Gå til innhold

AMD overlevde 97 grader


deve87

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg har en AMD Athlon Thunderbird 1333 og en eller annen form for kjølig.

 

På et lan vi var på så hang PCen hans seg plutselig og reboota (dette hadde aldri skjedd med han før), han gikk da inn i biosen til PCen og kjekket CPU tempen osv.

da den lå på 97-98 grader (i følge biosen) og ilda på det i 10 sekundr føre han skrudden den av.

Det kom av at vifta på kjøleren hadde stoppa.

Vi gikk da inn i PCen hans for og kjekke da han ene skulle kjenne på ribba og fikk brannsår. Han kom så hvid borti den..

 

Etter vi hadde fikksa her og der. Så funka den helt fint etterpå. Med en temp på rundt 40 grader.. Prossesoren lukta ortlig svidd (det lukter i hele rommet hans ennå), men likevell så funker den helt fint ennå etter 3månder.

 

Hvordan er dette mulig ?

Trudde en prossesor brant opp på sekundet på 90 grader.

Endret av Hevley
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen jeg kjenner som hadde en T-bird 1.2 GHz, opplevde noe lignende..

satt på lan, og uttover kvelden syntes jeg det lukta litt svidd elektronikk i rommet.. jeg stakk å lukta på min egen pc, men merka ingenting, og derfor tenkte jeg ikke noe mer over det..

 

en time eller to senere, får han jeg sitter ved siden av masse artifacts når han spiller CS.. jeg ba han sjekke temp i bios, noe han gjør, og ser til sin forskrekkelse at det står 121 Grader celsius..

skal si at han var rask til å nappe ut kontakta til pcen :D

 

Sjekka kabbisen etterpå, og så at kjøleren hadde falt litt av.. de hadde bytta kjøler litt tidligere på dagen... Men, når han satte den på igjen, og venta noen timer, så funka den helt fint igjen,.. ingen problemer :D

Lenke til kommentar

der hadde du flaks!, jeg har en Slik Ahtlon 1133mhz, og syns at disse Gamle T-birdene blir veldig varme, jeg har 3kabinett vifter i maskinen 1blåser inn, 1blåser mot cpu kjøleribben, og en Ut bak.

 

men allikavel klarte CPU'n og klatre helt oppe i 60C ! med alle disse viftene ligger vel min Duron 1300 på ca 45C grader tenker jeg Maks Load.

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...