tundra Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 må man ta hardt i får å få av vifta på prosessoren? det står intel på vifta, og den er utstyrt med tå låsespaker. disse sitter på hver sin side av vifta, og åpnes motsatt vei i forhold til hverandre. jeg har åpnet disse, men vifta sitter fast. er det bare å dra hardt eller? noen som vet? Lenke til kommentar
Saint123 Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 (endret) Du skriver ikke hva slags HK og CPU det er, men tipper du da har en "boxed" utgave hvor de er limt sammen. Kommer du til spaken for å ta ut hele cpuen med vifte? Hvis de er limt sammen sitter det ganske godt ja. Endret 24. september 2004 av Saint123 Lenke til kommentar
tundra Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 jeg vet ikke hvilket hovedkort det er, ei heller hvilken cpu. men jeg skal altså ikke ha av cpu, men bare vifta, fordi jeg skal bytte den. er det bare å dra? kan noe bli ødelagt? Lenke til kommentar
[Noway]Gollum Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 om du må ta i er det kanskje greit å ta av prossessoren også så du ikke røsker i hovedkortet? Lenke til kommentar
tundra Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 jeg får ikke av prosessoren før vifta er tatt av. vifta er mye større enn prosessoren, så jeg kan ikke se cpu, eller den spaken for å ta den ut. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 slik du beskriver, er dette en boxed-kjøer som følger med intel cpu'er, og mest sannsynlig er det også dette. denne er festet til hovedkortet gjennom fire "klammer"/"kroker" til hovedkortet, en i hvert hjørne. disse "klammene" strammes til ved hjelp av disse armene, en på hver side... når du har løsnet disse kan du følge hvert hjørne og se at de er festet med en krok. løft hver og en av disse forsiktig av. voila! vifta er nå løs Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Altså, du skal bytte kjøler, men du vet ikke hvordan cpu eller hovedkort du har, hvordan vet du da om du har kjøpt riktig kjøler? (Om du ikke skal kjøpe da.) Uansett, når spakene er løsnet, så skal det ikke være annet enn å løfte opp boxed kjøleren. Om den fortsatt sitter er det noe galt fatt. Ferdig pc? Lenke til kommentar
tundra Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 slik du beskriver, er dette en boxed-kjøer som følgermed intel cpu'er, og mest sannsynlig er det også dette. denne er festet til hovedkortet gjennom fire "klammer"/"kroker" til hovedkortet, en i hvert hjørne. disse "klammene" strammes til ved hjelp av disse armene, en på hver side... når du har løsnet disse kan du følge hvert hjørne og se at de er festet med en krok. løft hver og en av disse forsiktig av. voila! vifta er nå løs du har nok helt rett, men jeg er ikke helt sikker på de krokene som du sier. men nå skal jeg prøve å se om det går... takk for hjelpen!! Lenke til kommentar
monodonk Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 (endret) Hei Har nettopp skiftet en slik boxed P4 vifte som dere snakker om. Når jeg hadde løsnet de to klemme spakene var det ikke bare til å dra plastfestene rett opp, fordi det er noen bitte små mothakker inne i sporene. Jeg måtte derfor presse hvert enkelt av de fire plastfestene litt ned og ut for at de skulle løsne. prøvde først med makt men det hjalp ikke. Lykke til PS. ikke glem å fjerne alt den gamle kjølepastaen før du setter på ny vifte Endret 24. september 2004 av monodonk Lenke til kommentar
tundra Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 jeg fikk det til! men jeg tror det var litt annen festemekanisme på den gamle vifta, enn det dere skriver om. på den nye jeg satte på var det slike hekter som må presses litt inn for å få mothakene løsnet, mens på den gamle måtte disse presses ut og så litt anderledes ut. Men hovedsaken er nå at den er i orden! Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå