. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2002 Quote: Den 2002-05-12 18:49, Kjetil Lura skrev: Quote: Den 2002-05-12 18:37, borre skrev: Halvtime til et par timer kanskje. så sant så sant d spørs hvor stor hd er, min er 100gb d tar veldig lange tid,bruker hele hd som c: d:er46 e:er46 f:er46 d tar noen timer å formatere hdene ja. Kjetil Min hd er på 40gb men bare 17 er brukt...... Tror u den bruker sånn ca 1,5 time på grundig formatering?? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 TCK nei d kommer til å gå fort nå den er så liten. Kjetil Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Emne: Hvordan formatere hd?? LOL! Du kødder vel? Har du posta 50 meldinger på forumet uten om å vite det? Lenke til kommentar
TCK Skrevet 13. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2002 Quote: Den 2002-05-12 21:39, MrA| skrev:Emne: Hvordan formatere hd?? LOL! Du kødder vel? Har du posta 50 meldinger på forumet uten om å vite det? Tosk MrA| !! Eg veit hvordan man gjør d men spørr her for å være sikker på at eg ikke gjør noe feil!Dess uten så har ikke at eg har posta 50 meldinger noe md saken å gjøre! Begynn å holde dg til emne! Så nom om den saken! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå