Gå til innhold

Noen som kan bitsetting?

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp.

Er ganske ny på dvd brenner området, men har skaffet meg en nec nd3500A tror jeg den het. Jeg har sett flere her prater om at det lønner seg med bitsetting på dvd+r hvordan gjør jeg dette? Bruker Nero 6 Ultra edition...

Vet noen om noen programmer hvor jeg kan kopiere fra dvd til dvd via hardisken og kan fjerne noe av ekstra martialet. Som selvfølgelig ikke bryr seg om kopibeskyttelsen. Bruker i dag dvdshrink 3.1. Prøver jeg å ta re athor eller noe der fungerer ikke menyer og sånn som de skal. Så i stedenfor å bare kompremere ned til still picture på trailere og sånne ting kunne det vært fint å fjerne dem helt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å bitsette på +R (edit: +R-DL gjør dette automagisk i standard firmware) må du bruke en modifisert firmware, Stedet å lete ville ha vært http://www.herrie.org/ men denne er nede. Se NEC-forumet hos http://www.cdfreaks.com. Edit: Grunnen til å 'bitsette' ar at platene skal identifiseres som DVD-ROM og ikke +R. Dtte øker kompatibliteten med DVD-lesere. +R kan gjerne ha problemer med å bli lest i stuespillere og eldre DVD-ROM spillere. Om du ikke har problemer med å spille av DVDene du brenner der du vil er det egentlig (IMHO) ikke noe poeng i å begynne med noe som ødelegger garantien.

For å fjerne et element *helt* fra en DVD, men beholde resten av menyen må du nok bruke et skikkelig authoringprogram, men dette er nesten garantert mere styr enn det er verdt. Enten lev uten meny, eller erstatt tittelen du vil fjerne for å spare plass med *ett enkelt* bilde. Dette kan du gjøre f.o.m DVDShrink 3.2.0.14. Lag ett selv, eller bruk standardbildet som følger med.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Hei, bitsetting er viktig for dual layer plater.

Siden du har 3500 og firmware 2.16 trenger du ikke å tenke noe på det.

Firmwaren setter automatisk bitsetting på DL platene dine.

However, noen trenger også bitsetting på dvd+r plater, det har jeg aldri hatt behov for. Dette støtter ikke denne firmwaren, og du må da gå for en hacka firmware (sjekk cdfreaks.com / nec forumet )

Husk at dete bryter garantien din.

Brenn en film på dvd+r, prøv den i spillern din, starter discen så trenger du ikke bitsetting. Jeg har faktisk aldri brukt bitsetting på dvd+r og har 6 dvd spillere (2 vanlige, 1 xbox, 1 ps2, 1 bærbar og 1 ødelagt)

dvd+r har funka i alle disse. Så spørsmålet er egentlig, trenger du det for single layer media??

At det er viktig for DL er ingen diskusjon, men som sagt, det støtter den default så ingenting å tenke på.

Lenke til kommentar
For å fjerne et element *helt* fra en DVD, men beholde resten av menyen må du nok bruke et skikkelig authoringprogram, men dette er nesten garantert mere styr enn det er verdt. Enten lev uten meny, eller erstatt tittelen du vil fjerne for å spare plass med *ett enkelt* bilde. Dette kan du gjøre f.o.m DVDShrink 3.2.0.14. Lag ett selv, eller bruk standardbildet som følger med.

Dette er helt feil.

Slik gjør jeg det når jeg tar kopi av min DVD-filmer.

1) DVD Decrypter (Leser inn platen og lagrer som en .iso fil). Eneste forskjellen er at filmen nå er decryptert (kopisperrer er fjernet).

2) Laster filmen i Deamon Tools og sjekker i PowerDVD at den fungere som den skal. Dersom filmen er for stor for en DVD+R plate, må jeg fjerne noe. Jeg velger "Open disc" i DVDShrink og sjekker hva som tar mest plass. (Title's under "Extramaterial").

3) Deretter bruker jeg ett program som heter Voblanker (freeware seff :)) til å gjøre de titlene som jeg vil fjerne helt blanke (tomme). Da har du fått ett sett med DVD-filer i ei ny mappe som du har spesifisert.

4) Åpner disse filene i DVDShrink ("Open files") - Sjekker også i PowerDVD ("Play DVD-files on HDD") at filmen fungerer som ønskelig. Deretter fjerner jeg lydspor og undertekster som jeg ikke ønsker, og velger komprimering om det fremdeles skulle være nødvendig. - Så er det bare å trykke "Complete Backup".

5) Nå har du en kopi hvor menyene fungerer, men om du velger f.eks "Making of..." som du har fjernet, vil DVDen bare hoppe tilbake til menyen du kom fra (title'en var jo tom ;))

- Slik lager du en fin kopi som menyen fungerer på, og du sparer mer plass enn med stillbilder (som tross alt fort tar 50-60 MB iflg. DVDShrink).

Lykke til med å bevare orginalene dine :)

Du finner programmene som er nevnt, som linker til Guides på VideoHelp.com

(Kanskje jeg lager en bedre tutorial med screenshot og step-by-step på norsk om det er ønskelig - Alle programmene er Freeware).

:w00t:

Edit: Leif....

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar
Dette er helt feil.

[Klipp]

Joda. Vet om vobblanker. Men jeg mente altså å fjerne dem helt - også fra menyen. Dette er ikke trivielt. For en nybegynner må det da være enklere å bare sette inn en sort PNG i DVD-shrink. Resultatet blir omtrent det samme som du skisserer, men er mye enklere å gjennomføre.

- Slik lager du en fin kopi som menyen fungerer på, og du sparer mer plass enn med stillbilder (som tross alt fort tar 50-60 MB iflg. DVDShrink).

Du har kanskje ikke fått med deg at nyeste shrink har en mulighet for å å erstatte en tittel med *ett eneste* stillbilde? Dette tar knapt noe plass i det hele tatt.

Edit: Original tråd fra Doom9 - Vobblankers hjemmeside.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

qwert - takk for bra bidrag, ett par ting jeg ikke har fått med meg. :thumbup:

Ser sannelig ut til at nye versjoner av programmene skal gjøre livet mitt enda lettere. Men mitt neste steg i DVD-kopiering er å disable knapper som jeg har fjernet innholdet til. Ser ut til at jeg har en løsning på det nå (menuEdit).

Så lenge voblanker fjerner mere bytes enn stilbildene i DVDShrink velger jeg det. Kvalitet er tross alt pri1.

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Som selvfølgelig ikke bryr seg om kopibeskyttelsen.

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

Stenges

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...