BennyXNO Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Jeg har sett et par tester på nettet og kommet frem til at ASUS er et hakk bedre enn Abit på dette brikkesettet. Har noen andre sett tester der ute eller andre argumentasjoner hvorfor man bør velge Abit sitt hovedkort fremfor Asus. Hvis man da ser bort fra den store fordelen at Abit sitt hovedkort koster 1000 lappen mindre. Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Abit kortet jeg har er vel ikke annet å si en fantastisk, men uguru klokken du får med har du oversikt over alt. Og det er så liten forskjell at du betaler ikke 1000 spenn mer for asus. Lyden er også utrolig, men om du skal ha ett trådløst nettverks kort så er det intigrert i asus. Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Dette må vel være fasiten på en relativt verdiløs post. Tenke kan man gjøre for seg selv. Det å hevde at Asus er bedre enn Abit kortet er i og for seg som å lese to bilannonser og på bakgrunn av dette hevde at Saab er bedre enn Volvo, fordi at man har lest det. Jeg har selv hatt begge kortene, og har vært fornøyd med begge. Dog går min preferanse i retning av Abit, da dette koster mindre og har de samme features - trådløst nettverk. Klokkeegenskapene til Abit vil jeg hevde er hakket vassere enn Asus på denne plattformen, hovedsaklig grunnet "overklokkingsstripsene" som Abit fysisk har lagt inn på kortet. Det kan allikevel hevdes at begge kortene har til dels store issues, men ikke verre enn at man kan leve med de. Dette er jo uansett et problem som går igjen på de fleste nye plattformer. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 (endret) Nå kan vel ikke bilannonser sammenlignes med "upartiske" tester av hovedkort. Men hvis du sammenligner med bilbladtester, så er jeg med! Jeg ser jo problemstillingen at enkelte føler sterkere for en leverandør en andre. Men her har vi tester der det ene hovedkortet rett og slett yter bedre enn det andre på test etter test. I tillegg har jo ASUS klart å åpne for stilling av multiplikatoren på Intel-prosessorer. Det taler jo for ASUS. Edit: Syntaks Endret 24. september 2004 av BennyXNO Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Asus kortet er best. Hvorfor? Erfaring med mange Asus kort, og nyheten i disse dager om at Asus lar brukerne stille multiplikator på Prescott nedover slik at man kan oppnå høyere FSB. Lenke til kommentar
nosto Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 hei har alltid likt asus.men en pris forskjell på 1000kr synes jeg stinker. abit er gla i mitt abit jeg nå da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå