RuZleBIFf Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 en opg på skolen: "lage et vindu som endrer farger. lag en løkke som starter på 0 og teller til 255." (står litt mer, men trur det er uviktig) så da lurte jeg på om dette er et ferdig svar på oppgaven!? Private Sub Form_Load() Dim Red, Green, Blue Show For Red = 0 To 255 For Green = 0 To 255 For Blue = 0 To 255 Form1.BackColor = RGB(Red, Green, Blue) DoEvents Next Next Next End Sub Grunnen til at jeg spør er at vi har et løsningsforslag, men der er det en kommandknapp, oxo kommer det ny farge i formen hver gang man trykker på den, men det var mye kjedeligere enn den jeg lagde! (syntes nå jeg da! hehe) PS: løkka mi stopper aldri, så ha "stopp" knappen i vb tilgjengelig! hehe Lenke til kommentar
jajajalla Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Synes det var et greit svar jeg, men du kan jo alltids lage en stopp knapp i formen, som gjør om en global verdi, slik at loopen slutter hvis man trykker på knappen. Bare et forslag... Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Testa denne koden og etter stund var det tomt for videominne Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Løkkene dine vil fullføres en gang, men det vil ta nærmere 3 minutt og 16 sekund på min maskin med 640 * 480 form størrelse. Og ja, skulle det egentlig ikke være kun èn løkke? Som koden er utformet nå tas tre løkker i bruk. For å bare bruke en (og samtidig kjøre løkken uendelig), må du bruke følgende kode: ' Long er mye raskere enn Variant Dim Red As Long, Green As Long, Blue As Long Do Me.BackColor = RGB(Red, Green, Blue) Red = Red + 1 If Red > 255 Then Red = 0 Green = Green + 1 If Green > 255 Then Green = 0 Blue = Blue + 1 If Blue > 255 Then Blue = 0 ' For å unngå en uendelig løkke må du fjerne kommentartegnet i neste linje: ' Exit Do End If End If End If ' Du bør bruke Sleep her for å slippe 100% bruk av CPU DoEvents Loop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå